'Prije nego što je otišla u smrt, Petra me je zagrlila i poljubila'

Petru (17) i njezinog brata Dražena (18) posvojila je Nadica Šantak (48) kada su bili mali. Ona i suprug odgajali su ih kao vlastitu djecu. Osim Petre, poginuo je i 28-godišnji vozač Alen Križanić

Kako, o kako ću sad živjeti bez svoje Petre? Petra, Petrice moja, polušaptom, podižući pogled prema nebu, kao mantru ponavlja majka Nadica Šantak (48).

POGLEDAJTE VIDEO

00:47

Nesvjesna svega i svih koji ulaze u njezin dom u križevačkom naselju Pesek, u glavi vrti proteklih 16 godina. Petra je ušla u njezin život kad je imala godinu dana. Posvojila ju je s godinu dana starijim bratom Draženom te ju je sa suprugom odgojila kao da joj je rođena kći.

Mlada djevojka prije dva mjeseca napustila je srednju trgovačku školu i povremeno počela konobariti. Poginula je u petak u dva sata ujutro u Mercedesu koji je sletio u potok Koruška u Križevcima. Poginuo je i vozač automobila Alen Križanić (28).

U autu je bilo još dvoje putnika, koji su lakše ozlijeđeni i prevezeni u koprivničku Opću bolnicu.

- Čuo sam prasak i pogledao kroz prozor. Kraj potoka nedaleko od benzinske postaje na Zagrebačkoj ulici okupljali su se ljudi. Čim su dojurili Hitna pomoć i policija, odmah mi je bilo jasno da je riječ o nesreći - ispričao nam je susjed.

Nesreći je svjedočio i čovjek koji u blizini ima poslovni prostor

Vatrogasci su ih jedva izvukli iz vozila

- Vidio sam da su iz Mercedesa, koji se okrenuo u kanalu u smjeru vodotoka, izvukli dva muškaraca, a vatrogasci su pokušavali iz smrskanog vozila izvući dvoje mladih. Tek nakon nekog vremena izvučena su njihova beživotna tijela - ispričao nam je još potreseni očevidac.

04:01

Poginuli vozač Alen lani se zaposlio u Njemačkoj i prije nekoliko mjeseci novim automobilom stigao u Hrvatsku. Petru je vozio u naselje Pesek, samo pet kilometara udaljeno od mjesta stradanja. No ni on ni Petra nikad nisu stigli kući. Njihovi planovi i mladi životi zauvijek su se ugasili.

Kuća obitelji Šantak i jučer je bila obavijena tugom. Ulazna vrata otvorila nam je Vera Kozarić Kalaus, djelatnica križevačkog Centra za socijalnu skrb. Potvrdila nam je kako su Šantakovi bili prekrasni roditelji posvojenoj sestri i bratu te da su ih odgajali i voljeli kao da su njihova biološka djeca.

- Rijetko se viđa s koliko su ljubavi i skrbi Nadica i njezin suprug Ivan (57) prigrlili i odgajali djecu. Oni su to osjetili i uvijek su ih zvali tata i mama - tvrdi nam socijalna radnica Vera Kozarić Kalaus.

Naš razgovor prekidali su bolni uzdasi i jecaji Nadice, kojoj su suze tekle niz ispijeno i blijedo lice. Njezin suprug nijemo je, pognute glave, sjedio za stolom. Uz njega je bio i Petrin brat Dražen. Trudio se ostati čvrst, no bol za izgubljenom sestrom bila je jača.

Bila je vedrog duha

- Iako sam stariji, Petra je prema meni uvijek bila jako dobra, Prije nego što je poginula zagrlila me, poljubila i govorila kako sam joj jedini brat - uspio je izustiti Dražen. Brišući suze rekao je kako mu je sestra znala davati i novac koji je zaradila povremeno konobareći u jednom križevačkom lokalu.

Petrina školska prijateljica ispričala nam je kako su se u četvrtak u 17 sati našle s bivšim školskim kolegama kako bi zajedno proslavili dan maturanata.

- U 21 sat otišla sam s prijateljicom, a ona je ostala s društvom. Ponovno smo se srele oko ponoći u jednom lokalu. Petra je bila u društvu prijateljice. Sat vremena kasnije, na odlasku, mahnule smo si. Tek sam sljedeće jutro čula da je bila teška prometna nesreća o kojoj su brujali Križevci. Kad sam saznala da se radi o njoj, ostala sam bez teksta jer je Petra zaista bila dobra prijateljica, spremna svakome pomoći - kaže prijateljica, dodajući kako će joj nedostajati Petrin vedar duh ispunjen sjajnim dosjetkama.

U 10-ak kilometara od Križevaca udaljenom Carevdaru živio je Alen s majkom Milkom i sedam godina mlađom sestrom. U kući smo zatekli majku i susjede. Šokirana i potresena majka sjedila je za stolom nijemo gledjući u sinovu sliku pored koje je gorjela svijeća. Odsutno nam je potvrdila da je Alen danas trebao otputovati u Njemačku, gdje joj radi i suprug.

Pokosio aluminijski stup

- Kad su mi policajci pokucali na vrata, noge su mi se odsjekle. Odmah mi je sve bilo jasno jer se Alen nije vratio kući. Detalje zaista ne znam - kratko nam je rekla potresena i smrću sina šokirana majka, tonući iznova u svoju bol.

U policijskom priopćenju stoji da je uzrok nesreće neprilagođena brzina. Vozač se velikom brzinom kretao Zagrebačkom ulicom. Blizu benzinske postaje prešao je na suprotnu stranu u lijevom zavoju. Pokušavajući se vratiti u svoj trak, izletio je s ceste, pokosio aluminijski stup javne rasvjete i autom se zabio u 15 metara udaljen potok.

Fotografirala se za osobnu, koju nije dočekala

Prijatelji i poznanici tragično stradale Petre i jučer su se na Facebook profilu opraštali od nje. Svi kažu da je bila vrlo dobra djevojka. Prije koji dan fotografirala se za novu osobnu iskaznicu, koju, nažalost, nije dočekala.

- Zašto baš ti? Počivaj u miru, malena - napisala je kolegica.

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa