To je to što me zanima!

Hrvatski Ferrari: Ovo je 'zvijer' sa četiri motora iz Samobora

Mate Rimac (23) napravio je jurilicu na struju od 1088 konjskih snaga. Auto postiže brzinu od 305 km/h. Pogledajte prve fotografije auta koji će koštati 6 milijuna kuna
Vidi originalni članak

Supersportski električni auto Concept One ima snagu od 1088 konjskih snaga. Pokreću ga četiri elektromotora, a svaki upravlja svojim kotačem i to je njegova posebnost, opisuje svoj automobil Mate Rimac (23).

U subotu putuje u Frankfurt na sajam automobila gdje će se od 13. rujna njegov superauto prvi put moći vidjeti. Iako je napravio tek prototip, već su dobili narudžbe za nekoliko automobila u sljedeće dvije godine. Prvi primjerci prodani su kraljevskoj obitelji iz Abu Dabija.

Auto je napravio u radionici Rimac Automobili u Svetoj Nedjelji između Samobora i Zagreba. Na njemu radi 50 ljudi. Svi dijelovi su iz Hrvatske, osim baterijskih ćelija. Umjerenom vožnjom s jednim punjenjem baterija od 92 kWh Concept može prijeći 600 km. Mate je sve isprobao u starom BMW-u, koji je preradio u električni.

Concept One uspoređuje s talijanskim Paganijem i švedskim Koenigseggom koji se također rade u malim serijama i po narudžbi. No benzinski su, a njegov električni.

- Bit ćemo jeftiniji od konkurenata, a cijena ovisi o željama - kaže Mate. Cijena ovakvog auta kod konkurenata je oko 8,5 milijuna kuna, a Matin će biti oko 6 milijuna. 

Karoserija je od karbona - automobil je od laganih i izdržljivih karbonskih vlakana i ima 1650 kg. Vanjski izgled dizajnirao je mladi Adriano Mudri.

Iskusni dizajner radio i Ferrari - unutrašnjost je dizajnirao Goran Popović, koji je radio i za Ferrari, a kupac će pri narudžbi kazati svoje želje.

Felge kao na Lamborghiniju - naplatci su izrađeni od jednog komada aluminija i dimenzija su 20 cola. Concept one može postići brzinu do 305 km/h.

Pogon su četiri elektromotora - svaki kotač pokreće vodom hlađeni motor od 250 kWh s paralelnim magnetima i daju ukupn0 1088 konjskih snaga.

Mali Tesla: Patentirao je i tipkovnicu na ruci

Mate Rimac (23) podrijetlom je iz Livna u BiH, a putem uspjeha krenuo je neplanirano kad je završio srednju školu u Samoboru. Kao budući tehničar morao je napraviti maturalni rad, ali nije želio da to budu pojačala i ostalo što učenici obično rade. Mate je osmislio iGlove, rukavicu koja zamjenjuje tipkovnicu i miša, te osvojio zlato na županijskom prvenstvu. Uslijedila su državna i međunarodna natjecanja. Rukavica koju je prezentirao na izložbama, a kasnije patentirao, radi na međusobnom dodirivanju kontakata prstima, a s računalom je povezana bežičnom vezom. Neočekivani uspjeh ga je ohrabrio te je mislio i smislio aktivni retrovizor (AMS, active mirror system). Njegov retrovizor senzorima detektira vozilo na cesti te automatski pomiče unutarnje i vanjske retrovizore. Tim izumom je zainteresirao svjetske proizvođače automobila i stekao mnoštvo poslovnih poznanstava. U međuvremenu je završio poslovnu školu VERN jer je osim tehničkih stavki želio naučiti uspješno voditi tvrtku.

San mu je oduvijek bio napraviti najbrži električni automobil na svijetu, i uspio je. Pred njegovom tvrtkom za proizvodnju automobila u Svetoj Nedjelji stoji prvijenac – BMW 3, znan kao kockica, preuređen u električno vozilo. Nakon homologacije registrirao ga je ne kao BMW nego kao Rimac Automobili e-M3 sa 600 konjskih snaga.

To više nije BMW, to je hrvatski auto - Mate je Dugo radio na posebnim baterijama da punjenje izdrži do 200 km. Nakon preuređenja bivši BMW (njemačka proizvodnja) je dobio status automobila proizvedenog u Hrvatskoj.

Idi na 24sata

Komentari 87

  • ToBo_1 18.09.2011.

    Poštovani, Vaš komentar prekršio je pravilo broj 8 naših pravila komentiranja. Za ovaj prekršaj sankcija je lakša opomena. Trenutno imate 1 laku opomenu i 0 težih opomena u posljednjih tjedan dana. Ako sakupite tri, vaš korisnički račun bit će privremeno blokiran.

  • Sol Invictus 14.09.2011.

    san svake punice

  • korakispred 14.09.2011.

    jedino što može napraviti da spriječi da mu ga Jadranka UKRADE je da odmah ugradi Zeder na njega...

Komentiraj...
Vidi sve komentare