To je to što me zanima!

Vizija Volva: Magnetne ceste navodit će autonomna vozila

Volvo je automobile opremio magnetskim senzorima, a magnete su postavili i na cestu. Takav sustav pomaže u preciznom određivanju položaja za autonomne aute
Vidi originalni članak

Sateliti i mikroprocesori u današnjem svijetu nam mogu reći kako da dođemo kamo god želimo, no Volvo u budućnosti autonomnih vozila vidi i jednu puno jednostavniju stvar, magnete.

U svom istraživanju u cestu su ugradili magnete kako bi automobil mogao određivati svoj položaj, a pouzdano i točno pozicioniranje jedno je od ključnih pitanja u razvoju takvih vozila. Sadašnje tehnologije poput GPS-a i kamera imaju svoja ograničenja u nekim uvjetima, dok fizičke prepreke i loše vrijeme ne utječe na magnete. Svoje teorije su testirali na poligonu u Švedskoj, a jedan od glavnih izazova je bila proizvodnja senzora koji mogu primati podatke dok voze preko magneta.

Automobil koji vozi 145 km/h trebao bi obavljati 400 mjerenja u sekundi, a klasični magnetski senzori mogu obaviti samo tri i to dok je razmak između njih nekoliko centimetara. Wired piše da je Volvo izradio sustav od raznih modula, koji su slali informacije na jedan sklop koji je primao do 500 mjerenja u sekundi. 

Sustav su prvo testirali na šumskom putu u koji su ugradili magnete u plastičnim cijevima, a test sa 100 magneta na stazi od 100 metara je pokazao da se položaj automobila može odrediti unutar 10 cm na brzini do 70 km/h. U nastavku testa, magnete su zalijepili na asfalt i rezultati su bili slični, no instalacija je bila jednostavnija. Senzori su jednako precizno odredili položaj, ali je brzina bila duplo veća. 

Volvo navodi i da bi sustav ovakvih senzora koštao oko 109 dolara, ako bi se gradio za 50.000 vozila, a cijena ugradnje magneta na veću autocestu bila bi oko 24.405 dolara po kilometru.

Ceste s magnetima otvaraju i nekoliko novih mogućnosti:

- Mogla bi se spriječiti izlijetanja automobila s prometnica

- Magneti bi mogli pomoći i zimskoj službi u određivanju položaja i smanjenju štete na signalizaciji i drugim stvarima pod snijegom

- Ceste bi se mogle bolje iskorištavati. Preciznije određivanje položaja moglo bi omogućiti uže prometne trake.

Ivana Hruškovca pratite na Facebooku

Idi na 24sata

Komentari 16

  • princ_ 19.03.2014.

    kakva glupost,pa gdje je tu ralnost,ko da će ikad u siromasnijim zemljama na cesti jos ugradjivat magnete,bas ce cijela eu imat magnete na cesti,zicer??

  • Derim 18.03.2014.

    kod nas je jeftinija tehnologija-rupe na cesti-budno pazis gdje je koja i svako jutro se upoznas sa nekom novom-drzi te budnim ,koncentrisanim,podvozje maximalno iskoristeno,omogucuju ogranicenje brzine,te sebrinu o tome da auto redovno mijenja dijelove!

  • Cooleech 18.03.2014.

    Možda da naprave obratnu stvar; u autu magneti + senzori, a u cesti željezo. Senzori samo prate promijene u magnetskom polju. Daleko jeftinije i jednako efikasno riješenje.

Komentiraj...
Vidi sve komentare