To je to što me zanima!

Svijet (ne)voli pobjednike: Je li sve u naslovu auta godine?

Izbor europskog automobila godine uvjerljivo je najvažniji, no pobjeda nije jamstvo uspjeha. Neki pobjednici postali su prodajni hitovi, a mnogi su doživjeli pravi fijasko
Vidi originalni članak

Kraj jedne i početak druge kalendarske godine tipično je vrijeme zbrajanja rezultata i proglašavanja pobjednika. Mnogi izbori najuspješnijeg ili najboljeg već su iza nas, no najvažniji tek ulazi u završnu fazu. Europski automobil godine bit će poznat tek početkom ožujka, do kada će brojni ocjenjivački sud odabrati između Ford B-Maxa, Hyundaija i30, Mercedesa A-klase, Peugeota 208, Renault Clija, Subaru BRZ-a, Toyote GT86, Volkswagen Golfa ili Volva V40. Tko god da odnese pobjedu dobit će vrlo veliku promociju jer izbor europskog automobila godine uvjerljivo je najvažniji na svijetu. Postoji i izbor Svjetskog automobila godine, no on nema tradiciju niti tako velik efekt. S druge strane europski automobil godine bira se još od 1964. Izgleda da Europa najviše voli Talijane jer čak devet naslova u povijesti je osvojio Fiat. Loše ne stoje niti Renault sa šest te Ford s pet naslova automobila godine. S druge strane, velikani Volkswagen i Toyota imaju samo po dva naslova.

 Iako su neki od najprodavanijih automobila svih vremena karijeru počeli s ovom titulom, bilo je i mnogo onih koji su unatoč pohvalama potpuno podbacili.  

POBJEDNICI

Popis europskih automobila godine koji su ostvarili zavidne tržišne rezultate je dugačak. Slavili su Fiat 124, 127, Uno i Punto, Peugeot 504 i 405, Opel Kadett, Ford Escort i dva puta Renault Clio. Zanimljivo, najprodavaniji automobil u povijesti, Toyota Corolla nije nikad slavila, a Golfu je to uspjelo samo 1992., u trećoj generaciji. 

GUBITNICI

U želji da odaberu nešto drukčije, ali i poneseni naprednim tehnološkim rješenjima, članovi žirija znali su odabrati automobile koji su kasnije doživjeli tržišni fijasko. NSU Ro80 bio je ispred svojeg vremena ali se neumorno kvario i katastrofalno prodavao. Porsche 928 je trebao zamijeniti 911, no  on ga je na kraju nadživio. Simca 1307, Rover 3500,  Austin 1800 još su neki od primjera neuspjeha nakon osvajanja titule automobila godine.

ALTERNATIVA

Hibridna Toyota Prius naslov je osvojila 2005. i postala hit. Do danas je prodano gotovo tri milijuna Priusa! S druge strane, plug-in hibrid Volt/Ampera, koji je aktualni auto godine, te pobjednik 2011., električni Nissan Leaf, bilježe vrlo skromnu prodaju. 

Idi na 24sata

Komentari 101

  • zrdesing 20.01.2013.

    cudo kako to svi pljuju po vw-u, nikad vw ne odnese za naj auto godine, a opet s druge strane po prodaji vag koncern jede sve redom pa tako i korejcice, talijancice, japancice, francuzice, englescice, amerikancice itd

  • RedakcijaAms 20.01.2013.

    Koliko ljudi bira taj auto godine? Postoji li neka procedura oko korištenja imena "Evropski" u imenu nagrade? I jasno je da je ta nagrada potpuno nevažna kao i bilo koja druga. Samo je novac u pitanju. Pogledajte ovdje kako se to radi u Bosni i Hecegovini. Udruzenje neregistrovano, nemaju pravo na koristenje imena BiH i radi se o svega 5-7 pojedinaca od kojih jedan nije imao niti vozačku dozvolu vjerovali ili ne! Kriminal par excelance

  • O-RenIshii 20.01.2013.

    nikakvo čudo da se ampera slabo prodaje,preskupa je!

Komentiraj...
Vidi sve komentare