Symantec navodi u svom novom izvještaju da je očito kako cyberkriminalci najveće upade planiraju mjesecima, što im može donijeti zaradu kao 50 manjih napada
Mega napada bit će još: Hakeri su lani bili 62 posto uspješniji
Symantec je objavio novi Izvještaj o sigurnosnim prijetnjama na Internetu koji pokazuje da su se cyberkriminalci u prvih 9 mjeseci prošle godine skrivali, a potom pokrenuli najrazorniju seriju napada u povijesti. To je znak da se sada veliki napadi planiraju mjesecima, umjesto da se ostvaruju mali upadi s manjim zaradama.
- Jedan megaupad može vrijediti kao 50 manjih napada. Razina sofisticiranosti napadača i dalje raste, ali ono što je prošle godine posebno iznenadilo bila je njihova volja da budu puno strpljiviji – čekali su s napadom dok im nagrada nije bila još veća i bolja - navodi Kevin Haley, šef Symantecovog odjela za sigurnosne reakcije.
Tijekom prošle godine broj krađa podataka bio je 62 posto veći u odnosu na 2012. godinu, odnosno više od 552 milijuna raznih identiteta učinjeno je ranjivim.
Symantec u izvještaju navodi da su eksplodirali veličina i obujam upada u podatke, što dovodi u opasnost i povjerenje u kompanije i njihovu reputaciju te sve češće kompromitira i osobne podatke kupaca, a pritom se misli i na brojeve kreditnih kartica, medicinske podatke, lozinke i detalje bankovnih računa.
Svaka od 10 najvećih krađa podataka u 2013. je rezultirala gubitkom desetaka milijuna zapisa s važnim podacima, dok je 2012. bio samo jedan takav napad.
Haley navodi da će se napadi velikih razmjera i dalje događati. Kompanije svih veličina trebaju preispitati svoje sigurnosne mjere, opet razmisliti o njima, a možda i potpuno ih preraditi, upozorava.
Symantec nudi i savjete za korisnike:
Budite upoznati sa sigurnošću: Lozinke su ključevi vašeg stana. Koristite softver za upravljanje lozinkama koji će napraviti jake i jedinstvene lozinke za svaki site koji posjećujete. Neka vam svaki uređaj – uključujući i pametne telefone – ima najnovije verzije sigurnosnih programa.
Budnost: Pregledavajte izvještaje banaka i kreditnih kartica te tražite nepravilnosti, budite oprezni s netraženim ili neočekivanim e-mailom te se čuvajte online ponuda koje izgledaju previše dobre da bi bile istinite – obično i jest tako s razlogom.
Znajte s kim radite: Upoznajte se s politikom online prodavača i servisa koji bi mogli tražiti vaše bankovne ili osobne podatke. Ako im već trebate dostaviti osjetljive podatke, najbolje što se može napraviti jest da odete izravno na kompanijine stranice (umjesto da kliknete na link u elektroničkoj poruci).