Obavijesti

News

Komentari 6

Novi predmeti u školi: Pravimo aplikacije i digitalne GPS karte

Novi predmeti u školi: Pravimo aplikacije i digitalne GPS karte
4

Srednje škole u Labinu i Ivancu u nastavu uvode četiri nova predmeta: statistiku, eksperimentalnu fiziku, digitalnu kartografiju i razvoj mobilnih aplikacija

VIDEO

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Ovaj projekt predstavlja velike mogućnosti za nas učenike jer učimo nove stvari i koristimo nove tehnologije. Želim studirati arhitekturu ili geodeziju te će mi sigurno ovi predmeti pomoći da lakše ostvarim svoj cilj.

Rekla nam je to Zorica Barth, učenica III. razreda Srednje škole “Mate Blažina” iz Labina. Njezina škola zajedno sa Srednjom školom Ivanec kroz projekt “Heureka - spoznajom do uspjeha”, za koji su dobili 1,338.338 kuna od EU, uvodi u nastavu četiri nova fakultativna predmeta: statistiku, eksperimentalnu fiziku, digitalnu kartografiju i razvoj mobilnih aplikacija. Novim predmetima se namjerava motivirati učenike za prirodoslovlje, matematiku i informatiku.

- Trudimo se da naša škola teži prema novim izazovima. Sretan sam što smo nakon međunarodnih projekata u koje je naša škola uključena i isto toliko priznanja dobili priliku kreirati nastavni plan i program koji će učenicima omogućiti da pronađu karijeru te budu uspješni i kompetentni na tržištu rada. Ovo je prilika da oni koji rade s djecom mogu uspješno provesti svoje ciljeve. Kroz ovaj projekt naša škola će opravdati status škole 21. st. i primjera dobre obrazovne prakse - rekao je ravnatelj labinske škole Čedomir Ružić.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Sredinom prosinca prošle godine održan je prvi sastanak radne skupine novog projekta koji će trajati godinu dana i uvesti četiri nova fakultativna predmeta u gimnazijski program od iduće kalendarske godine.

U projektu sudjeluje oko 200 učenika i 18 nastavnika iz srednjih škola iz Labina i Ivanca te ravnatelji škola i dva stručna suradnika.

- Iz naše škole sudjeluju profesori Nedeljko Mandić (fizika), Karmen Diminić Milevoj (geografija), Đani Žufić (matematika) i Eler Diminić (informatika). Stručni suradnik imat će zadatak provesti anketu među učenicima kako bi se na vidjelo koliko su zadovoljni novim kurikulumom koji će se nuditi kao fakultativni predmet. Svakako će se projektom poboljšati kvaliteta nastave, a učenici će postati aktivniji sudionici nastave - rekao je ravnatelj.

Labinska srednja škola može se pohvaliti i time da čak 80 posto njezinih učenika upiše željeni fakultet, a ravnatelj ističe dobru suradnju s lokalnom zajednicom, gradom i županijom. Učenik Mario Voćanec želi upisati FER i smatra ovo velikim uspjehom za školu i grad Labin.

- Drago mi je da naša škola sudjeluje u međunarodnim programima koji uključuju upotrebu novih tehnologija i načina rada jer je to ulog u budućnost - rekao je Voćanec.

Četiri profesora koji zajedno s kolegama iz druge škole trenutačno rade na osmišljavanju novog kurikuluma presretni su što je labinska škola partner u projektu. Profesor Eler Diminić iz informatike, koji će raditi na razvoju mobilnih aplikacija, kaže kako vjeruje da će učenici biti zadovoljni jer će raditi aplikacije koje koriste u životu. Profesorica geografije Karmen Diminić Milevoj će 35 nastavnih sati s učenicima raditi digitalnu kartografiju.

- To je uvođenje računalne tehnologije u kartografiji s računalima, GPS-om i softverom. Ta karta će sadržavati sve što sadrži i ‘papirnata’, s tim da digitalna kartografija ima, među ostalim, i mogućnost zumiranja karte te ubrzava dolaženje do ključnih informacija - rekla je. Đani Žufić, profesor matematike, dodao je kako je cilj učenicima prezentirati matematiku na suvremeniji način, kao i povezati predmete matematiku, informatiku i fiziku te omogućiti da učenici sami zaključuju i dolaze do rješenja.

Nastavnici će naučiti kako u školi koristiti moderne tehnologije

Osim što će đaci stjecati nova znanja, i nastavnici će se kroz projekt educirati kako primijeniti inovativne sadržaje i metode u nastavi.

- Zadužen sam za eksperimentalnu fiziku, a predviđena satnica za to je 70 sati godišnje. Učenici će kroz taj fakultativni predmet, među ostalim, vježbati kako koristiti metode eksperimente - rekao je labinski prof. fizike Nedeljko Mandić.

Sadašnje gradivo je vrlo zastarjelo

Gimnazijski predmeti su zastarjeli i usredotočeni na reprodukciju sadržaja. Novim predmetima želimo povećati mogućnosti učenika za nastavak obrazovanja i tržište rada, kaže ravnatelj labinske škole Čedomir Ružić.

Dusko Marusic/PIXSELL

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...
POSTIZBORNI PREGOVORI

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...

Nakon održanih parlamentarnih izbora stanje je ovakvo - HDZ 61 mandat, Rijeke pravde 42, Domovinski pokret 14, Most 11, Možemo 10, NPS 2, IDS 2, Fokus 1

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'
IZ MINUTE U MINUTU

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'

Iran je bio u stanju pripravnosti nakon što je Izrael rekao da će odgovoriti na iranski napad na njega u subotu navečer
Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a