To je to što me zanima!

Popravak plastike: Novi branik i šest puta skuplji od popravka

Popraviti se mogu branici, svjetla, blatobrani i mnogi drugi dijelovi auta, motocikla i opreme za automobile. Popravak ponekad može biti i kvalitetnija opcija od zamjene
Vidi originalni članak

Manja, na prvi pogled beznačajna prometna nezgoda može biti uzrok jakih glavobolja. Cijene dijelova automobila toliko su visoke da se lagani dodir s drugim autom može pretvoriti u štetu od 10.000 ili 20.000 kuna. 


Ako je pri nezgodi, primjerice, puknuo branik, novi originalni stajat će najmanje oko 1500 kuna, a tome još treba pridodati trošak lakiranja. Za neke branike cijene su više, a ovisno o vozilu mogu biti i više od 10.000 kuna. Slično je i s farovima, retrovizorima i drugim plastičnim dijelovima.

- Cijena popravka branika je od 100, 200 do 400 kuna, ako klijent želi lakirati onda je to još 800 kuna, što je mnogo manje od cijene novog branika koji s lakiranjem stoji od 3, 4 tisuće kuna naviše - rekao nam je Robert Klasiček iz tvrtke Varoplast, koja već tridesetak godina popravlja plastiku na automobilima. 


Osim branika specijalizirane tvrtke za popravak plastike, često popravljaju i druge skupe dijelove. Popraviti se tako mogu nosači svjetala, što je popravak koji stoji 100, 150 kuna, što je mnogo manje od cijene novog prednjeg svjetla koja kod nekih modela prelazi i 10.000 kuna. 

Popravkom plastike bavi se desetke tvrtki iz cijele Hrvatske, a među njima i tvrtka Molydon, iz koje također tvrde da je popravak plastike jako isplativ. Varenje plastike i popravak dijelova automobila su uobičajena i relativno jeftina alternativa kupnji novih dijelova. Posebno je isplativa kod manjih puknuća i na automobilima čiji dijelovi stoje malo bogatstvo - tvrdi Molydon na svojoj web stranici. 

- Najčešće popravljamo dijelove koji su najizloženiji na autu i koji tako najlakše stradavaju, poput branika, retrovizora, nosača farova, no možemo popraviti i plastične blatobrane, oklope motocikala, razne spremnike, krovne kutije, čak i dijelove unutrašnjosti auta - ističe Robert Klasiček iz Varoplasta.

Popravak plastike nije previše dugotrajan posao, ovisno o vrsti oštećenja traje od oko sat do nekoliko sati, a popraviti se mogu razne vrste oštećenja, od udubljene plastike, preko puknute do ekstremnijih slučajeva, kad je udarac bio jak da se branik raspao u više dijelova. Takvi su popravci, naravno, kompliciraniji, dugotrajniji i skuplji, no za rijetke aute za koje je teško naći dijelove ili su dijelovi izuzetno skupi to se itekako može isplatiti. 

Treba li dio lakirati, popravak će se oduljiti, jer su za lakiranje potrebna od tri do četiri dana. Osim originalnih dijelova, na auto se mogu ugraditi i jeftiniji zamjenski, no kvaliteta plastike kod zamjenskih dijelova je često lošija od one na originalnom. Također, zamjenski dijelovi rijetko pristaju idealno. Zato je uvijek bolje popraviti originalan dio, nego ugraditi zamjenski. A što se sigurnosti tiče, iz Varoplasta i Molydona tvrde da var uglavnom drži i bolje od originala.  

- Popravak ne utječe na sigurnost, zavarena mjesta mogu biti i čvršća od mjesta oko tog vara, jedino ako se branik skida treba ga kvalitetno pričvrstiti originalnim kopčama - zaključuje Klasiček. 

Idi na 24sata

Komentari 7

  • max2017 18.07.2020.

    Prije 10 i više godina vozila su imala crne lajsne ,obrube blatobrana, branike itd ,. Danas je kao osobito skupo i forsirano sve lakirano u boju vozila od retrovizora do branika. Na žalost to je pravilo kao i golemi ekrani ko kuhinjski elementi nasred armature. Loše i opasno rukovanje ali sad se već natjeću s 2-3 pa i 4 ekrana .-ko u IT centru a ne autu ! Čudi da zakonodavci (opravdano) naplaćuju korištenje mobitela a orgije po auto ekranima ignoriraju ?!?

  • Rafo 18.07.2020.

    Nekada su auti imali prave, mekane, crne odbojnike koji su imali svrhu da štite karoseriju od manjih oštećenja. Podnosili su bez vidlijivih oštećenja manje udarce, ogrebotine i slično, mogli su se lako popraviti i to bez troška lakiranja. Danas su odbojnici dio karoserije, ne štite ništa i lako se oštete.

Komentiraj...
Vidi sve komentare