Brod je planuo jutros u južnom dijelu Srednjeg kanala između Sali i Ždrelca. U zadarskoj policiji su nam potvrdili da su dobili dojavu o požaru , a obaviješteno je i resorno ministarstvo
Drama kod Ždrelca: Planula je jahta, spasili se skokom u more
Brod je planuo jutros u južnom dijelu Srednjeg kanala između Sali i Ždrelca.
POGLEDAJTE VIDEO: Dramatični trenuci požara na jahti
Pokretanje videa...
- Brod je gorio i bojali smo se da će eksplodirati. Na početku se strašno dimilo, a onda smo vidjeli plamen. Ja sam bila na turističkom brodu i požurili smo im u pomoć. Ribarski brod je bio brži i oni su spašavali posadu jahte u plamenu. Nekoliko njih su ukrcali na pomoćni čamac, a dvojica posljednjih su morali skočiti u more jer je vatra bila prejaka da bi se i oni spustili u čamac. Bilo je jako dramatično. Dim je bio strašan. Sve iznutra je izgorjelo. Srećom, ljudi su spašeni - rekla nam je čitateljica K. M. (22) iz Varaždina.
U zadarskoj policiji su nam potvrdili da su dobili dojavu o požaru, no kako je jahta izgorjela jutros u 9 sati više informacija znat će se kasnije, a o događaju je priopćenje poslalo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.
"Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture zaprimilo je Izvještaj Lučke kapetanije Zadar slijedom jutros poduzete koordinirane spasilačke akcije prema havariranoj motornoj jahti, koja je potonula zahvaćena požarom u neposrednoj blizini morskoga prolaza Mali Ždrelac.
Jutros, 2. rujna u 09.00 sati Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) zaprimila je poziv pogibelji od skippera motorne jahte naziva „Danpedro“, austrijske zastave, dužine 20 metara, na kojoj je netom prije izbio snažan požar koji se ubrzano širio potpalubljem, o čemu je MRCC Rijeka u koordinaciji sa Lučkom kapetanijom Zadar pokrenula spasilačku akciju te su se prema dojavljenoj poziciji sa dva službena plovila uputili djelatnici zadarske Kapetanije.
Zbog izrazito pogibeljne situacije Središnjica je putem obalne radio postaje ORP Zadar o događaju obavijestila sve sudionike u pomorskom prometu, slijedom čega je u pomoć posadi havarirane jahte prva doplovila koćarica naziva „Pauk 1“, luke upisa Zadar, čija posada je sve austrijske brodolomce iz mora izvukla na brod.
Do dolaska plovila zadarske Kapetanije u 09.45 sati, austrijsku jahtu u potpunosti je zahvatio požar te je počela tonuti, zbog čega su na poziciju angažirani pripadnici Javne vatrogasne postrojbe Zadar, koji zbog znatnih oštećenja brodske građe nisu bili u mogućnosti osigurati jahtu od potonuća te je ista u potpunosti potonula u 11.18 sati. S obzirom da je u brodskim spremnicima preostlao oko 1000 litara pogonskoga goriva (diesel) koje je uslijed potonuća počelo istjecati, na poziciju je angažirano i specijalizirano plovilo za uklanjanje onečišćenja mora i morskog okoliša, koje je ubrzo ograničilo onečišćenu morsku površinu te je započelo sa uklanjanjem onečišćenja, koje se nošeno snažnom morskom strujom koja vlada u predjelu prolaza Mali Ždrelac proširilo 300 metara u dužinu te oko 70 metara u širinu.
Djelatnici zadarske Kapetanije petero austrijskih brodolomaca prekrcali su na jedno od službenih plovila te ih prevezli u Sukošan, gdje su ih preuzeli djelatnici Hitne medicinske pomoći Zadar koji su utvrdili da nitko od brodolomaca srećom nije ozlijeđen. Prema prikupljenim podatcima potonula austrijska jahta u vlasništvu je jednog od članova posade, A.G. koji je ujedno i otac skippera, P.G., no s obzirom na pretrpljeni šok nitko od članova posade nije bio u mogućnosti davati nikakve izjave.
Prema podatcima službe VTS jahta je prije havarije plovila iz smjera kornatske marine Žut odakle je isplovila oko 08.00 sati te je zbog neutvrđenoga razloga došlo do izbijanja požara u brodskoj strojarnici u neposrednoj blizini prolaza Mali Ždrelac, gdje je nedugo potom i potonula.
Tijekom dana sa voditeljem i posadom potonule austrijske jahte naziva „Danpedro“ obaviti će se razgovor u okviru očevida o uzrocima ove pomorske nesreće".