To je to što me zanima!

Trend: Rabljeni automobili postaju popularniji od novih

Prodaja rabljenih automobila postala je mnogo ozbiljniji biznis pa su se u nju bacili i najveći igrači hrvatske automobilske scene što je osjetno podiglo konkurenciju.
Vidi originalni članak

Ulaskom u Europsku uniju i uvođenjem novih trošarina rabljeni automobili iz uvoza su osjetno pojeftinili što je sasvim preokrenulo tržišne trendove. Tako se danas u Hrvatsku uvozi više rabljenih nego novih automobila što je pokrenulo oslabljeno tržište. Konkretno u prva tri mjeseca ove godine prodaja rabljenih vozila iz uvoza skočila je za nevjerojatnih  223 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a prodano je ukupno 8837 vozila. U istom je razdoblju prodano samo 7329 novih automobila.

Koliko je rast tržišta rabljenih vozila strelovit govori i činjenica da se već sedam mjeseca u nizu prodaje više rabljenih nego novih automobila iz uvoza. No takva statistika je istovremeno i zabrinjavajuća. Naime, prema zakonu je moguće uvesti svaki automobil koji zadovoljava Euro 3 normu, što u prijevodu znači i automobile koji su stariji od 10 godina. 

Zbog neimaštine građana, uvozi se sve, glavno da je jeftino. Tako da se Hrvatska pridružila društvu Rumunjske i Bugarske u koje od ulaska u EU dolazi sve više šlepera s pohabanim rabljenim automobilima koje vlasnici na zapadu teško više mogu prodati. Sada je i kod nas situacija vrlo slična. Naime, prema podacima agencije Promocija Plus najviše se uvoze automobili stari 9 do 12 godina koji čine gotovo 50% svih uvezenih automobila.

Znači li to da je hrvatsko tržište rabljenih vozila ujedno i tržište olupina? Ne, najveći dio starih automobila uvozi se privatno, dok su ozbiljne tvrtke za uvoz i trgovanje rabljenim automobilima specijalizirane za uvoz osjetno novijih automobila. Mnoge od njih za rabljena vozila koja prodaju  nude i jamstva u trajanju od jedne pa i dvije godine, a često se nailazi i na ponude poput besplatnog kaska. Dakle, vrlo slično kao i na tržištu novih automobila. Prodaja rabljenih automobila postala je mnogo ozbiljniji biznis pa su se u nju bacili i najveći igrači hrvatske automobilske scene što je osjetno podiglo konkurenciju. Od toga profitiraju i sami kupci.





Idi na 24sata

Komentari 1

  • KokoT 30.05.2014.

    Nije uopće problem što se može uvesti i auto stariji od 10 godina sa euro3 normom,jer kod nas ima puno automobila u mnogo lošijem stanju koji su zreli za otpad. A još uvijek prolaze tehnički pregled,na vrlo sumnjiv način...

Komentiraj...
Vidi sve komentare