Rijetki su slučajevi kada uljepšavanje nekog modela prođe toliko zapaženo. Jer često na zatezanje bora publika i ne obraća previše pozornosti, budući da se radi o gotovo neprimjetnim intervencijama. No prvi je Koleos bio toliko bezličan da je novi dizajn uvelike poboljšao vizualni dojam. Naročito je simpatičniji prednji dio na kojem se ističe velika prednja maska, kao i novi oblik svjetala. Straga su promjene manje uočljive, ali tamo ni prije nije bilo puno prigovora. I unutrašnjost je dotjerana, a dojam luksuza naglašava vrlo bogati paket opreme Privilege.
Kožnata sjedala i trokraki upravljač, navigacija, imitacija karbonskih vlakana na središnjoj konzoli…, ugođaj je kao da sjedite u vozilu visoke klase. A takav je i komfor vožnje, zahvaljujući udobnom ovjesu i odličnoj izolaciji od buke. Doduše zvuk motora je nešto izraženiji jer testni Koleos pokreće turbodizelaš obujma 2 litre. Pokazao se kao idealna kombinacija snage i okretnog momenta jer sa 150 KS s lakoćom obavlja svoj zadatak, a pohvalu treba uputiti i automatskom mjenjaču sa šest stupnjeva. Uglađen je, stupnjeve mijenja bestrzajno, jedino ga znaju zbuniti iznenadni zahtjevi vozača. Kombinacija automatskog mjenjača i stalnog 4x4 pogona nije se pokazala ni rastrošnom - prosječno smo trošili 8,8 l/100 km. Ovakav Koleos odličan je i u lakšoj terenskoj vožnji. Niskoprofilne gume na 18-inčnim kotačima nisu tome najprimjerenije, no ovjes i elektronski kontrolirani 4x4 i tu se vrlo dobro snalaze. Prohodnost je pohvalna i zahvaljujući udaljenosti podnice od tla od 205 mm.
U svakom slučaju, Koleos je sada kompletna ponuda - privlačan SUV visokog komfora i vrlo dobrih performansi u svim uvjetima, štedljiv i brz, praktičan i prostran. A još je i povoljan.
Pet za redizajn
Francuskim krojačima lima treba uputiti pohvalu za odlično odrađen posao. Učinili su Koleos znatno atraktivnijom pojavom, koju dodatno naglašava i bogata oprema s alu naplatcima od 18 inča, ksenon svjetlima i sl.
Prostran, komforan i vrlo bogato opremljen
Kožnata sjedala podešavaju se električno, grijana su i vrlo udobna na dugim, višesatnim relacijama. Kabina je vrlo prostrana, ali zbog visoke podnice nešto pate putnici na stražnjoj klupi, ponajprije zbog smještaja nogu. Prostora za glavu i ramena, pak, ima više je no dovoljno. U ponudi Koleosa su samo dva paketa opreme, a bogatiji Privilege opremljen je svime što vozači mogu poželjeti. Automatski dvozonski klima-uređaj, radio s AUX i USB ulazima, upravljač podesiv po visini i dubini, putno računalo, potpuni električni paket, kožnata sjedala i upravljač, navigacija, 18-inčni alu naplatci, zatamnjena stakla… Na popisu doplata nalaze se samo metalik boja (5000 kuna) i električni panoramski krovni otvor (7900 kuna). Slabiji paket opreme spušta ukupnu cijenu na 181.000 kuna.
Praktično otvaranje prtljažnika
Umjesto jednih, obično velikih i teških vratiju, Koleosov prtljažnik se otvara u dva dijela - gornji dio sa stražnjim staklom se otvara prema gore, dok preklopni donji dio pada u horizontalni položaj. To je vrlo praktično rješenje - kako za utovar sitnica, tako i za teže i nezgrapne predmete. Jedini je problem gdje s velikom i nepraktičnom zavjesom koja skriva stvari u prtljažniku od neželjenih pogleda. Inače, prtljažnik posprema 450 litara, odnosno do 1380 litara prtljage kada se preklope stražnja sjedala. Brojni pretinci u unutrašnjosti skrivaju narednih 70 litara prostora za manje stvari, a u središnjem je smještena i mala košarica koju je moguće izvaditi.
Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 BVA
masa: 1784 kg
dimenzije: 452x186x170cm
obujam: 1995 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
ubrzanje (0-100km/h): 12,3 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 7,1 l /100 km
cijena: 240.890 kn (testni model) , 228.000 kn (bez doplata)
konkurencija: Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Hyundai ix35
PLUS: uspješan redizajn, dobre vozne osobine i van asfalta, komfor vožnje, bogata opremljenost, čvrsta izrada, zvučna izolacija, uglađen automatski mjenjač, elastičan motor
MINUS: nedostatak imidža, preglednost straga, automatski mjenjač previše “razmišlja”, nepraktična zavjesa prtljažnika