Obavijesti

Lifestyle

Komentari 4

'Tržište traži kvalitetan ručni rad pa sami završite proizvode’

'Tržište traži kvalitetan ručni rad pa sami završite proizvode’
1

Startale su od nule -ušteđevinu smo uložile u tvrtku u kojoj ćemo proizvode razvijati od ideje do prodaje, kažu Ivica i Rijana, autorice brenda Nohaa

VIDEO

Dolazimo s makarske rivijere, Ivica je iz Podgore a ja iz Makarske. Iako se poznajemo od srednje škole, tek smo se nakon dolaska u Zagreb počele intenzivnije družiti, nakon što smo obje upisale Grafički fakultet, priča Rijana Hadžić kako je s prijateljicom Ivicom Nolom počela lijepu poduzetničku priču i nastavlja: 

- Osim toga, veže nas i to što smo obje oduvijek zainteresirane za modu te smo tako uvijek nešto dizajnirale i izrađivale. Na fakultetu smo shvatile da imamo iste interese te da imamo jednaku viziju budućnosti. Projekt koji je organizirao časopis Cosmopolitan u suradnji s parfemima Naomi Campbell bio je idealna odskočna daska. U to vrijeme bilo je vrlo malo projekata na kojima mladi mogu pokazati svoje radove, stoga je to bila sjajna prilika da se prijavimo i predstavimo svoje ideje. 

- Dizajniramo i izrađujemo odjeću i modne dodatke od malih nogu, pa nam nije trebalo puno da shvatimo kako je to nešto čime se želimo baviti. Nakon što je potražnja za našim proizvodima porasla, a upiti postali svakodnevni, odlučile smo osnovati tvrtku u kojoj ćemo svoj proizvod razvijati kroz sve faze, od ideje do prodaje. Nakon završenog fakulteta, od ušteđevine, otvorile smo tvrtku - dodaje. 

- Slično kao i poduzetnici koji posao počinju iz garaža, mi smo svoju priču počele jednostavnim kućnim mašinama koje smo dobile u nasljeđe - nastavlja Rijana. 

- Kako širimo poslovanje, tako i sve više ulažemo u opremu, pa sad radimo na profesionalnim šivaćim mašinama, koje trenutačno zadovoljavaju potrebe. No planiramo još ulaganja kroz poticajna sredstva koja su nam na raspolaganju - priča Ivica Nola. Moto kojeg se drže pri kreiranju i izradi odjeće, torbica i modnih detalja je: “Budi posebna, nosi Nohaa”, što, kako kažu djevojke, znači da žele napraviti komad koji će se uklopiti u svačiji stil, a ujedno podići cijelu kombinaciju. 

- U našem asortimanu, osim torbica, mogu se naći i razni komadi odjeće poput turbana, kardigana, suknji, ali i modnih dodataka, poput narukvica i broševa. Najtraženije su ipak torbe jer toga ženama nikada dosta, što i same znamo. U ponudi imamo različite modele za različite prilike, a ono što ih odlikuje su kvaliteta i ručni rad - priča Ivica. S obzirom na to da su obje dizajnerice, dodaje, često se dogodi da im ideja za novu torbu padne na pamet dok su, primjerice, u kupnji. 

 - Jednostavno je zapišemo ili skiciramo na komad papira, zovemo jedna drugu i jurimo kući da vidimo kako će izgledati - pričaju mlade poduzetnice o žaru stvaranja. Kako sve rade ručno i svaka je torba unikat, trenutačno je rok za izradu torbe oko deset tjedana. 

- Ponekad, s obzirom na sezonu, znamo angažirati provjerene krojačke salone kako bi nam pomogli u nekim procesima, no i u tom slučaju sve torbe završavamo isključivo mi. Budući da planiramo širiti i asortiman i ponudu, intenzivno razmišljamo o zapošljavanju osoba koje će, osim što će biti kompetentne, dijeliti našu viziju - iskrene su Nohice.

- Iako smo relativno mlade poduzetnice, planiramo širenje posla. Najvažnije nam je da radimo posao koji volimo i od toga živimo. Ideja nam ne manjka, no vrijeme nam je sad najdragocjeniji faktor. Trenutačno smo, uz dnevni posao, okupirane otvaranjem izložbenog prostora, takozvanog showrooma, u kojem bismo mogle primiti klijente koji bi tako mogli razgledati naše proizvode - kažu djevojke. 

Iako je puno papirologije, uspjeh nas tjera naprijed

U Hrvatskoj je vrlo teško pokrenuti vlastiti posao, kažu naše sugovornice. 

- Prije svega teško je izboriti se sa svom papirologijom da bi se tvrtka uopće osnovala. Potom je teško doći do prve zarade jer postoji jako puno davanja i obveza prema državi. Unatoč tome, smatramo da treba pokušati jer ako ne probaš, onda nikad ne znaš što je moglo biti - dodaju. Kako je poduzetnička klima u Hrvatskoj poprilično negativna, potrebno je uložiti maksimum. 

- Uspjeh ne dolazi preko noći, ali nakon što vidite prve rezultate, shvatite da se sav trud isplati i to vas samo tjera dalje - kažu Ivica i Rijana. 

Korisnice su nam najbolji marketing

Budući da je tvrtka još relativno mala, brend Nohaa trenutačno nema izdatke za marketing i prodaju.

- Oglašavamo i prodajemo isključivo putem društvenih mreža Facebooka i Instagrama, dok su nam zapravo najbolja reklama fotografije cura s torbama koje nam šalju nakon što im paket stigne na adresu. Na društvenim mrežama redovito objavljujemo djevojke diljem svijeta s, kako ih od milja zovemo, nohicama. Potvrda našeg uspjeha su i poznate javne osobe koje rado nose naš dizajn, kao npr. Marijana Batinić, Olja Vori, Katarina Baban, Nataša Janjić, Andrea Andrassy, Anita Lovren - pričaju djevojke. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 4
VIDEO

Koristite tu kraticu cijeli život, a znate li što 'WC' zapravo znači?
MNOGI SU SE IZNENADILI

Koristite tu kraticu cijeli život, a znate li što 'WC' zapravo znači?

U 19. stoljeću riječ zahod nije se izgovarala u pristojnom društvu, niti su tjelesne funkcije bile povezivane s korištenjem toaleta. Kratica 'WC' smatrala se prikladnom i dovoljno dalekom od pravog značenja

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'
ŠALA NA SVOJ RAČUN

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'

Hazel se ne srami priznati da ima supruga koji je zgodniji od nje, niti da ju to uopće ne smeta. Kako kaže, sigurna je u njihovom odnosu i u svojoj se koži osjeća odlično
Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom
JESTE LI ZNALI?

Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom

Za sprej WD-40 manje ili više svi znaju. Pomaže u rješavanju više od 2000 problema, a sada su se mnogi iznenadili kada su otkrili da ta kratica znači 'Water Displacement', a evo što broj 40 predstavlja