Obavijesti

Tech

Komentari 103

Usporedili smo dva ljuta rivala: Peugeot 308 vs. Mazda 3 Sport

24sata placeholder

Mazda je izvana veća, a Peugeot prostraniji. Motori su podjednako dobri, no Mazda je zabavnija. Performanse su bolje, ovjes uvjerljiviji. Isto vrijedi za upravljač i mjenjač

Najsvježiji kompakti na tržištu  s top-paketima opreme i snažnim benzinskim motorima mamac su za kupce koji od auta traže nešto više. Dok Peugeot ima turbomotor obujma 1.6-litara, Mazda se oslanja na atmosferski od 2 litre. No, konačni rezultati su podjednaki. I 156 KS snažni Peugeotov i 165 KS snažni Mazdin motor su istodobno sportski, uglađeni, elastični i štedljiviji. Ipak, Mazda jasnije pokazuje svoju sportsku narav. Osim boljeg zvuka motora osjetno bolje su i performanse, prije svega zbog stotinjak kilograma manje mase. U pogledu potrošnje motori su prilično izjednačeni. Na testu je Mazda trošila 8,2 l/100 km u gradu, dok je Peugeotu trebalo, nešto više 8,5 l/100 km.   

Mazda 3 je u prednosti i kada je riječ o ležanju na cesti. Peugeotov ovjes je udobniji, no Mazdin bolje drži zavoje pri sportskoj vožnji. Mazdin upravljač je precizniji, a među mjenjačima je najveća razlika - Mazdin je vjerojatno najbolji, a Peugeotov najlošiji u klasi. Peugeotov ovjes je načelno mekši i udobniji, ali glasno lupa preko izraženijih neravnina, dok Mazdin uvijek ostaje kompaktan i savršeno tih. No, i 308-ica ima jasnih prednosti. Zvučna izolacija je osjetno bolja, a motor tiši pa ga je ugodnije voziti ga na duljim putovanjima. Osim toga, unatoč 20 cm manjoj dužini na stražnjoj klupi Peugeot nudi čak i nešto više mjesta, posebice za glavu.  

Peugeot također s 420 litara obujma ima osjetno prostraniji prtljažnik od Mazde koja mjeri tek 364 litre. Kvaliteta materijala i obrade u unutrašnjosti je kod oba automobila vrlo dobra, a i kada je ergonomija u pitanju auti su izjednačeni - oba su tu dosta loša. Kod Peugeota smeta činjenica što nema posebnih komandi za klima i audio uređaj, a i kod Mazde smeta vrlo komplicirani multimedijski sustav.  

Iako je bez doplata Peugeot osjetno povoljniji, uz opremu koja osjetno podiže dojam dolazi na razinu Mazde. Odabir na kraju ovisi jedino o vašem ukusu...

Vrlo bogata oprema, ali i loša ergonomija

Veliki alu naplatci (Peugeot 17”, Mazda 18”) podrazumijevaju se. Mazda u interijeru iskače head up zaslonom i navigacijom, a Peugeot ima stakleni panoramski krov. Ergonomija ni kod jednog ne očarava.

Dodatna oprema podiže dojam Peugeota 

TVORNIČKI PODACI:
masa: 1375 kg
dimenzije: 425x180x146cm
obujam:  1598 ccm
snaga:  115 kW/156 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  9,3 s
najveća brzina: 213 km/h
potrošnja:  5,8 l /100 km

CIJENA: 190.580 kn (testni model)   164.950 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Megane

OPREMA: Šest zračnih jastuka, dvozonski klima-uređaj, senzori za parkiranje naprijed i straga, 9,7’’ zaslon osjetljiv na dodir, tempomat, LED prednja svjetla.  Doplate: Perla boja, panoramski krov, Denon audio s devet zvučnika, 18-inčni alu-naplatci, presvlake TEP/Alcantara.

Mazda za ljubitelje sportske vožnje

TVORNIČKI PODACI:
masa: 1295 kg
dimenzije: 446x180x147cm
obujam:  1998 ccm
snaga:  121 kW/165 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  8,2 s
najveća brzina: 210 km/h
potrošnja:  5,8 l /100 km

CIJENA: 198.600 kn (testni model)   189.799 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Honda Civic, Alfa Giulietta, Seat Leon, Ford Focus

OPREMA: Šest zračnih jastuka, bi-ksenon farovi,  18-inčni alunaplatci, dvozonski klima-uređaj, parking senzori naprijed i straga, grijana sjedala, head up zaslon, 7’’ zaslon osjetljiv na dodir, Bose audio s devet zvučnika, tempomat. Doplate: Metalik boja, navigacijski sustav.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 103
Svemir se možda neće širiti zauvijek! Znanstvenik o novom otkriću: 'Ovo će uzdrmati fiziku'
OBRAT U ASTRONOMIJI

Svemir se možda neće širiti zauvijek! Znanstvenik o novom otkriću: 'Ovo će uzdrmati fiziku'

Naši podaci temelje se na 300 galaksija. Statistička značajnost je otprilike jedan naprema milijardu da se radi o slučajnosti, rekao je znanstvenik
Misterij planeta koji ne bi trebao postojati. Znanstvenici još ne znaju kako je nastao
SVEMIR KRIJE TAJNU

Misterij planeta koji ne bi trebao postojati. Znanstvenici još ne znaju kako je nastao

Zemlja, Venera i Mars imaju jezgre bogate željezom koje čine otprilike polovicu njihovog radijusa. Kod ovog planeta je situacija potpuno drugačija
Meri Goldašić provela Badnjak u društvu rukometaša: Na istom mjestu je Gvardiol grlio plavušu
SVI NA ZAGREBAČKOJ ŠPICI

Meri Goldašić provela Badnjak u društvu rukometaša: Na istom mjestu je Gvardiol grlio plavušu

Meri Goldašić otkrila je kako je Badnjak i Božić provela bez djece, koja su ove godine blagdane provodila kod njenog bivšeg supruga. Izašla je van s prijateljicom, i to na popularno mjesto i u - popularno društvo