To je to što me zanima!

Vlasnik helikoptera u kojem je Kobe stradao nije imao dozvolu

Let u uvjetima tako slabe vidljivosti zahtijeva pomoć instrumenata, no Island Express, tvrtka koja je u vlasništvu imala helikopter Sikorsky S-76B koji je prevozio Bryanta, nije imala dozvolu za to
Vidi originalni članak

Američka Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo (FAA) raspetljava detalje stravične nesreće helikoptera u nedjelju u blizini Los Angelesa u kojoj je poginuo jedan od najvećih košarkaša svih vremena, Kobe Bryant (41).

Iako je pilot Ara Zobayan imao dozvolu za let pomoću instrumenata (IFR) po lošim vremenskim uvjetima, tvrtka u čijem je vlasništvu bila letjelica Sikorsky S-76B, Island Express Helicopters, takvu dozvolu nije imala pa helikopter nije smio letjeti, piše New York Times.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Helikopter u kojem je, uz Kobea Bryanta, poginula i njegova kći Gianna (13) i još šest putnika smio je letjeti samo principom vizualnog letenja (VFR) uz preduvjet vidljivosti od najmanje pet kilometara i oblacima ne nižima od 300 metara iznad zemlje.

No vidljivost je u nedjelju ujutro bila toliko loša, magla je bila velika i vlažnost zraka stopostotna pa je i policija prizemljila sve svoje helikoptere.

Bryantovu je pilotu kontrola leta dala dozvolu za let po posebnim pravilima vidljivosti (SVFR) iako je, s obzirom na uvjete, morao letjeti prema instrumentima, uz stalan kontakt i pomoć kontrole leta, i tako bi se izdigao iznad maglovitih oblaka.

- Postoji samo dva scenarija po kojima možete letjeti u oblacima. Ili putem plana letenja pomoću instrumenata ili slučajno - rekao je Kurt Deetz, pilot i bivši menadžer za sigurnost u tvrtki Island Express Helicopters.

KAWHI LEONARD 'Vozio sam se u Kobejevom helikopteru i s istim pilotom'

Ne samo da ta tvrtka nema dozvolu za let putem IFR-a, nemaju je ni druge tvrtke u losanđeleskom području, čak ni - policija?!

- Dozvola za IFR značila bi drastično dužu obuku, opremu i osiguranje. To nje toga vrijedno, mi ionako ne letimo za takva vremena. Najčešće je ovdje vrijeme dobro - rekla je Claudia Lowry, vlasnica škole leta na aerodromu Van Nuys, gdje je smješten i Island Express.

Kurt Deetz, koji je godinama radio s pilotom kobnog leta i koji je sam prevozio Bryanta više puta, tvrdi kako su uvjeti bili dovoljno loši da Zobayan odustane od leta.

Tvrtke koje se bave prijevozom helikopterima u Americi često imaju samo jednog pilota kako bi uštedjeli na troškovima. Samo je nekoliko klijenata zabrinutih za sigurnost tražilo dodatnog pilota, a Bryant to, tvrdi Deetz, nikad nije učinio.

- To je velika i brza letjelica, gotovo kao avion. Ako dospijete u takve uvjete, opterećenje može biti preveliko za jednog pilota - izjavio je Doug Solbrekken, pilot istog tipa helikoptera.

- S dodatnim pilotom imate pomoć. Za to je ovaj tip helikoptera i napravljen. Ne mogu vam reći koliko sam puta letio kao dodatni pilot i mroao pomoći oko ispravljanja nekih stvari - dodao je.

NAJTEŽI TRENUCI U ŽIVOTU Kobeova udovica: 'On i naša djevojčica gledaju nas s neba'

Prvo pravilo avijacije kaže kako je svaki zakon ispisan krvlju žrtava. Žrtve koje je podnijelo ovih devetero ljudi toga 26. siječnja morat će nešto promijeniti.

Los Angeles planira komemoraciju za preminulog košarkaša i njegovu kći, ali vrijeme i mjesto službeno se još ne znaju. Staples Center prima 20.000 ljudi i sigurno neće moći primiti sve zainteresirane pa u Kaliforniji ozbiljno razmišljaju da ceremoniju presele na stadion Memorial Coliseum kapaciteta 80.000 ljudi.

Na tom je stadionu u svibnju 2017. hrvatska nogometna reprezentacija odigrala prvu utakmicu na sjevernoameričkom tlu. Kombinirana selekcija, s igračima iz drugog plana, pod vodstvom Ante Čačića pobijedila je Meksiko 2-1.

Transkript kontrole leta i pilota helikoptera

Kontrola leta: Helikopter 2EX, ovdje Burbank Tower (aerodrom na kojem su trebali sletjeti op.a.). Recite nam svoje namjere.

Pilot: Zadržavamo posebne VFR uvjete, tražimo tranziciju na 101 zapadni dio aerodroma.

Kontrola leta: Helikopter 2EX, ostanite zasad izvan zračnog prostora Burbanka, imamo avion koji kruži i čeka slijetanje.

Pilot: 2EX čekamo.

Nakon tri minute čekanja ponovno se javio toranj i tražio helikopter da pričeka dodatne tri minute, na što je pilot odgovorio da će nastaviti čekati.

Kontrola leta: Kako biste nastavili planirati, očekujte da ćemo vas prebaciti na sjeverni dio aerodroma. Razgovarao sam s Van Nuysom i rekli su mi da imaju nekoliko odlazaka s tog dijela aerodroma, tako da možete očekivati da nastavite tom rutom.

Pilot: U redu nema problema

Zatim je kontrolni toranj na aerodromu Burbank odobrio prolaz helikoptera po VFR uvjetima na visini od 760 metara i niže s jugoistočnog dijela aerodroma u sjeverozapadni dio. Pilot je potvrdio naredbe koje je dobio i kazao da će ih se pridržavati.

Kontrola leta: 2EX, nastavite pratiti sjeverozapadnu ruku i onda se priključite na liniju 118, a nakon toga će vas Van Nuys dalje voditi. Radarska je komunikacija prekinuta.

Helikopter se tada javio aerodromu Van Nuys sa svojim namjerama slijetanja i uputama koje je dobio. U toj poruci rekao je da se nalazi na visini od 425 metara, što je znatno manje od upute koju je dobio od kontrolnog tornja u Burbanku.

Toranj Van Nuys javio mu se s detaljnim uputama prema kojima treba proći taj dio aerodroma do slijetanja i na kraju je ponovio da visina mora biti na 760 metara visine ili niže.

Nedugo nakon toga helikopter je dobio odobrenje za prolaz kroz aerodrom po posebnim VFR uvjetima.

Toranj Van Nuys: Helikopter 2EX, kontaktirajte Socal na 134.2 za nastavak leta.

Pilot: 34.2.

Toranj: Helikopter 2EX, molim identifikaciju, čulo se od Socala, kontakta za slijetanje.

Odgovora nije bilo, a helikopter je izašao izvan prostora aerodroma i mjesta gdje je trebao sletjeti.

Toranj: Helikopter 2EX, pratite kod 1200, tražite li nastavak leta?

Odgovora ponovno nije bilo.

Toranj: 2EX, gdje... recite nam svoje namjere.

Bez odgovora.

Toranj: 2EX, i dalje letite prenisko ako ste nastavili letjeti dalje.

Nekoliko sekundi nakon toga helikopter je nestao s radara. Iz podataka o putu letjelice vidljivo je da je u trenutku pada naglo ubrzala, čak do 300 kilometara na sat.

Također, vatrogasne službe koje su stigle na mjesto nesreće svjedoče o velikoj buktinji koju je izazvalo gorivo. Tank je bio prilično pun s obzirom na to da let nije bio dug.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 19

  • bonecrusher 31.01.2020.

    Ako je to magla, ja sam M.Jordan. Odmah nakom pada je snimljen u daljini helač kako gori. Znači dobra je bila vidljivost. Kad je prava gusta magla, ti ne vidiš bijelu bačvu ispred sebe. Još je x ljudi i snimilo helikopter kako leti.... Ja pod "magla" smatram kad ne vidiš iz "Mečke" onu trokraku zvijezdu na nosu prednje haube a kamoli šta drugo.

  • danko1471991 31.01.2020.

    U najmanju ruku čudno ponašanje za jednog profesionalnog pilota bez obzira na uvjete... pilot mora biti spreman na sve uvjete i točno znati kako reagirati u svakoj situaciji, po ovome sto znamo iz razgovora s kontrolom letenja lik se totalno uspaničio kao da je prvi put sjeo u helikopter...

  • 31.01.2020.

    ova brda mi lice na brda oko kaknja i visokog

Komentiraj...
Vidi sve komentare