To je to što me zanima!

Na pogrešci se uvijek uči najbrže, najlakše i trajno

Nije dobro previše se koncentrirati i analizirati pogrešku jer će tako doći do puno ozbiljnijih, pa zaposlenik samo valja shvatiti zašto se dogodila
Vidi originalni članak

Kako bi se spriječilo nizanje pogrešaka jedne za drugom na radnome mjestu, nakon počinjene pogreške važno je imati na umu da nitko nije savršen. Nije bitno što se dogodilo prije pogreške, nego što će zaposlenik učiniti kako bi ostao na pravom putu. Zato pogreške treba prihvatiti kao sastavni dio posla i naučiti se nositi s njima. Isto tako, nije dobro posvećivati previše pozornosti malim pogreškama, nego se bolje koncentrirati na uočavanje i sprečavanje velikih. Kad se i dogodi, ma koliko god sramotna ili smiješna bila, nema nikakve koristi od razmišljanja o njoj, a samo se gubi vrijeme potrebno za druge projekte te povećava mogućnost pravljenja novih pogrešaka. No iz njih se može puno toga naučiti, pa je dobro shvatiti zašto se dogodila kako bi u budućnosti zaposlenici bili oprezniji te na vrijeme reagirali. Ipak, prihvaćanje odgovornosti trebalo bi biti primarni cilj. Istraživanja su pokazala da se puno puta pogreške događaju zato što su ljudi umorni. Stoga je bitno naspavati se dovoljno jer kad su ljudi odmorni, prave manje pogrešaka, a uvijek mogu napraviti i plan sprečavanja pogrešaka. Otkrije li netko drugi pogrešku prije, to treba podnijeti profesionalno te zadržati samopouzdanje i staloženost.

PROCJENJIVANJE ŠTETE I RJEŠENJE
Pogriješe li, zaposlenici obično zamišljaju najgori mogući ishod, no najvažnije je da ostanu koncentrirani. Energiju je bolje sačuvati za rješavanje problema nego trošiti na dramatiziranje, a pozornost bi trebalo usmjeriti na popravljanje situacije. Ako bi pogreška mogla izazvati veliku štetu, poželjno je učiniti sve kako bi se to spriječilo.

POGREŠKA SE TREBA PRIZNATI ŠEFU
Ispričava li se previše ili pretjerano objašnjava, zaposlenik će djelovati kao da nema kontrolu nad situacijom. Ako zna zašto je pogriješio, dobro je priznati šefu i potražiti njegovu pomoć. Isto tako, dobro je izbjegavati izravno okrivljavanje kolega pred šefom ako su bili umiješani. To je bolje postupno spomenuti te ne preuzimati ulogu “spasitelja”.

VAŽNO JE PRIHVATITI ODGOVORNOST
Tijekom razgovora sa suradnicima ili klijentima, treba se koncentrirati na pronalaženje rješenja te načina kako izbjeći pogrešku u budućnosti. Trebalo bi prihvatiti odgovornost, a ne izigravati žrtvu te se pripremiti na moguće izljeve bijesa. No unatoč tome, pri iznošenju informacija važno je zadržati profesionalnost i dostojanstvenost.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • 13.09.2010.

    S obzirom da nam je jezična osnovica štokavska mora biti pogrešci, pogreški je kajkavizam koji se bez ikakva valjana razloga počeo nametati. Imamo sibilarizaciju (k,g,h ispred i u c, z, s) pa nikako ne može biti pogreški, stranki, banki, daski...

  • 13.09.2010.

    Na POGREŠKI???????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Komentiraj...
Vidi sve komentare