To je to što me zanima!

Rimčev projekt od 179 mil. €: Sjedneš u robotaksi, mobitelom namjestiš muziku i odrediš cilj...

Nemam garanciju. Ako dobijemo novce i ne odradimo po pravilima - vratit ćemo, rekao je Mate Rimac još 2021. kad je Plenković dovodio šeficu Europske komisije Ursulu von der Leyen da se pohvali jurilicama
Vidi originalni članak

Ako pored sebe na ulicama Zagreba vidite neki neobičan automobil, recimo modificirani Renault Espace bez Renaultova loga, ali s oznakom "Autonomus driving - Rimac Automobili Research Vehicle", e to vam je jedno od testnih vozila Mate Rimca za projekt autonomnih vozila, kojima ne upravlja vozač.

U originalu su ta testna vozila služila za razvoj Rimčeva projekta "Driver's coach", da vozače njegovih skupocjenih jurilica uči kako optimalno koristiti sofisticirane performanse njihovih električnih vozila, ali godine testiranja za autonomnu vožnju, logično je, vjerojatno će izvrsno poslužiti za projekt robotaksija kojeg u 45-postotnom iznosu očekivanih troškova u obliku potpore financirate i vi, odnosno država, uz blagoslov Europske komisije.

Vozilo ima osam kamera, šest radara, 12 senzora, superprecizni GPS... Kako navode u svojoj objavi RImac Automobili, prikuplja oko 6 TB podataka svakog sata na cesti. 

- Projekt robotaksija bit će veći od svega što smo radili - najavio je još prije nekoliko godina Rimac i čini se da se njegova najava polako obistinjuje. No hoće li robotaksiji uistinu juriti Zagrebom do kraja 2024. kao što je bio najavio 2021.?

Tvrtka P3M (Project 3 Mobility LLC), koju su osnovali Mate Rimac, njegov direktor za strategiju u Rimac Automobilima Marko Pejković te glavni dizajner također Rimac Automobila Adriano Mudri, korisnik je potpore i razvija uslugu koja se temelji na potpuno autonomnom električnom vozilu, odnosno robotaksiju. 

POGLEDAJTE VIDEO: 

Jučer je Europska komisija odobrila 179 milijuna eura hrvatske državne pomoći za njihov razvoj projekta taksija bez vozača.

Prema videu kojeg su još 2018. službeno objavili Rimac Automobili, modificirani Renault ima vozača koji je već tad očito služio samo kao osiguranje ako nešto krene po zlu jer na snimci ne drži volan, ne upravlja njime. Do danas je projekt vjerojatno prilično odmaknuo.

Čini se kao da već tad auto vozi, odnosno da se volan okreće potpuno autonomno, bez pomoći šofera. Na mjestu suvozača je pak drugi Rimčev čovjek s kompjutorom. I Renault prilično uspješno krstari pored Zagrepčanke, pa kasnije kraj Pravnog fakulteta... 

Rimac: Ako ne uspijemo, vratit ćemo novac

'Timeline' za 'launch' robotaksija na stranici tvrtke P3M kaže da bi vozila na ulicama Zagreba trebala biti do kraja 2024., u Velikoj Britaniji do kraja 2025., kao i u Njemačkoj...

Na svojoj web stranici su predstavili i aplikaciju kojom se uz pomoć mobitela upravlja vozilom tako da korisnik odredi cilj, glazbu, temperaturu klime... Praktički namjesti sve i samo sjedne, a robotaksi ga vozi. 

- Rollout očekujem 2024. godine, da će ti auti voziti po gradu, a imat ćemo i infrastrukturu do tada - rekao je 2021. u srpnju Rimac, kad su pogone "Rimac automobila" posjetili predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen i premijer Andrej Plenković.

- Nemam garanciju, ako dobijemo novce i ne odradimo po pravilima - vratit ćemo. To će biti totalno autonomni auti. Nismo mi nikoga uvjeravali, nego su oni došli nama. Mi imamo kapacitet privući stotine milijuna eura investicija. Oni su došli kod nas, tražili projekt i mi smo ga imali. Naši investitori će uložiti milijune, samo dio toga će biti iz EU fondova - rekao je Rimac.

I to je točno, ako je ovih 179 milijuna eura 45 posto, onda je još više od toga prikupio Rimac s investitorima. Ako se projekt pokaže uspješnim i ostvari zaradu, korisnik će dio primljene pomoći vratiti državi.

Idi na 24sata

Komentari 42

  • 28.06.2023.

    I onda se uhvatiš mješalice i ideš zidat zgrade,ovaj čovjek je po meni perač love za "velike glave" al ok vrijeme će pokazati sve.

  • zakućuspreman 31.05.2023.

    On radi za igrače koji uništavaju ovu državu,to je moje mišljenje,tj naša država sve to plaća i to debelo

  • NenadZG 29.05.2023.

    Mene zanima tko toči gorivo u te taksije? Sam ode po gorivo i plati ili ima ljude koji to rade. Recimo 1500 robo taksija u ZG koji u svaka 3 dana ostanu bez goriva. Koliko zaposlenika trebaju da ih natoče? A, što ukoliko su na struju te zakrče punjače? Tko ih zakjopča i otkopča? Bilo bi zgodno znati za koga je posao namješten. Za taksiste sigurno nije, dakle radi se o velikim kompanijama. Što će raditi taksisti? Kupiti će robotaksi, a oni doma kopati nos?

Komentiraj...
Vidi sve komentare