To je to što me zanima!

Moćni Forester niz brijeg pod 45 stupnjeva vozi bez kočenja

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Na obroncima Bologne isprobali smo novo moćno izdanje japanskog terenca koje od 21.travnja kreće u prodaju na našem tržištu po početnoj cijeni od 252.990 kuna
Vidi originalni članak

Subaru, japanski proizvođač poznat po sjajnim boxer motorima i pogonom na sva četiri kotača, nakon crossover karavana Outbacka, brojnim promjena osvježio je i svog najrobusnijeg predstavnika. Novi Forester sada nudi još veću razinu sigurnosti, nešto niže cijene, unaprijeđeni infotainment sustav, a uz dizelski agregat od sada je dostupan i automatski Lineartronic mjenjač. Ako je suditi prema pokazanome u talijanskoj gradu poznatome po mnogobrojnim sveučilištima i bogatoj povijesti, Subaru će u prvi plan staviti upravo ovu kombinaciju (Subaru očekuje kako će prodati čak 55% dizelaša s ovim mjenjačem). I to s punim pravom.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Dvolitreni dizelaš zahvaljujući boxer konstrukciji nudi mnogo toga što "standardni" dizelaši ne mogu ponuditi: malu masu i vibracije te nisku razinu buke, a uz to će zadržati razumnu  razinu potrošnje te ono najvažnije - dovoljnu količinu okretnog momenta i u najzahtjevnijim uvjetima vožnje.

Lineartronic, za razliku od automatskih ili standardnih CVT mjenjača nudi veći užitak vožnje. Konkretno, Lineartronic sve dok papučicu gasa ne pritisnete više od 65%, brzine mijenja "kontinuirano" bez ikakvog trzanja, no preko 65% mjenjač simulira mjenjač sa sedam unaprijed isprogramiranih brzina s ciljem da vozač (i putnici) osjete ubrzanje i sportske ambicije terenskog Subarua. Naravno, tu je i manualni mod čijih se sedam brzina može mijenjati na ručici mjenjača, ali i ručicama smještenim kao u bolidu Formule 1 – tik iza upravljača. Ukoliko ne prebacite u viši ili niži stupanj vožnje, a to nalaže sam stil vožnje, mjenjač će se automatski prebaciti u automatski režim. Iako većina vozača ima averziju prema automatskim mjenjačima, strah je apsolutno neopravdan i situacija bi se u narednim godinama itekako mogla promijeniti.

Subaru

Mjenjački sklop uparen je s pogonom svojstvenim za Subaru – onim na sva četiri kotača. U "standardnoj" vožnji moment se prenosi u omjeru 60-40 u korist prednjih kotača, a taj se omjer u svega 0,1 sekundi automatski mijenja ovisno o stilu vožnje.

Kad kombinaciji potentnog dizelaša, pametnog Lineartronica i pogonu na sva četiri kotača u čije se kvalitete iz prve ruke do sada uvjerilo više od 14 milijuna vozača, začinite X-Mode sustavom dobit ćete stroj koji na autocesti kilometre guta tiho, ali isto tako, bez ikakvih problema može ući u najveću kaljužu ili se spustiti s brda nagnutog pod kutem od 45 stupnjeva koristeći samo jednu ruku i bez pritiskanja kočnice. X-Mode sinkronizira rad motora, mjenjača i prijenosa i dostupan je na brzinama do 40 km/h.

Uz ovakav "poker aseva" čak i vozači amateri "posao" će odraditi profesionalno.

Subaru

Promjene u unutrašnjosti također su slične osvježenom Outbacku: unaprijeđen je zaslon osjetljiv na dodir i kompletan infotainment sustav, određene tipke i kontrole dodatno su ušminkane, antena je dobila noviji dizajn, poboljšano je povezivanje s pametnim telefonima...

Najslabija karika Forestera, ali i ostatka Subarove game, i dalje je dizajn kojeg jednostavno volite ili mrzite... Mnoge će "bosti" i cijena: početni 2.0i benzinac kreće već od 252.990 kn (17.000 kn povoljnije od prošlog modela), dok dizelaš istog volumena starta od 299.999 kn. .. U ponudi je pet paketa opreme, ručni i Lineartronic mjenjači... Težak posao u recesiji za Subaru, posebice na  našem tržištu u kojem posljednjih godina dominiraju osjetno povoljniji Dacia Duster, Hyundai ix35 i KIA Sportage...

Idi na 24sata

Komentari 19

  • cikmir 22.04.2015.

    Krasno, početna cijena cca 33000 EUR, a u Njemačkoj 26000 EUR. Žalosno da nam je uvoznik kao i servis Subarua u banani.

  • Minimoy33 21.04.2015.

    niz brijeg može i yugo, pitanje je kako ide uz brijeg :)

  • marx1960 21.04.2015.

    i sta je tu vrijedno 250 000kn, vjerujem da je motor dobar al izgled je katastrofa, za tu lovu kupim volvo xc60 koji ima puno vecu opremu

Komentiraj...
Vidi sve komentare