To je to što me zanima!

Sigurnije nego ikad: Putnici će se voziti brzinom od 120 km/h

Hrvatskim željezničkim prugama za godinu i pol dana jurit će prvi naši niskopodni dizelski električni vlakovi, na kojima su godinama radili Končarovi inženjeri
Vidi originalni članak

Hrvatskim željezničkim prugama za godinu i pol dana jurit će prvi naši niskopodni dizelski električni vlakovi, na kojima su godinama radili Končarovi inženjeri.

Svoj vlak budućnosti prezentirali su na Sajmu inovacija u Boćarskom domu i osvojili prvu nagradu.

- Ovo je u potpunosti hrvatski plod jer je na vlaku radio Končar i samo hrvatska industrija - rekao je Zvonimir Cvijin, upravitelj prodaje Končara.

Za hrvatske tračnice već su spremna dva elektromotorna vlaka, no njima su potrebni vodovi za napajanje.

Ugrađen GPS i informiranje vizualnim i glasovnim najavama

- Kod dizel vlakova nema kontaktnog voda jer se napajaju iz motora ugrađenih iza upravljačnice. Moći će voziti maksimalno 120 kilometara na sat te prevoziti 323 putnika - kaže Cvijin. 

U vlak su ugrađeni GPS i sustav informiranja putnika vizualnim i glasovnim najavama, što do sada niti jedan hrvatski vlak nije imao. Putnici će tako u svakom trenutku znati gdje se nalaze, a glasovne obavijesti bit će od velike pomoći slabovidnima i slijepima. 

Nema pregradnih zidova niti vrata

Končarovci su mislili na sve, pa su kraj putničkih sjedala ugradili utičnice da bi putnici mogli napajati mobitele i prijenosna računala. 

U vlaku ne postoje pregradni zidovi niti vrata, a pod je u razini perona kako bi se ljudi s posebnim potrebama, majke s kolicima, ali i biciklisti, lakše ukrcavali. Nekad su se vlakovi sastojali od lokomotive i vagona, no ovaj vlak imat će tri modula.

- Između modula se nalaze kotači koji ih povezuju, a kotači iza upravljačnica pokreću vlak. Modul se od vagona razlikuje jer nije cjelina za sebe, kao vagon, koji ima svoje kotače - pojasnio je Cvijin.

Prvi moderni elektromotorni vlakovi vozit će Hrvatskom 2015., a dizelelektrični vlakovi sredinom 2016. je početkom godine s Končarom potpisao ugovor vrijedan 1,63 milijarde kuna. Iza toga se kriju 44 nova regionalna i prigradska vlaka. Končar će tako za HŽ proizvesti 32 elektromotorna vlaka za prigradski i regionalni promet te 12 dizelelektričnih vlakova.

Idi na 24sata

Komentari 161

  • duje912 22.10.2014.

    jebote pa kinezi imaju vlakove od 300km/h....a mi se smijemo kinskoj robi i vrijeđamo ih...a kod nas vlakovi voze do 80km/h i stalno kasne...ZG-SK 1 sat i 10 minuta - pruga ko ravnalom povučena - kineski il japanski vlak bi tu dionucu prešao za 10 minuta!!!!!!!!!!

  • macamala 21.10.2014.

    da nije u pitanju parnjača?

  • vbuhac2 21.10.2014.

    I ta Američka prelijepa lokomotiva je jedini ponos i čast hrvatske željeznice.

Komentiraj...
Vidi sve komentare