To je to što me zanima!

Lagan, efikasan, dinamičan: Novi CX-5 napada svaki zavoj

Novim pristupom u gradnji automobila Mazda je CX-5 učinila atletskim, efikasnim te ponajprije naglašeno sportskim. CX-5 napada zavoje kao nijedan SUV do sada
Vidi originalni članak

Sportski, nabildani vanjski izgled Mazdina novog SUV-a tek je uvod u sličnu unutrašnjost. Sportski profilirana sjedala, izrazito tvrd, mali trokraki upravljač - CX-5 ni u jednom detalju ne skriva svoju orijentiranost sportskoj vožnji. A da tamo ne razočara, pobrinuli su se japanski inženjeri olakšavši sve dijelove do minimuma. To je zahtijevalo potpuno drukčiji pristup konstruiranju, no rezultati su sjajni. CX-5 je stotinjak kilograma lakši od konkurenata, motori s visokim stupnjem kompresije su efikasniji, automatik mijenja stupnjeve brže od mjenjača s dvostrukom spojkom... U vožnji se zaista osjećaju “lake noge” i čvrsta građa karoserije.

Pogonski sklop ponešto je kontroverzan. Benzinac obujma 2.0-litre vrlo je tih i uglađen u radu, no upravo to u velikoj mjeri skriva njegovu iznimnu elastičnost. Svoj obol u dojmu ima i automatski mjenjač koji neuobičajeno dugo odgađa promjenu stupnja prijenosa na niže. Šteta, jer upravo tu novi mjenjač briljira - u stanju je takvu radnju obaviti za samo 0,2 sekunde u čemu vozač može uživati odabere li ručni režim rada prebacivanjem arhaične ručice mjenjača u lijevi kanal. Doduše, lijen odziv na kick-down pridonosi niskoj potrošnji goriva - uz start/stop sustav u gradu smo vozili s 8,3 l/100 km što je odličan rezultat za SUV s benzinskim motorom, automatikom i stalnim 4x4 pogonom.

Doduše potrošnja jačim pritiskom na gas progresivno raste, no CX-5 bez obzira na brzinu zadržava svoju uglađenost i stabilnost kao i visok stupanj komfora zahvaljujući ponajprije odličnoj izolaciji kabine. Komfor pruža i prostrana kabina, kako sprijeda tako i straga, a za pohvalu je i prtljažnik od 503 litre proširiv do 1620 litara.

Netipičan automatski mjenjač

U ručnom režimu rada brži od kultnog DSG-a, u automatskom režimu lijen kao  nekad u Mercedesima - automatik u CX-5 pun je kontroverzi i znatno bolje funkcionira s dizelskim motorom.

Izdašan paket opreme

Srednji paket Revolution vrlo je bogat pa ovakav CX-5 ima dvozonski klima-uređaj, 5,8-inčni touch screen LCD, kožnata sjedala, upravljač i mjenjač, tempomat i Bluetooth, električni paket...

Mazda CX-5 2.0i A/T Revolution

masa: 1455 kg
dimenzije: 456x184x171cm
obujam:  1997 ccm
snaga:  118 kW/160 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  9,6 s
najveća brzina: 187 km/h
potrošnja:  6,6 l /100 km

cijena: 287.890 kn (testni model) 279.490 kn (bez doplata)
konkurencija: Ford Kuga, VW Tiguan,  Mitsubishi ASX, Subaru XV

PLUS: atraktivan dizajn, odlično ležanje na cesti, precizan upravljač, brz mjenjač, sportski osjećaj u vožnji, kvaliteta izrade, dobra izolacija od buke
MINUS: čudne reakcije automatskog mjenjača, visoka potrošnja pod ‘teškom nogom’, komplicirano upravljanje menijima

Idi na 24sata

Komentari 12

  • user_54965 25.07.2012.

    Kupujem

  • RedakcijaAms 18.06.2012.

    Šta mislite o rubrici TESTOVI kod New York Times novina? Ili je bolje kod USA Today? Car and Driver je svakako bezveze.

  • takoy 17.06.2012.

    ajme ružnog đipa

Komentiraj...
Vidi sve komentare