Popravak plastike: Novi branik i šest puta skuplji od popravka | 24sata
Obavijesti

Tech

Komentari 7

Popravak plastike: Novi branik i šest puta skuplji od popravka

Popravak plastike: Novi branik i šest puta skuplji od popravka
10

Popraviti se mogu branici, svjetla, blatobrani i mnogi drugi dijelovi auta, motocikla i opreme za automobile. Popravak ponekad može biti i kvalitetnija opcija od zamjene

VIDEO

Manja, na prvi pogled beznačajna prometna nezgoda može biti uzrok jakih glavobolja. Cijene dijelova automobila toliko su visoke da se lagani dodir s drugim autom može pretvoriti u štetu od 10.000 ili 20.000 kuna. 


Ako je pri nezgodi, primjerice, puknuo branik, novi originalni stajat će najmanje oko 1500 kuna, a tome još treba pridodati trošak lakiranja. Za neke branike cijene su više, a ovisno o vozilu mogu biti i više od 10.000 kuna. Slično je i s farovima, retrovizorima i drugim plastičnim dijelovima.

- Cijena popravka branika je od 100, 200 do 400 kuna, ako klijent želi lakirati onda je to još 800 kuna, što je mnogo manje od cijene novog branika koji s lakiranjem stoji od 3, 4 tisuće kuna naviše - rekao nam je Robert Klasiček iz tvrtke Varoplast, koja već tridesetak godina popravlja plastiku na automobilima. 


Osim branika specijalizirane tvrtke za popravak plastike, često popravljaju i druge skupe dijelove. Popraviti se tako mogu nosači svjetala, što je popravak koji stoji 100, 150 kuna, što je mnogo manje od cijene novog prednjeg svjetla koja kod nekih modela prelazi i 10.000 kuna. 

Popravkom plastike bavi se desetke tvrtki iz cijele Hrvatske, a među njima i tvrtka Molydon, iz koje također tvrde da je popravak plastike jako isplativ. Varenje plastike i popravak dijelova automobila su uobičajena i relativno jeftina alternativa kupnji novih dijelova. Posebno je isplativa kod manjih puknuća i na automobilima čiji dijelovi stoje malo bogatstvo - tvrdi Molydon na svojoj web stranici. 

- Najčešće popravljamo dijelove koji su najizloženiji na autu i koji tako najlakše stradavaju, poput branika, retrovizora, nosača farova, no možemo popraviti i plastične blatobrane, oklope motocikala, razne spremnike, krovne kutije, čak i dijelove unutrašnjosti auta - ističe Robert Klasiček iz Varoplasta.

Popravak plastike nije previše dugotrajan posao, ovisno o vrsti oštećenja traje od oko sat do nekoliko sati, a popraviti se mogu razne vrste oštećenja, od udubljene plastike, preko puknute do ekstremnijih slučajeva, kad je udarac bio jak da se branik raspao u više dijelova. Takvi su popravci, naravno, kompliciraniji, dugotrajniji i skuplji, no za rijetke aute za koje je teško naći dijelove ili su dijelovi izuzetno skupi to se itekako može isplatiti. 

Treba li dio lakirati, popravak će se oduljiti, jer su za lakiranje potrebna od tri do četiri dana. Osim originalnih dijelova, na auto se mogu ugraditi i jeftiniji zamjenski, no kvaliteta plastike kod zamjenskih dijelova je često lošija od one na originalnom. Također, zamjenski dijelovi rijetko pristaju idealno. Zato je uvijek bolje popraviti originalan dio, nego ugraditi zamjenski. A što se sigurnosti tiče, iz Varoplasta i Molydona tvrde da var uglavnom drži i bolje od originala.  

- Popravak ne utječe na sigurnost, zavarena mjesta mogu biti i čvršća od mjesta oko tog vara, jedino ako se branik skida treba ga kvalitetno pričvrstiti originalnim kopčama - zaključuje Klasiček. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 7

VIDEO

Huawei je daleko od otpisanog: Imaju ogroman rast od početka godine, najavili i novu zvijedu
900 MILIJUNA HARMONY UREĐAJA

Huawei je daleko od otpisanog: Imaju ogroman rast od početka godine, najavili i novu zvijedu

U prvih pet ovogodišnjih mjeseci prodaja novih Huaweijevih mobitela poskočila je u prvih pet ovogodišnjim mjeseci za 72 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, rekao je Richard Yu u ponedjeljak.

Sonda se vratila kući, Kinezi su prvi uspjeli na Zemlju donijeti uzorke s tamne strane Mjeseca
TEMELJ ZA DALJNJA ISTRAŽIVANJA

Sonda se vratila kući, Kinezi su prvi uspjeli na Zemlju donijeti uzorke s tamne strane Mjeseca

Kina je jedina zemlja koja je sletjela na suprotnu stranu Mjeseca, već je to učinila 2019. Daleku stranu, koja je okrenuta od Zemlje, tehnički je teško dosegnuti zbog udaljenosti i teškog terena
Europska komisija Microsoftu poslala prigovor zbog Teamsa
KRŠENJE MONOPOLSKIH PRAVILA

Europska komisija Microsoftu poslala prigovor zbog Teamsa

Komisija je zabrinuta da Microsoft barem od travnja 2019. povezuje platformu Teams s osnovnim aplikacijama SaaS za produktivnost, čime ograničava tržišno natjecanje na tržištu komunikacijskih proizvoda te štiti svoj položaj