Obavijesti

Tech

Komentari 12

Lagan, efikasan, dinamičan: Novi CX-5 napada svaki zavoj

Lagan, efikasan, dinamičan: Novi CX-5 napada svaki zavoj
5

Novim pristupom u gradnji automobila Mazda je CX-5 učinila atletskim, efikasnim te ponajprije naglašeno sportskim. CX-5 napada zavoje kao nijedan SUV do sada

VIDEO

Sportski, nabildani vanjski izgled Mazdina novog SUV-a tek je uvod u sličnu unutrašnjost. Sportski profilirana sjedala, izrazito tvrd, mali trokraki upravljač - CX-5 ni u jednom detalju ne skriva svoju orijentiranost sportskoj vožnji. A da tamo ne razočara, pobrinuli su se japanski inženjeri olakšavši sve dijelove do minimuma. To je zahtijevalo potpuno drukčiji pristup konstruiranju, no rezultati su sjajni. CX-5 je stotinjak kilograma lakši od konkurenata, motori s visokim stupnjem kompresije su efikasniji, automatik mijenja stupnjeve brže od mjenjača s dvostrukom spojkom... U vožnji se zaista osjećaju “lake noge” i čvrsta građa karoserije.

Pogonski sklop ponešto je kontroverzan. Benzinac obujma 2.0-litre vrlo je tih i uglađen u radu, no upravo to u velikoj mjeri skriva njegovu iznimnu elastičnost. Svoj obol u dojmu ima i automatski mjenjač koji neuobičajeno dugo odgađa promjenu stupnja prijenosa na niže. Šteta, jer upravo tu novi mjenjač briljira - u stanju je takvu radnju obaviti za samo 0,2 sekunde u čemu vozač može uživati odabere li ručni režim rada prebacivanjem arhaične ručice mjenjača u lijevi kanal. Doduše, lijen odziv na kick-down pridonosi niskoj potrošnji goriva - uz start/stop sustav u gradu smo vozili s 8,3 l/100 km što je odličan rezultat za SUV s benzinskim motorom, automatikom i stalnim 4x4 pogonom.

Doduše potrošnja jačim pritiskom na gas progresivno raste, no CX-5 bez obzira na brzinu zadržava svoju uglađenost i stabilnost kao i visok stupanj komfora zahvaljujući ponajprije odličnoj izolaciji kabine. Komfor pruža i prostrana kabina, kako sprijeda tako i straga, a za pohvalu je i prtljažnik od 503 litre proširiv do 1620 litara.

Netipičan automatski mjenjač

U ručnom režimu rada brži od kultnog DSG-a, u automatskom režimu lijen kao  nekad u Mercedesima - automatik u CX-5 pun je kontroverzi i znatno bolje funkcionira s dizelskim motorom.

Izdašan paket opreme

Srednji paket Revolution vrlo je bogat pa ovakav CX-5 ima dvozonski klima-uređaj, 5,8-inčni touch screen LCD, kožnata sjedala, upravljač i mjenjač, tempomat i Bluetooth, električni paket...

Mazda CX-5 2.0i A/T Revolution

masa: 1455 kg
dimenzije: 456x184x171cm
obujam:  1997 ccm
snaga:  118 kW/160 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  9,6 s
najveća brzina: 187 km/h
potrošnja:  6,6 l /100 km

cijena: 287.890 kn (testni model) 279.490 kn (bez doplata)
konkurencija: Ford Kuga, VW Tiguan,  Mitsubishi ASX, Subaru XV

PLUS: atraktivan dizajn, odlično ležanje na cesti, precizan upravljač, brz mjenjač, sportski osjećaj u vožnji, kvaliteta izrade, dobra izolacija od buke
MINUS: čudne reakcije automatskog mjenjača, visoka potrošnja pod ‘teškom nogom’, komplicirano upravljanje menijima

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 12
VIDEO

Volkswagen predstavio novu generaciju omiljenog kampera
SVJETSKA PREMIJERA

Volkswagen predstavio novu generaciju omiljenog kampera

U Berlinu smo prisustvovali svjetskoj premijeri nove generacije jednog zaista posebnog i neobičnog Volkswagen automobila

Dr. Miličić: Ova bolest ubija brže i češće od raka, sada tražimo pretragu koja može spasiti ljude
VELIKI INTERVJU

Dr. Miličić: Ova bolest ubija brže i češće od raka, sada tražimo pretragu koja može spasiti ljude

Od početka simptoma pa do dijagnoze prolazi previše vremena, tražimo uvođenje novih pretraga koje mogu spasiti živote, kaže akademik Miličić
Stručnjaci otkrivaju: Može li brak preživjeti bez seksa?
VELIKA ANALIZA

Stručnjaci otkrivaju: Može li brak preživjeti bez seksa?

Brakovi bez seksa, iako se o njima rijetko otvoreno razgovara, češći su nego što biste očekivali. To je kada bračni par ima odnose manje od 10 puta u godini