To je to što me zanima!

Cestovni ratnici 21. stoljeća otporni su na metke, ali i mine

Hummer je bez oklopa bio ranjiv. Nova generacija vojnih terenaca zaštićena je od paljbe i eksplozivnih naprava, a zato su veliki poput kamiona i teže 7 i više tona
Vidi originalni članak

U ovoj se kategoriji automobila pamte samo pobjednici. Svjetsku slavu i dodatni komercijalni uspjeh na civilnom tržištu u povijesti su uspjela ostvariti samo dva modela - Jeep i Hummer. Za oba su glavni marketinški zadatak obavili upravo veliki ratni sukobi. Ostali vojni terenci većini su ljubitelja automobila potpuna nepoznanica. Rijetko tko tako zna da “konja za utrku” u ovoj kategoriji imaju i veliki civilni proizvođači poput Iveca ili Renaulta. Upravo francuski proizvođač je jedan od najvećih igrača u biznisu proizvodnje vojnih vozila. Tvrtka Renault Trucks Defense u svojoj ponudi ima desetak modela, od terenca, pa sve do velikog oklopnog transportera.

Gotovo identičnu ponudu ima talijanski Iveco, a sličnim su putem krenuli i drugi manje poznati proizvođači automobila i kamiona, primjerice indijske tvrtke Tata i Mahindra. 

Jedan od najimpresivnijih vojnih terenaca dolazi iz Njemačke. KMW AMPV izgleda tako atraktivno da bi ga mnogi poželjeli u svom voznom parku. U KMW-u tvrde kako je kod vojnih terenaca dizajn također vrlo važan pa su za osmišljavanje izgleda AMPV-a angažirali, ni manje ni više nego Porsche.

Izgled će vjerojatno igrati veliku ulogu kod izbora novog vojnog terenca za američku vojsku. U žestokom su nadmetanju četiri proizvođača, a pobjeda znači ugovore za šezdesetak tisuća vozila i milijarde dolara zarade. Svi ovi terenci su za broj veći od Hummera, potpuno oklopljeni i teže šest, sedam pa i više tona. Zato je teško očekivati da će neki od njih naposljetku doživjeti i svoju civilnu izvedbu. Vremena kada su se ratnici selili u garaže bogatih i slavnih su iza nas. 

Četiri kandidata za nasljednika Humveeja

Američka vojska ove godine je raspisala natječaj za novog terenca. On mora biti potpuno oklopljen, postizati 112km/h i stajati oko 250 tisuća dolara. Četiri najizglednija kandidata BAE, Oskosh, Navistar i Lockheed Martin svoje će prototipove još morati mijenjati, jer su oni razvijeni za poništeni natječaj u kojem je vojska tražila vozila po cijeni od 450 tisuća dolara.

BAE JLTV jedan je od najizglednijih kandidata za novog američkog terenca. Motor ima obujam od 6.7 litara, a maksimalna brzina iznosi 112 km/h. Ostali detalji su tajna.

Zbog ratova su stekli status legende

Jeep mnogi još i danas nazivaju vozilom koje je pobijedilo u 2. svjetskom ratu. Njegova civilna izvedba proizvodi se i danas. Neko se vrijeme činilo da je i Hummer H1 na istom putu. Bogati i slavni su poludjeli za njime no proizvođač terenaca je 2010. neslavno pao kao jedna od brojnih žrtava recesije. 

KMW AMPV 
Iza dizajna stoji Porsche. Motor je V6, ima 3.2 litre i 272 KS. Masa oklopljenog terenca iznosi 7.300 kg, pa je i maksimalna brzina vrlo umjerena - 110 km/h. Cijena je 500.000 eura.

Renault Sherpa
Renaultov terenac je također oklopljen te teži minimalno 7,9 tona. Četverocilindrični motor ima 215 KS i 800 Nm. Maksimalna brzina iznosi 110 km/h a potrošnja 16,5 l/100 km.

Iveco LMV
Terenac je već prošao bojišnice Afganistana i Iraka, a 94 primjeraka kupila je i Hrvatska. Dugačak je 5,5 metara ima 6,5 tona a pokreće ga motor sa 190 KS. LMV juri 115 km/h.

Idi na 24sata

Komentari 25

  • dbeck18 20.10.2012.

    to je to, čim ste objavili ovu vijest, dobili su posao u hrvatskoj hr. političari su naručili oko 5000 komada vozila, za svaki slučaj

  • marnik954 20.10.2012.

    Dobar terenac za izlet.

  • Defiant 20.10.2012.

    Zato su ameri dali srbima hummere nedavno, jeftinije dat nego ih rastavljat i razvrstavat otpad :)

Komentiraj...
Vidi sve komentare