To je to što me zanima!

Cupru stavili ispred Seata: Ovo je nova Cupra Born na struju

Cupra Born je tehnološki srodna s novim električnim modelima iz VW Grupe, a koncepcijski najviše nalikuje VW-om modelu ID.3. Iako malo izgleda kao SUV, Born je zapravo - klasični kompakt
Vidi originalni članak

Nakon što su Audi, VW i Škoda dobili svoje nove električne modele je za očekivati da je sljedeći na redu Seat. No u Volkswagen grupi su imali drugačije planove i prednost dali novoj Seatovoj sportskoj marki Cupra. A rezultat toga je atraktivni novi Born. 

Nova Cupra Born predstavljena je online, a prvi primjerci na ceste stižu krajem godine. Automobil  je tehnički vrlo srodan Volkswagenu ID.3 i ID.4, Škodi Enyaq i Audiju Q4 E-tron, no koncepcijski srodnost je najveća s VW-om ID3. Ovaj kompakt se ističe se svojim dizajnom koji je spoj dizajna klasičnog kompakta i SUV-a i prilično je atraktivan. 

Oštri prednji kraj bez maske i s velikim otvorima u odbojniku do sada nije viđen na ni jednom drugom modelu Cupre ili Seata. I straga dominira sportski izgled.

Unutrašnjost prilično nalikuje na onu u Volkswagenu ID.3. Instrumenti su minimalistički, dodirni zaslon ogroman (do 12 inča), klasičnih tipki gotovo nema, a ručica mjenjača je ukomponirana zajedno s instrumentima. Zbog toga su u prostoru između sjedala samo pretinci u kojima je i bežični punjač mobitela. Born može biti opremljen i  Head-up zaslonom s proširenom stvarnošću.

Unutrašnjost automobila bi prema najavama iz Cupre trebala biti dosta prostrana, a u prtljažnik stane 385 litara što ej vrlo dobro za kompaktni automobil. U Cupri su vrlo ponosni na ekološku komponentu pa se u sjedalima može naći specijalni materijal Seaqual Yarn od reciklirane plastike koja je izvađena iz mora. 

U pogledu performansi u Cupri su se potrudili da auto ponudi više. Motori kao i baterije su već poznati iz ID.3. Baterije tako imaju kapacitet od 45, 58 i 77 kW/h, dok motori razvijaju 150 i 204 KS. Posebnost Borna je e-Boost paket na motoru od 204 KS koja njegovu snagu na određeno vrijeme može povećati na 231 KS. 

Osnovni model s baterijom od 45 kWh i 150 KS do 100 km/h ubrza za 8,9 sekundi. Model s baterijom od 58 kWh i 204 KS istu zadaću obavi za 7,3 sekunde. Najbrže ubrzava model s istom baterijom i motorom ali uz paket e-Boost kojem do 100 km/h treba sportskih 6,6 sekundi. Najprestižnija kombinacija s baterijom od 77 kWh i motorom koji ima e-Boost dom 100 km/h ubrza za okruglih sedam sekundi. 

Upravo ta zadnjespomenuta verzija ima i najbolji doseg. Cupra za njega obećava 540 km dosega po WLTP-u, dok modeli sa srednjom baterijom uz punu bateriju prevaljuju 420 kilometara. Najmanji doseg ima verzija s najmanjom baterijom kod koje on iznosi 340 kilometara. Maksimalna snaga punjenja je 125 kW.

Više detalja o automobilu saznat će se kroz nekoliko mjeseci, a dolazak automobila na hrvatsko tržište se očekuje krajem ove godine. Cijene se još ne znaju. 

 

Idi na 24sata

Komentari 10

  • POTPEC 07.06.2021.

    Sve je u redu sa proizvodnjom tih el. auta. Ali postavlja se pitanje šta s njima nakon šta se istroše.  Di s baterijama i ostalim djelovima.     MISLIM da bi prvo tribalo nači način za zbrinjavanje baterija i tih auta, pa tek onda ići u njihovu masovnu proizvodnju.

  • verjandir 29.05.2021.

    Intresantno kak se forsiraju el.auti a problemi se skrivaju npr, baterije kolko one dugo rade na 100% punjenja poslije tri godine padaju ovisno kvaliteti ali nakon pet godina imaš auto kojemu su kapacitet baterija između 60 i 80%.Kamo će se nakon isteka baterija kolko će to biti smeća .Koliki je trošak zamjena baterija ili ti jeftinije zamijeniti auto, koliko drži izolacija da voda ne uđe u baterije.Ili se ide da se češće mjenjaju auti ali jedno znam teško da će neko voziti el. aute tak dugo ko benzinske.

  • max2017 26.05.2021.

    "užitak" ko jesti plastičnu jabuku.............izvana uj iznutra-fuj ! Za moje poimanje gušta vožnje i motora !

Komentiraj...
Vidi sve komentare