Obavijesti

Tech

Komentari 161

Sigurnije nego ikad: Putnici će se voziti brzinom od 120 km/h

Sigurnije nego ikad: Putnici će se voziti brzinom od 120 km/h
1

Hrvatskim željezničkim prugama za godinu i pol dana jurit će prvi naši niskopodni dizelski električni vlakovi, na kojima su godinama radili Končarovi inženjeri

VIDEO

Hrvatskim željezničkim prugama za godinu i pol dana jurit će prvi naši niskopodni dizelski električni vlakovi, na kojima su godinama radili Končarovi inženjeri.

Svoj vlak budućnosti prezentirali su na Sajmu inovacija u Boćarskom domu i osvojili prvu nagradu.

- Ovo je u potpunosti hrvatski plod jer je na vlaku radio Končar i samo hrvatska industrija - rekao je Zvonimir Cvijin, upravitelj prodaje Končara.

Za hrvatske tračnice već su spremna dva elektromotorna vlaka, no njima su potrebni vodovi za napajanje.

Ugrađen GPS i informiranje vizualnim i glasovnim najavama

- Kod dizel vlakova nema kontaktnog voda jer se napajaju iz motora ugrađenih iza upravljačnice. Moći će voziti maksimalno 120 kilometara na sat te prevoziti 323 putnika - kaže Cvijin. 

U vlak su ugrađeni GPS i sustav informiranja putnika vizualnim i glasovnim najavama, što do sada niti jedan hrvatski vlak nije imao. Putnici će tako u svakom trenutku znati gdje se nalaze, a glasovne obavijesti bit će od velike pomoći slabovidnima i slijepima. 

Nema pregradnih zidova niti vrata

Končarovci su mislili na sve, pa su kraj putničkih sjedala ugradili utičnice da bi putnici mogli napajati mobitele i prijenosna računala. 

U vlaku ne postoje pregradni zidovi niti vrata, a pod je u razini perona kako bi se ljudi s posebnim potrebama, majke s kolicima, ali i biciklisti, lakše ukrcavali. Nekad su se vlakovi sastojali od lokomotive i vagona, no ovaj vlak imat će tri modula.

- Između modula se nalaze kotači koji ih povezuju, a kotači iza upravljačnica pokreću vlak. Modul se od vagona razlikuje jer nije cjelina za sebe, kao vagon, koji ima svoje kotače - pojasnio je Cvijin.

Prvi moderni elektromotorni vlakovi vozit će Hrvatskom 2015., a dizelelektrični vlakovi sredinom 2016. je početkom godine s Končarom potpisao ugovor vrijedan 1,63 milijarde kuna. Iza toga se kriju 44 nova regionalna i prigradska vlaka. Končar će tako za HŽ proizvesti 32 elektromotorna vlaka za prigradski i regionalni promet te 12 dizelelektričnih vlakova.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 161

VIDEO

VIDEO Ovo je prvi svjetski sustav za presađivanje glave: 'To je nekad bilo nezamislivo...'
ROBOT SVE ODRAĐUJE

VIDEO Ovo je prvi svjetski sustav za presađivanje glave: 'To je nekad bilo nezamislivo...'

Prvi svjetski 'sustav za presađivanje glave' je predstavljen javnosti s nadom da će početi s radom u roku od osam godina

Izvješće Amerikanaca: BMW, Jaguar i Volkswagen koristili zabranjene kineske dijelove
CARINSKI RAT

Izvješće Amerikanaca: BMW, Jaguar i Volkswagen koristili zabranjene kineske dijelove

BMW je uvozio automobile, Jaguar Land Rover dijelove, a Volkswagen je proizvodio automobile s dijelovima kineske grupe Sichuan Jingweida Technology, koja je u SAD-u zabranjena zbog prisilnog rada Ujgura, stoji u izvješću odbora američkog Senata za financije.
Stellantis upozorava: Carine na kineske aute mogu potaknuti inflaciju i neće riješiti problem
CARINSKI RAT

Stellantis upozorava: Carine na kineske aute mogu potaknuti inflaciju i neće riješiti problem

Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja