Renault je odlučio promijeniti kultni Clio R.S., pa on više nema atmosferski nego turbomotor te automatski umjesto ručnog mjenjača. Uz novi ovjes, koji, prvi u klasi, ima dodatne hidraulične zaustavljače u amortizerima, kao bolidi za reli, to je potpuno promijenilo njegov karakter u odnosu na prethodnike. No nije ga učinilo ništa sporijim, dapače...
S motorom koji vuče snažno iz najnižih okretaja, mekšim ovjesom te mjenjačem s dvostrukom spojkom, koji vozača lišava jedne radnje, može biti impresivno brz, osobito na zahtjevnoj cesti. A uz to je puno komforniji u normalnoj vožnji.
Primjerice, puno je ugodniji na autocesti. Izolacija od buke je bolja, motor tiši, komfor u vožnji veći, a i osjetno manje troši - u gradu je moguće voziti samo s oko 8 l/100 km.
Tri različita režima rada
Pritiskom na gumb R.S. Drive vozač mijenja karakter. U odnosu na normalni, u režimu Renault Sport zvuk motora je glasniji, izmjene mjenjača brže, upravljač tvrđi, a uz aktivnu elektroničku blokadu diferencijala ESP dopušta više klizanja. A u režimu Race ESP se isključuje, a EDC mijenja brzine brže nego u Aston Martinu!
Renault Clio R.S. 200 turbo EDC
TVORNIČKI PODACI:
masa: 1204 kg
dimenzije: 409x173x143cm
obujam: 1618 ccm
snaga: 144 kW/200 KS
ubrzanje (0-100km/h): 6,7 s
najveća brzina: 230 km/h
potrošnja: 6,3 l /100 km
CIJENA: 181.000 kn (testni model) 166.900 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Peugeot 208 GTi, Ford Fiesta ST, VW Polo GTI
Sportski ukrašena unutrašnjost
Kao i od sada, Clio R.S. krasi debeli, relijaški sportski volan s prošivom na vrhu, tu su aluminijske pedale i izvrsna sportska sjedala. Crveni pojasi i ukrasi sjajno izgledaju, ali mogli bi biti kvalitetniji.