Most je po nalogu Sulejmana Veličanstvenog gradilo 25.000 ljudi. Sastojao se od prilazne rampe, zatim mosta i drvene ceste na pilonima preko baranjskih močvara
Sultanovo čudo: Preko Drave izgradio čudesni prijelaz
Od Osijeka do Darde između 1566. i 1686. godine postojao je “Sulejmanov most” koji se, zbog veličine projekta, dugo smatrao osmim graditeljskim svjetskim čudom! Sjećanja na taj most, ali i njegovi ostaci u Dravi, zaboravljeni i potopljeni gotovo 400 godina, izronili su na površinu zbog suše baš u trenutku kada se na televiziji počela prikazivati spektakularna serija o velikom sultanu.
Drvena cesta preko baranjskih močvara
Zbog mnogih priča i legendi o konstrukciji mosta, njegovim dimenzijama i izgledu ne čudi što ga se nazivalo “Il ponte famoso d’Esek” ili “Die so berühmte und wunderbare Essecker Brücke”. Most je po nalogu Sulejmana Veličanstvenog gradilo 25.000 ljudi. Sastojao se od prilazne rampe do dravske obale, zatim mosta na povezanim brodovima preko Drave i drvene ceste na pilonima preko baranjskih močvara do turske palanke Darde.
Pokušavalo ga se izgraditi nekoliko puta, no svaki put bi visoki vodostaj Drave uništio konstrukciju od povezanih brodova. Razlog gradnje tako grandioznog mosta bila je potreba Sulejmana Veličanstvenog da pređe neprohodnu močvaru na putu prema Sigetu u Mađarskoj i dalje prema Beču. Most je bio dug između 6500 i 8000 metara, a širok između 5,5 i 10 metara. Poznati turski putopisac Evlija Čelebija naveo je da su mu trebala puna dva sata da prođe cijelim mostom.
Ni danas se sa sigurnošću ne može reći kako je točno izgledao most, odnosno je li bio ravan ili zavojit. Postoje oprečni povijesni podaci. Prije godinu dana je Grad Osijek na mjestu gdje je nekada počinjao Sulejmanov most postavio “info ploču” sa zemljopisnim prikazom rute na kojoj je bio most, ali i s dvije povijesne slike na kojima je ilustracija mosta.
Iz mulja izvadili ostatke drvenih stupova
Prije četiri godine, prilikom čišćenja ribnjaka i rukavaca uz barokni dvorac Esterházy u Dardi, zajedno s muljem izvađeni su i drveni stupovi za koje se pretpostavljalo da pripadaju sjevernom, krajnjem dijelu Sulejmanova mosta koji je završavao u Dardi. Među podvodnim arheolozima koji su 2009. godine istraživali ribnjak Mala Đola i dokazali da su pronađeni stupovi – piloni Sulejmanova mosta, bio je i “Ponos Hrvatske”, Mladen Pešić, koji je u Zadru spasio iz mora starca koji je automobilom sletio u vodu.
Turistička zajednica Grada Osijeka je u suradnji s Mađarskom na adresu europskih fondova poslala projekt obnove mosta, koji bi u budućnosti trebao biti velika turistička atrakcija. U Turističkoj zajednici tvrde da je za njihov projekt veliko zanimanje pokazala i Republika Turska.
Više pročitajte u 24sataExpressu.