To je to što me zanima!

Spačeki okupirali Trg: Ma ovo je naš automobilski Woodstock

U Samobor gdje se ove godine održava najveće okupljanje Spačeka ovaj je tjedan iz čitavog svijeta stiglo više od 10.000 obožavatelja ovog kultnog francuskog automobila. Susret traje do nedjelje
Vidi originalni članak

Ovo je najbolji festival na svijetu, naš automobilski Woodstock, razdragano nam priča Matt iz Velike Britanije, koji je poput desetak tisuća drugih ljudi prošlog tjedna sjeo u Spaček i stigao u Samobor.

Grad podno Žumberka je 30. srpnja do 4. kolovoza domaćin Svjetskog susreta Spačeka. Više od 3000 automobila i više od 10.000 ljudi stiglo je u golemi kamp koji je specijalno za ovu priliku sagrađen na velikoj livadi pokraj autobusnog kolodvora.

Već i tijekom vožnje prema kampu primijetite da se nešto posebno događa, svaki treći auto na cesti je Citroën 2CV, popularni Spaček, no tek kad uđete u nepregledno veliki kamp, postajete svjesni o kakvom se događaju zapravo radi. Atmosfera u kampu nalikuje na atmosferu nekog velikoga glazbenog festivala. Posvuda šatori, male kamp kućice, jedna obitelj je ispred svojeg Spačeka čak postavila poveći bazen. Zabavlja se, druži, pije, sluša glazba. Ljubitelji Spačeka stigli su iz svih krajeva Europe i svijeta. Vidjeli smo registracije Norveške, Portugala, pa čak i jedan auto s australskim oznakama. Naravno, prednjače Francuzi. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Vruće je ovdje kod vas, govori Romain dok na 34 stupnja pokušavamo pronaći barem malo hlada i dodaje: “No nije kao kod nas u Parizu. Kad smo prije tjedan dana krenuli za Samobor, bilo je 40 stupnjeva, a po putu smo imali sve - žegu, oluju, tuču, pa čak i malo snijega u Alpama. Ali Deuche (francuski nadimak za 2CV) preživio je sve to, kao i dosadašnjih 180.000 kilometara. Ovo je najbolji auto, nezaustavljiv je, možete ga popraviti u svakom selu uz osnovni alat, ako negdje zapnete, nekoliko jačih muškaraca mogu ga podignuti, izuzetno je udoban, iznenađujuće prostran, dobar na terenu. Ma jednostavno najbolji”. Nekoliko minuta kasnije dobivamo potvrdu o jednostavnosti Spačeka i kolegijalnosti svih njegovih ljubitelja. Jedan ekstremno spušteni spaček s trkaćim obilježjima zapeo je na rubnik. Suvozač izlazi iz auta, dotrčava još nekoliko ljudi iz drugog Spačeka rukama podižu i guraju auto. Vožnja se može nastaviti. 


Ako ste aktivni, volite prirodu i avanture, nema boljeg auta od Spačeka, uvjeren je Daniel iz Njemačke, koji je u Samobor došao sa suprugom i dvoje male djece. Ovaj Spaček, govori Daniel pokazujući na šareno oslikani autić s golemom gumenom patkom na krovu, u obitelji je od sedamdesetih. “Ja ga vozim već dvadesetak godina i od tada smo bili na svim svjetskim susretima 2CV-a. Nizozemska, Poljska, Portugal, Grčka, Austrija... Ne pamtim više gdje smo sve bili. I kad je žena bila trudna i kad su djeca bila mala, dolazili bismo. Ne može se propustiti najzabavniji događaj u svijetu”, zaključuje Daniel. 

 

Najvažniji auto u povijesti Francuske
Spaček je nastao 1948. godine kao automobil koji je trebao pomoći u motorizaciji opustošene i osiromašene Francuske. Trebao je biti predstavljen i prije rata, no Francuska je objavila rat Njemačkoj samo nekoliko tjedana prije planirane premijere 1939. godine. Konstruktori su zato vrijeme tijekom rata i nakon njegovog završetka iskoristili da bi usavršili automobil. Kada je spaček predstavljen novinari i struka su mu se masovno rugali, no prodaja je, strelovito rasla. Godine 1949. je prodano 876 auta, 1950. već 6196, 1952. više od 21.000 primjeraka. Do 1990. kada se proizvodnja konačno ugasila prodano je pet milijuna Spačeka i još četiri milijuna Amija, Dyana i drugih modela zasnovanih na spačeku. Prva verzija Spačeka imala je samo 9 KS i mogla je 'pojuriti' samo 64 km/h. Kroz godine snaga je rasla, a najsnažnija verzija imala je 33 KS i jurila 115 km/h. Spaček se proizvodio i u tadašnjoj Jugoslaviji, odnosno u Kopru. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare