To je to što me zanima!

Mobitel koji sami sastavljate: Skupili su novac za prozvodnju

Kampanja na platformi Kickstarter pokrenuta je sa ciljem da se osigura dovoljan broj narudžbi MAKERphonea. Riječ je o mobitelu kojeg korisnik sam sastavlja, a primjeren je i za djecu od 11 i više godina
Vidi originalni članak

Crowdfunding kampanja za MAKERphone jedanaest dana prije završetka s prikupljenih više od 250.000 američkih dolara najuspješnija je kampanja ove godine u Hrvatskoj, a idejni tvorac mobitela koji korisnik sastavlja sam, Albert Gajšak, započeo ju je na svoj 20. rođendan.

MAKERphone je drugi projekt karlovačke startup tvrtke CurcuitMess, čiji je direktor i idejni pokretač Albert Gajšak, koji iza sebe već ima jedan uspješan crowdfunding projekt za MAKERbuino, 'uradi sam' igraću konzolu.

Kampanja na 20. rođendan

Kampanju za novi projekt, 'uradi sam' mobitel, Gajšak je pokrenuo na svoj 20. rođendan.

MAKERphone je edukacijski mobilni telefon koji korisnik sastavlja sam.

- Kada ga dobijete, imate kutiju sa svim komponentama, koje potom, prema jasnim uputama, sastavljate, spajate, šarafite i lemite - objašnjava Gajšak.

Za sklapanje mobitela potrebno je 7 do 8 sati, a kada se upali, tu zabava tek počinje. S MAKERphoneom se mogu obavljati pozivi, slati poruke, slušati glazba, ima mogućnost spajanja na internet, a na njemu se može i programirati.

GRABE I DALJE Makerphone je pravi hit: Stigli do cilja za manje od osam sati

Uz pomoć programskog jezika Pythona, odnosno verzije MicroPython, korisnici telefona mogu kodirati vlastite aplikacije i igre. Ima i Scratch, program za kodiranje namijenjen djeci.

Sanjario o projektu s timom mladih do 28 godina

Nakon što je 2017. godine njegova igraća konzola MAKERbuino na isti način prikupila više od 100.000 dolara, Gajšak se u listopadu odlučio na prikupljanje novca za novi projekt, MAKERphone.

- Ideja za taj telefon nastala je otprilike kad i za MAKERbuino. O tome sam sanjario dugo vremena, ali nisam se do sada odvažio - kazao je Gajšak u razgovoru za Hinu.

Ističe kako je novi projekt drugačiji od prethodnog zato što je sada uspio okupiti tim, redom mladih ljudi, koji rade zajedno s njim. U timu startup tvrtke sa sjedištem u Karlovcu nema zaposlenika starijeg od 28 godina, a među njima je i njegov 16-godišnji brat.

Pronaći prave ljude nije bilo jednostavno, ali zanimljivo je da ako djeluješ na određeni način, kada se ističeš iz svoje okoline, ljudi koji razmišljaju slično se zapravo javljaju tebi, rekao je Gajšak.

Najuspješnija crowdfunding kampanja ove godine

Kampanja na platformi Kickstarter pokrenuta je sa ciljem da se osigura dovoljan broj narudžbi MAKERphonea. Prikupljeni novac nije profit, već prihod koji će biti uložen kako bi prototip MAKERphonea usavršili za masovnu proizvodnju.

Početni cilj bio je skupiti 15.000 dolara, a do sada su prikupili već 250.000 dolara.

- Zapravo, za osiguranje masovne proizvodnje trebalo nam je 50.000 dolara, ali je ovaj skromniji iznos stavljen kako bi se kod ljudi probudio entuzijam - napominje Gajšak.

TELEFON JE PRAVI HIT Makerphone prikupio 100.000 dolara, trebalo im sedam dana

Crowdfunding je zajednički naziv za različite oblike grupnog financiranja projekata. U ovom slučaju, radi se o podržavateljima kampanje, koji doniranim iznosom prednaručuju proizvod, koji će dobiti nakon što bude usavršen i proizveden.

Još je jedanaest dana do kraja kampanje, a prema prikupljenom iznosu najuspješnija je u Hrvatskoj ove godine te je ušla u sam vrh domaćeg crowdfundinga.

Zadovoljan prikupljenim iznosom, Gajšak kaže da se ne nada premašiti dosad najuspješniju kampanju takve vrste kod nas - za Vitastiq 2, uređaj koji mjeri količinu vitamina i minerala u tijelu, prikupljeno je prije dvije godine više od 360.000 američkih dolara.

Podržavatelji aktivno sudjeluju u procesu usavršavanja

Za vrijeme trajanja kampanje Gajšak je u izravnom kontaktu putem komentara i privatnih poruka s podržavateljima iz cijelog svijeta koji aktivno sudjeluju u procesu usavršavanja prototipa uređaja.

- Poanta je da na crowdfundingu ljudi podržavaju projekte koji još ne postoje, oni su zapravo mali ulagači koji tom svojom prednaruždbom pomažu da projekt postane stvarnost. Predlažu promjene i nove ideje te se osjećaju kao dio tima - kaže Gajšak.

Tako su tijekom kampanje, na zahtjev samih podržavatelja, uz prvotnu 2 G verziju MAKERphonea, odlučili proizvesti i napredniju, 4 G verziju. Proizvodnja 'uradi sam' mobitela koji će se iz male tvrtke u Karlovcu isporučivati diljem svijeta, kreće u siječnju 2019. Isporuka jednostavnije varijante planira se u ožujku, dok bi 4 G verzija trebala biti isporučena u svibnju.

Ubuduće Gajšak planira brendirati svoju tvrtku, te nastaviti raditi u sferi edukacije, ovoga puta za malo mlađu populaciju. U planu je izrada 'uradi sam' uređaja za djecu od 5 godina, s obzirom da su dosadašnji uređaji bili namijenjeni uzrastu od 11 i više godina.

Idi na 24sata

Komentari 16

  • ZekoMudri 12.11.2018.

    Bravo! Samo se nadam da HDZ bratija i poreznici neće uspjeti zaustaviti ovaj projekt.

  • Papatest 11.11.2018.

    Proizvodnja se sastoji od trpanja u vrečice djelova koji se naručuju iz Kine,to je famozna proizvodnja.

  • kodal 11.11.2018.

    kretenizam od komentara ali nekrivim vas koliko doticnog novinara koji se odlucio pisati ovaj clanak a opet nista nije objasnio. 1. ovaj je proizvod je kit za izradu mobitela za dijecu (11+) i glavna funkcija mu je (ja bim reako i jedina) edukacija... uci djecu sta su to resistori,cipovi,kako se lemi i opcenito sta je sve potrebno za jedan funcijonalan uredaj ovog tipa. 2. cijena na kistarteru mu je bila 95 dolara i islo se sve do 850 dolara di je bilo ukljuceno 10 ovih uredaja , extra dugmad , extra dijelovi za radionice , extra kucista za radionice , edukacijski materijal za radionice i slicno ( kao sto vidite isklucivo edukacija) 3. nakon sta se slozi zavrsava dio edukacije o hardweru i mobitel se moze koristit kao mobitel (pozivi,sms, par igrica) ali to mu nije prava svrha jer nakon spajanja na internet pocinje drugi dio edukacije o programiranju ... na mobitelu se moze programirati u 3 programska jezika. Prvi je Scratch i sluzi za ucenje dijece od 8-16 godina (cak se preporucuje i od 5+) kako pisat codove, drugi je Python koje je najpopularniji programski jezik i treci je Arduino koji je baziran na c++ i jedan od najbitnijih programskih jezika danasnjice. Kao sta i samo vidite proizvod je baziran iskljucivo na edukaciju ali kao sta rekoh nekrivim vas nego ovako jadan clanak

Komentiraj...
Vidi sve komentare