To je to što me zanima!

Revolucija iz Mazde: Osmislili motor koji ne treba svjećice

Novi benzinski motor komercijalnu upotrebu doživjet će već 2019. godine. Naziva je SKYACTIV-X, a umjesto svjećicama, paljenje goriva postiže se kompresijom te je 30 posto učinkovitiji
Vidi originalni članak

Ozbiljna revolucija stiže nam iz Japana. Mazda Motor korporacija postala je prvi proizvođač automobila na svijetu koji komercijalizira revolucionarno inženjersko rješenje u svojim benzinskim motorima. Naime, Mazda od 2019. pa nadalje benzince planira prodavati isključivo s novim SKYACTIV-X motorima, odnosno s revolucionarnom tehnologijom kompresijskog paljenja, koje isključuje upotrebu svjećica i povećava efikasnost za 30 posto u usporedbi s konvencionalnim benzinskim motorom, prenosi Auto start.

Predsjednik uprave Mazde Masamichi Kogai otkrio je da će novi benzinski motor komercijalnu upotrebu doživjeti već 2019. godine. Naziva je SKYACTIV-X, a navodi se kako će u usporedbi sa SKYACTIV-G motorima biti učinkovitiji do 30 posto.

Također, šef razvojnog odjela Mazde Kiyoshi Fujiwara kazao je da je osnovni zadatak cijele kompanije težnja usavršavanja motora s unutarnjim izgaranjem.

- Elektrifikacija je potrebna i neizbježna, ali motori s unutarnjim izgaranjem trenutno su sam glavna okupacija - rekao je.

Benzinski motor oznake HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) umjesto pomoću svjećica, paljenje goriva postiže kompresijom. No, ovaj novi motor ipak ima svjećice. One se naime, uključuju pri niskim temperaturama zraka, kako bi motor lakše podnio pokretanje. Potpredsjednik Mazde Akira Marumoto nazvao je razvoj tehnologije motora Mazdinim "srcem", te je isključio bilo kakvu mogućnost opskrbe drugih proizvođača novim, revolucionarnim benzinskim SKYACTIV-X motorom.

S druge strane, iz Mazde također navode kako aktivno razvijaju i tehnologiju električnih automobila, te da će do 2025. sve Mazde imati sustave autonomne vožnje. 

Idi na 24sata

Komentari 22

  • •☆.•*Montenegro Diamantes*•.☆• 16.08.2017.

    ..Smislili su toplu vodu!pa postoje diesel motori koji već tako rade, skoro vijek!..

  • Art Vandelay & Son, Inc. 11.08.2017.

    Samo nek se Mazda okani svojih novotarija, još pamtimo skandal curenja dizela kroz stijenku cilindre u karter i onih 20 000 motora koji su zaribali. Također, sjećamo se wankel motora koji iz male kubikaže (koja i nije mala ako se računa zapremina kružne komore, dakle marketing) izvlačila prosječan broj konjskh snaga, ali po cijenu da auto ne smiješ uasiti prije nego se zagrije. Znači dođeš do dućana i moraš auto ostaviti upaljenim dok ne postigne radnu temperaturu. Nadalje, debljina lima na mazdi2 je ravna debljini poglopca na vindijinom vrhnju. Malo jači udarac koljenom rezultira udubljenjem. To je njihov "downsizing" - srezati debljinu materijala i zvučne izolacije, drugim riječima prodatiti ti pola auta po cijenu cijelog. I sad motor koji ne treba svjećice, ali ih ima za svaki slučaj i potrebno ih je isto mijenjati.

  • clarence_1 10.08.2017.

    Sjebat ce ih ko sa vankelo motorima

Komentiraj...
Vidi sve komentare