Prototip proizveden prije godinu dana još uvijek je u testnoj fazi, a na sajmovima u Hrvatskoj i inozemstvu izazvao je ogromno zanimanje mogućih poslovnih partnera
Hrvatski proizvod: MUVO iz Kalinovca 'razbio' konkurente
Tri godine i nekoliko milijuna kuna trebalo je tvrtki Rasco iz Kalinovca podred Đurđevca, jednoj od pet najvećih u Europi kad je riječ o komunalnoj opremi, da domaćem i stranom tržištu ponudi MUVO, Malo univerzalno vozilo. MUVO je u potpunosti hrvatski proizvod, jer su ga konstruirali inženjeri Rasca i sve je dijelove proizveo ili Rasco ili hrvatski kooperanti, a zbog svoje svestranosti i vrlo visoko podignutih tehnoloških standarda već izaziva nervozu kod konkurencije. Prvi je prototip proizveden prije godinu dana i još uvijek je u testnoj fazi, a na sajmovima u Hrvatskoj i inozemstvu gdje je izložen izazvao je ogromno zanimanje mogućih poslovnih partnera.
- MUVO je osmišljen za uske uličice i male prostore na kojima su velika vozila ili radni strojevi neupotrebljivi te da bude maksimalno učinkovit i da za isti novac ili manje daje znatno više od konkurencije. Kreće se u svim pravcima na tri načina, može čistiti snijeg, kositi, usisavati lišće ili travu, prati ulice vodom pri čemu u jednom satu potroši svega osam litara jer ju reciklira, sakupljati smeće do veličine PET boce, gasiti požare na mjestima na koja veliki kamioni ne mogu prići, odnosno može obavljati više od 100 radnji ovisno o broju priključaka - objasnio je predsjednik uprave Rasca Frane Franičević i dodao da će jedno takvo vozilo opremljeno klimom, pogonom 4 X 4 i drugom opremom koštati između 60 i 65 tisuća eura bez priključaka, što je i do 25 posto manje od cjenika konkurencije.
MUVO je širok 1,39, visok dva i dugačak 3,9 metara, nosivost mu je tri tone, a Rascovi inženjeri su ga uspjeli tako konstruirati da jednoj osobi treba manje od pet minuta za skidanje i montažu bilo kojeg priključnog stroja što je, uz nekoliko drugih tehničkih rješenja, revolucionaran uspjeh, izdvojio je financijski direktor Rasca Darko Paviša:
- Zadali smo si i ostvarili još dva prioriteta, a to je da su servisiranje i popravljanje maksimalno pojednostavljeni što je iznimno važno zbog uspješne prodaje i uspjeli smo projekt MUVO zadržati u svojim rukama.
U Rascu predviđaju isporuku prvih vozila u siječnju iduće godine, do kada moraju prikupiti dozvole, homologacije, prijevode, certifikate i drugu dokumentaciju, koje će u konačnici biti nekoliko kilograma. Franičević i Paviša nisu željeli konkretno govoriti o imenima tvrtki i država s kojima već pregovaraju o poslovnoj suradnji, no otkrili su da je berlinska gradska uprava pokazala veliko zanimanje za MUVO-a.