To je to što me zanima!

Nagrađivana redateljica opet snima: 'Žirje me oduševilo, to je Dalmacija kakva je nekoć bila!'

Vozila sam tamo Thomos automatic koji je obilježio moje djetinjstvo. Te plaže, ljudi i mali dućan ispred kojeg se sve događa. Znači, tamo nema kafića, to je čudesno, oduševljeno nam priča Andrea
Vidi originalni članak

Nakon uspjeha serijala 'Stani' u Lici i Zagorju, nagrađivana redateljica Andrea Buča nastavlja s popularnim putopisima. Ovog puta s Bučom ćemo stati na otocima.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Nakon pandemijske stanke uzbudljivo je ponovno biti na terenu. Pred nama je 40 dana neumornog snimanja od Sjevernog Jadrana pa sve do daleke Palagruže. S obzirom na specifičnost otočana, karaktera koje ja u svojim serijalima rado snimam, potpuno je pogrešno graditi iluziju da će stvari ići po planu i prema dispoziciji snimanja, često sve padne u vodu i ode u drugom pravcu pa na licu mjesta donosim režijske odluke. Ne možeš nametnuti ritam društvu koje ima svoju dinamiku, na otoku si, ovdje vrijeme ima drugu dimenziju - kaže Andrea.

Riječ je o jednoj od najgledanijih domaćih televizijskih emisija, koju je prihvatila te poduprla i struka dodijelivši joj nominaciju prestižne medijske nagrade. U trećoj sezoni autorica vodi publiku u morsku pustolovinu Jadranskim morem i njegovim čarobnim, pučinskim otocima. Posebnost serijala je dokumentarni pristup u čijem su fokusu uvijek ljudi - nesvakidašnji, strastveni, živopisni karakteri, starosjedioci ili otočki povratnici, svjetioničari, ribari, jedriličari, kalafati, chefovi, lingvisti, biolozi, zaljubljenici u more i pustolovi.

- Za razliku od prva dva, ovaj otočki serijal je fizički najzahtjevniji jer smo na moru, vozimo se trajektima, katamaranima, jedrilicom, brzim gliserima, falkušama, SUP-om, starim ribaricama, a peraje i maska obavezan su rekvizit. Pučinski otoci su daleko, a naše su rute u najmanju ruku zanimljive, primjerice s Mljeta moramo doći na Susak što ovako na prvu zvuči nemoguće, ali za jedno 10-11 sati stići ćemo cilja! - kaže Andrea.

PUT POD NOGE Putopisac i biciklist Hrvoje Jurić: 'Za vrijeme vožnje biciklom potrošim i osam tisuća kalorija'

Ne samo režijski, već i ljudski, specifičnom pristupom, Andrea Buča uspijeva iz svojih sugovornika izvući neočekivane situacije, otvorenost i ponajviše duh. Do sad su je se tijekom snimanja najviše su dojmile otočanke Meri i Anka.

- Jedna je s Lastova, druga je s Dugog otoka, jedna je spremala srdele na ražnju, to je poznata lastovska tradicionalna, autohtona kuhinja, a druga me učila soliti srdele. Obje imaju tako neku prekrasnu žensku energiju. Anka je starija i ona je najbrže secirala srdelu u tvornici Mardešić, bila je poznata kao najbrža ruka i s njom je bilo toliko fascinantno pričati i raditi. Posebne su te otočanke. Drage su mi situacije u kojima ne znam što me čeka i u kojima ne poznajem ljude. I onda se dese tako neke lijepe energije, razumijevanja i zagrljaji. Na Lastovu smo, primjerice, išli gledati zvijezde teleskopom i tamo sam upoznala jednu prekrasnu djevojčicu Anu koja ljetuje na tom otoku, a zapravo je iz Zagreba. Ima deset godina i to me dijete oborilo s nogu. Obožavam tu malu Anu i njezino znanje o zvijezdama - ispričala nam je Andrea.

Prvu klapu autorica je udarila u zadarskom arhipelagu - na najzapadnijem Dugom Otoku, nakon čega slijedi snimanje na Kornatima, Žirju, Paklenim otocima, Lastovu, Mljetu, Susku, Visu i dalekoj Palagruži. Koji joj je od njih najdraži, nije nam mogla reći.

- Znaš kako kažu, to je kao da pitaš majku koje joj je dijete najdraže. Kada sam ih birala, birala sam one prema kojima imam neki odnos, na kojima sam već bila ranije, za koje me vežu neke lijepe privatne i poslovne situacije. One na kojima žive meni dragi mještani, otočani, a onda sam birala i one na kojima nikad nisam bila, zbog impresije. Kad radiš putopisni serijal, on je dosta osoban, a ovaj moj je takav. Samim time su onda i dojmovi kad si tako negdje prvi put jednako interesantni, kao i kad si negdje gdje si se vratio i srećeš sve te ljude koje već poznaješ. Ono što me najviše iznenadilo je Žirje. Tamo nisam bila 12 godina. Zadnji put sam ga posjetila kad sam vodila ljetnu emisiju, ne mogu se točno sjetiti je li to bila 'Razglednica iz Hrvatske' ili '30 u hladu'. Putovali smo brodom i nakon 12 godina sam se vratila, a ljudi su me se sjetili i nosili mi fotografije, prepričavajući mi kako sam pričala s njima... Meni je to bilo toliko nevjerojatno... U našem poslu prođe toliko ljudi, toliko tema, priča, situacija, atmosfera, da naprosto nema 'mjesta na serveru da sve to spremi'. I kad sam se vratila tamo bilo je divno. Žirje me oduševilo zato što je to Dalmacija kakva je nekad bila, autohtona, točno onakva kakvu je ja pamtim iz djetinjstva. Vozila sam tamo Thomos automatic koji je obilježio moje djetinjstvo i... te plaže i ti ljudi... i mala trgovina ispred koje se sve događa... Znači, tamo nema kafića, to je čudesno - oduševljeno priča Andrea. Ono što za sad pamti kao najzanimljiviju priču sa snimanja otočkog serijala jest susret s velikom morskom kornjačom.

- Tek što smo isplovili na otvoreno more, s južne strane Kornata, dogodio se nesvakidašnji prizor - u moru glava želve tik do broda. Koliko god da se bojim otvorenog mora, isti čas sam skočila i zaplivala prema njoj, nije se znalo tko se koga više boji, ali nismo odustale od bliskog susreta i kupanja. Bilo je divno! - prisjetila se Andrea.

POGLEDAJTE NOVU SEZONU SERIJALA ZVIJEZDE VRIŠTE:

Andreine priče možete pratiti i na njezinu Instagramu.