To je to što me zanima!

Vozili smo električnu Corsu, sprintera s 340 km dosega

Opel će do 2024. elektrificirati sve svoje modele, a prvi korak je električna Corsa koju smo isprobali među prvima na svijetu. U vožnji može biti vrlo uzbudljiva s ubrzanjem do 100 za samo osam sekundi
Vidi originalni članak

Nakon 38 godina i 14 milijuna prodanih Corsi stigla je i prva električna. To je ujedno i prvi potpuno električni serijski Opel u povijesti ove marke. Vozili smo ga među prvima na svijetu. 

Za razliku od većine konkurenata koji svoje električne automobile dizajniraju neobično i futuristički, Opel Corsu nije gotovo  promijenio. Da se radi o električnoj Corsi može se shvatiti jedino po natpisima na automobilu te po posebnim aerodinamičnim naplatcima. Još su samo dvije razlike no one nisu vidljive golim okom. Zbog konstrukcijskih specifičnosti od obične corse ova ima međuosovinski razmak veći 7 mm, a razmak među kotačima na istoj osovini veći 12 mm.

Za pogon je zadužen isti sklop kao i u električnom Peugeotu 208. Riječ je o motoru sa 136 KS i 260 Nm koji snagu prenosi na prednje kotače. Energiju crpi iz baterije kapaciteta 50 kWh što je dovoljno za deklariranih 337 km dosega. U praksi se to pokazalo prilično realno. Na testnim vožnjama u gradu prevalili smo oko 100 kilometara, a putno računalo nam je pokazivalo da nam je još ostalo 220. Potrošnja na testu je iznosila 14,7 kWh. Praktična strana Corse je mogućnost vrlo brzog punjenja do maksimalno 100 kWh, tako da je na najbržim punionicama 80 posto baterije moguće napuniti za samo 30 minuta.

Baterije auta teže 345 kg pa je Corsa-e prilično težak auto, ukupne mase 1530 kg s vozačem. Unatoč tome performanse su odlične. Do 100 km/h auto stiže za sportskih 8,1 sekundu, a posebno je impresivan podatak o sprintu od 0 do 50 km/h koji auto odradi za 2,8 sekundi. Maksimalna brzina ograničena je na 150 km/h. I u pogledu vožnje kroz zavoje auto je odličan. Štoviše u odnosu na klasičnu Corsu ima znatno niže težište, poboljšan ovjes i 30 postu kruću konstrukciju što itekako pridonosi tome. S druge strane velika masa tu malo odmaže. 

Kako bi se uštedjelo što više električne energije Opel je Corsu opremio s tri programa vožnje. U programu Eco auto razvija skromnih 82 KS, u programu normal 109 KS, a 136 KS tek u programu Sport. Ipak stisnete li gas do kraja u sva tri načina rada bit će raspoloživa maksimalna snaga. 

Već u osnovnoj verziji Corsa je vrlo dobro opremljena. Multimedija sa zaslonom 7” je u seriji, automatska klima također, a tu je i sustav upravljanja funkcijama auta putem mobitela. Mobitelom je tako moguće pokrenuti ili programirati punjenje (korisno ako želite puniti kod kuće za vrijeme dok je struja jeftinija) ili unaprijed zagrijati ili ohladiti automobil. 

Corsa će na hrvatsko tržište stići do kraja ovog mjeseca. Stajat će od 242 358 kuna, a Opel na bateriju daje jamstvo u trajanju osam godina ili 160.000 kilometara. 

Idi na 24sata

Komentari 28

  • max2017 16.03.2020.

    pošteno i subjektivno svi trocilindrični su figa a ovo su auti koji su ko pesi-odazovu se na poziv a rade kaj hoće i ne treba im kočijaš......osnovni cilj je doći nekam kak auto hoće.....Užas me lovi od budućnosti i "vozačkog gušta" budućnosti ....Dobro da sam fosil i uz puno čuvanja moja raga bu me ispratila......a ne neki nazovi mlinček na štrom

  • 15.03.2020.

    Koliko novaca za auto velicine kontejnera zs smece.

  • Ten-kre 15.03.2020.

    A svakih 300km sjedi pojedi nešto, popi i baci partiju dvije bele dok se napuni ukoliko stajalište ili pumpa ima punjač a ako nema ponesi dovoljno dugi produžni pa moli okolo struje.

Komentiraj...
Vidi sve komentare