To je to što me zanima!

Vozili smo novu Toyotu C-HR: Štedljivi šminker je potpuno drugačiji svih od drugih Toyota

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
C-HR je i dalje model koji prvenstveno izaziva "WOW efekt", nudi dosta zabave u vožnji dok je prostranost u drugom planu
Vidi originalni članak

Toyota C-HR je u prošloj generaciji bio poseban model ove japanske marke koji se dosta razlikovao od ostalih SUV-ova  u njihovoj ponudi, postavljajući trendove za budući dizajnerski smjer Toyote i ciljajući na kupce koji inače nisu tipični klijenti Toyote. Prvi CH-R predstavljen je 2016. godine i odmah je svojim agresivnim i modernim dizajnom osvojio kupce, uglovnom  u Europi. S drugim modelom pristup je ostao isti, C-HR je i dalje model koji prvenstveno izaziva "WOW efekt", nudi dosta zabave u vožnji dok je prostranost u drugom planu. Kakav je novi C-HR sada već smo isprobali među prvima na svijetu na međunarodnoj prezentaciji ovog automobila koja je održana na španjolskom party otoku Ibizi. 

Kona i T-Roc najbliža su konkurencija

Iako formalno pripada C-segmentu, dakle klasi kompaktnih SUV-ova ovaj model je svojevrsna međukategorija jer je s 436 cm dužine dosta manji od tipičnog C-SUV-a, a opet znatno veći od takozvanih B-SUV-ova. U ponudi Toyote se smjestio između Yarisa Cross i Corolle Cross, iako iako je dosta drugačiji auto od njih, a najbliži konkurenti bili bi mu možda nova Hyundai Kona i veteran Volkswagen T-Roc. 

Prošla generacija C-HR-a, bila je na tržištu sedam godina i tijekom tog vremena je postala jedan od najvažnijih Toyota na u Europi i privukla velik broj kupaca koji inače ne bi birali Toyotu. Model je bio dizajniran u Europi, za Europske kupce, a tako je bilo i s njegovim nasljednikom koji nastavlja tamo gdje je stari model stao. C-HR se ponovo igra s dizajnom i postavlja neki novi, još razigraniji i agresivniji dizajnerski smjer za buduće Toyotine modele. No nije sve samo u izgledu. Osim što su postigli jedinstven originalni izgled, Toyotini dizajneri mogu se pohvaliti i najboljom aerodinamikom u klasi.

Toyota C-HR je drugačija od ostalih

Ono što odmah upada u oči je agresivni ali i senzualni vanjski izgled, posebice straga, jako kratki prevjesi, ali i dizajnerske igrice poput kvaka vrata uvučenih u karoseriju i minijaturnog stražnjeg stakla na vratima. Da bi dodatno naglasili posebnost ovog modela u Toyoti su ponudili i dvobojnu varijantu karoserije. Iako to zvuči kao nešto uobičajeno, nije, jer ovdje dugu boju nema krov, već stražnji dio karoserije iza drugog para vrata i skoro cijeli prednji odbojnik. Kako to rješenje bije baš za svakoga, Toyota nudi i klasične jednobojne varijante koje će sigurno biti prodavanije. 

U unutrašnjosti je C-HR dosta drugačiji od drugih Toyota. Kao u svim modernim autima dominira velik središnji zaslon koji ima 12", no Toyota ne odustaje i od klasičnih tipki što je pohvalno. Infotainment je najnapredniji od svih do sada ugrađenih u neku Toyotu, radi izuzetno brzo i imao odličnu grafiku. Digitalni instrumenti od 12,3" ispred vozača su vrlo prilagodljivi i nude četiri različita prikaza. Tu su i ambijentalna svjetla u unutrašnjosti za koja Toyota kaže da povećavaju sigurnost zbog svojeg specifičnog načina rada. Mogu se programirati da bi tijekom dana mijenjala boje i tako održavala vozača budnijim i smirenijim , a istodobno služe i kao element upozoravanja na na neki situacije. 

Materijali vrlo kvalitetni, a posebna pažnja se posvetila preciznoj "japanskoj" završnoj obradi. Ovisno o opremi, automobil može biti prepun luksuznih detalja kao što su specijalno dizajnirani JBL zvučnici i veliki panoramski krov. Taj krov je vrlo napredan, automatski se zamamljuje po segmentima i ne treba zaštitni rolo od sunca što znači i više mjesta za glavu u unutrašnjosti. Dosta se pažnje posvetilo  održivosti tako da ima mnogo recikliranih materijala. Svi tekstili u autu su djelomično napravljeni od recikliranih plastičnih boca, tepisi od starih ribarskih mreža, a nema ni jednog materijala koji bi bio životinjskog porijekla, sve je potpuno "veganski" Zaštiti okoliša pridonosi i pojednostavljena proizvodnja plastičnih dijelova koje se ne treba bojati što štedi energiju. 

Prostranost je na razini koju je za očekivati od auta ovih dimenzija, manja od tipičnih C-SUV-ova, ali dovoljno dobra. Straga će udobno biti i osobama do 190 cm visine, a u prtljažnik stane 388 litara (364 u plug-in hibrid). Za razliku od prethodnog modela nema ni tolikog subjektivnog osjećaja skučenosti zbog nešto većih staklenih površina i nižih linija bočnih površina. 

Svaki C-HR je hibridan

Kao i kod prošlog C-HR-a Toyota se posebno koncentrirala i na vozne osobine i performanse. U ponudi više nema klasičnog benzinca, svi pogoni su hibridni i potpuno obnovljeni. Osnova je 1,8-litreni hibrid sa snagom sustava od 140 KS. Snažnija varijanta s dvolitrenim benzinskim motorom razvija 198 KS, a moguće ju je dobiti u varijantama s pogonom na prednje i na sve kotače. Najprestižniji pogon je novi plug-in hibrid s 223 KS preuzet iz Priusa koji nudi skoro 70 kilometara čistog električnog dosega. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Što se performansa tiče najslabiji pogon omogućava ubrzanje do 100 km/h za 9,9 sekundi, dok varijanta sa 198 KS do 100 km/h ubrza za 8,1 sekundu. U izvedbi s pogonom an sve kotače ubrzanje je još bolje 7,9 sekundi. Najbolje ubrzava plug-in hibrid koji do 100 km/h stiže za samo 7,4 sekunde. Svi modeli imaju ograničenu maksimalnu brzinu na 180 km/h.

U praksi se novi C-HR pokazao iznimno štedljivim modelom. Isprobali smo sve hibridne varijante s kojima smo napravili oko 200 kilometara, a najnižu potrošnju ostvarili smo štedljivom vožnjom u 1,8 varijanti koju smo "spustili" na samo 3,3 l/100 km vozeći pretežno otvorenom cestom. Snažniji 2.0 hibrid može biti podjednako štedljiv, no mi smo ga vozili nešto agresivnije te se potrošnja popela na 4,8 l/100 km. Uz vrlo agresivnu vožnju teško je potrošiti više od 6 /100 km.

No nije sve u štednji. Vozna osobine C_HR-a su odlične. Automobil je  testiran i ugođen i na Nürburgringu. Ima niže težište, manju masu, novi ovjes i nove kočnice i sve je to jako poboljšalo vozna svojstva. Da nema tipičnog rada CVT mjenjača pri agresivnoj vožnji zavojima rekli bismo da je automobil izuzetno zabavan u vožnji, ovako je "samo zabavan". S druge strane, Toyota je poboljšala i udobnost ovjesa koja je izuzetno doba, čak i na ogromnim naplatcima od 20" na kojima su bili "smješteni" svi testni auti koje smo isprobali.

Ne treba zaboraviti i akustičnu udobnost. Posebna pažnja je posvećena zaštiti od buke, a osim izolacije tu je pomogao i smanjeni broj okretaja motora pri vožnji na autocesti. Udobnosti pomaže i novi inovativni sustav prepoznavanja uzbrdica i nizbrdica i prilagođavanja gasa tome. Na primjer, na uzbrdici nije potrebno jače stisnuti gas da bi se održala konstantna brzina već auto to radi automatski i bez uključenog tempomata.

Nova Toyota C-Hr ponovo je poseban automobil koji je drugačiji od ostalih Toyota, vrlo atraktivnog izgleda i vrlo zabavan u vožnji. Kako je prvi model napravio odličan posao, isto se realno očekuje od drugog. To bi se i moglo ostvariti s obzirom na prilično povoljnu cijenu. Osnovni model košta 32.285 eura, a uz uz Toyota financiranje cijena se spušta do 30.785 eura. Na našem tržištu nudit će se čak sedam razina opreme i četiri ranije spomenute pogonske opcije. 1.8, 2.0 i 20 AWD Hybrid službeno u prodaju u Hrvatskoj stižu 5.12., a za plug-in hibrid morat ćemo se strpjeti do veljače iduće godine. 

 

Idi na 24sata

Komentari 6

  • dado0707 06.12.2023.

    Ja gadna auta braco mila

  • global 03.12.2023.

    meni nije jasno tko to kupuje

  • Antimor 29.11.2023.

    Baš je lijep. I drugačiji svih od drugih Toyota.

Komentiraj...
Vidi sve komentare