Hrvatskim željezničkim prugama za godinu i pol dana jurit će prvi naši niskopodni dizelski električni vlakovi, na kojima su godinama radili Končarovi inženjeri
Sigurnije nego ikad: Putnici će se voziti brzinom od 120 km/h
Hrvatskim željezničkim prugama za godinu i pol dana jurit će prvi naši niskopodni dizelski električni vlakovi, na kojima su godinama radili Končarovi inženjeri.
Svoj vlak budućnosti prezentirali su na Sajmu inovacija u Boćarskom domu i osvojili prvu nagradu.
- Ovo je u potpunosti hrvatski plod jer je na vlaku radio Končar i samo hrvatska industrija - rekao je Zvonimir Cvijin, upravitelj prodaje Končara.
Za hrvatske tračnice već su spremna dva elektromotorna vlaka, no njima su potrebni vodovi za napajanje.
Ugrađen GPS i informiranje vizualnim i glasovnim najavama
- Kod dizel vlakova nema kontaktnog voda jer se napajaju iz motora ugrađenih iza upravljačnice. Moći će voziti maksimalno 120 kilometara na sat te prevoziti 323 putnika - kaže Cvijin.
U vlak su ugrađeni GPS i sustav informiranja putnika vizualnim i glasovnim najavama, što do sada niti jedan hrvatski vlak nije imao. Putnici će tako u svakom trenutku znati gdje se nalaze, a glasovne obavijesti bit će od velike pomoći slabovidnima i slijepima.
Nema pregradnih zidova niti vrata
Končarovci su mislili na sve, pa su kraj putničkih sjedala ugradili utičnice da bi putnici mogli napajati mobitele i prijenosna računala.
U vlaku ne postoje pregradni zidovi niti vrata, a pod je u razini perona kako bi se ljudi s posebnim potrebama, majke s kolicima, ali i biciklisti, lakše ukrcavali. Nekad su se vlakovi sastojali od lokomotive i vagona, no ovaj vlak imat će tri modula.
- Između modula se nalaze kotači koji ih povezuju, a kotači iza upravljačnica pokreću vlak. Modul se od vagona razlikuje jer nije cjelina za sebe, kao vagon, koji ima svoje kotače - pojasnio je Cvijin.
Prvi moderni elektromotorni vlakovi vozit će Hrvatskom 2015., a dizelelektrični vlakovi sredinom 2016. HŽ je početkom godine s Končarom potpisao ugovor vrijedan 1,63 milijarde kuna. Iza toga se kriju 44 nova regionalna i prigradska vlaka. Končar će tako za HŽ proizvesti 32 elektromotorna vlaka za prigradski i regionalni promet te 12 dizelelektričnih vlakova.