Mislite da je 1000 KS ‘nadnaravna snaga’? Postoje ‘automobili’ koji su 10 puta snažniji, a motori nekih drugih prijevoznih sredstava razvijaju i više od 100.000 KS
Golema snaga: Monstrumski supermotori od 100.000 KS
Formula 1 razvija 750 KS, najbrži serijski automobil Veyron 1200 KS, no njihovi motori su u ovoj priči nebitni audsajderi. Ima nemjerivo snažnijih klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem. Naprimjer, onih za zrakoplove. Pratt & Whitney R-4360 je u najsnažnijoj izvedbi razvijao 4300 KS. Benzinski motor pokretao je vojne zrakoplove i težio 1760 kg. No on u potrazi za najsnažnijim nema previše izgleda. Naime, proizvodio se do 1955. godine, a poslije su ulogu pogona kraj zrakoplova preuzeli mlazni i turbopropelerski motori tako da je klasični avionski motor “zaostao u razvoju”.
U međuvremenu su ga pretekli motori za lokomotive. I to kineski! Naime, lokomotiva HXN3, trenutačno najsnažnija na svijetu, ima 6300 KS, no za to joj je potreban V16 motor obujma od nevjerojatnih 266 litara. Tako ovaj dvotaktni dizelski motor biturbo tehologije razvija slabih 24 KS po litri obujma pri samo 1000 o/min. Osjetno veće sportske ambicije ima motor američkih Top Fuel Dragstera. Kako bi na stazi dužine 305 metara do 500 km/h ubrzao za manje od četiri sekunde, ovaj trkaći automobil ima nevjerojatnih 9500 KS. Motor pritom nije monstruoznog obujma ili broja cilindra. Naime, to je V8 s 8194 cm3 koji uz pomoć ogromnog kompresora i specijalnoga goriva (90% nitrometana) razvija 1100 KS po litri obujma. Pritom troši 10.000 l na 100 km, no prije generalke izdrži samo par desetaka sekundi.
Mnogo izdržljiviji je najsnažniji motor na svijetu - brodski Wärtsilä-Sulzer RTA96-C koji pokreće 397 metara dugačak brod Emma Maersk. Ovaj motor iz 14 cilidara ukupnog obujma 25,480.000 cm3 razvija 108.000 KS pri samo 100 o/min. Dvotaktni kralj motora troši 13.000 litara dizela na sat.
China HXN3
Trenutačno najsnažnija dizelska lokomotiva ima V16 motor obujma 265.600 cm3 i razvija 45.190 NM.
Emma Maersk
Najveći teretni brod ima i najsnažniji motor. Golemi dizel velik je poput stambene zgrade i teži 2300 tona.
Fairchild C-119
Najsnažniji benzinski aviomotor imao je 28 cilindra i 71.489 cm3 obujma, proizvodio se do 1995. godine.