Obavijesti

News

Komentari 110

Registracija auta koji sam imao u Italiji koštat će me 2000 eura

Registracija auta koji sam imao u Italiji koštat će me 2000 eura
1

NIJE IM BILO VAŽNO? Pri donošenju Zakona o posebnom porezu na motorna vozila nismo preuzeli dio direktive EU o oslobođenju od poreza za trajni uvoz osobnog vlasništva iz države članice

VIDEO

Tjeraju me da auto star devet godina prodam u Italiji, gdje ne mogu dobiti puno za njega, pa u Hrvatskoj za taj iznos kupim puno stariji. A žale se da imamo stari vozni park, požalio nam se čitatelj. 

U Italiji živi 15 godina i želi vratiti se u Hrvatsku. Htio je dovesti i auto proizveden 2008., koji je kupio prije četiri godine. 

- Platio sam homologaciju, a tek potom saznao da moram platiti i trošarinu. Rekli su da je za mene jednaka procedura kao za onoga tko živi u Hrvatskoj i ode u Italiju kupiti auto. Što je još gore, prvo su mi rekli da je trošarina oko 16.000 kuna, a potom da je 12.800. Kao da smo na tržnici - priča čitatelj i dodaje da je u Italiji platio sve potrebne poreze. 

- Kolega je prebacivanje auta s talijanskih na njemačke tablice platio 48 eura, a mene će hrvatske stajati 2000 eura ili više. Ako smo svi u Europskoj uniji, zašto nemamo jednake propise - postavlja opravdano pitanje. 

U Poreznoj upravi našeg Ministarstva financija kažu kako je riječ o takozvanom registracijskom porezu, koji se plaća prilikom prve registracije motornog vozila, te da istovjetan porezni oblik ima većina članica EU. 

- Njemačka, koja je navedena u upitu, spada u manji broj članica Unije koje taj porezni oblik ne primjenjuju - kažu u Poreznoj upravi te objašnjavaju kako u Zakon o posebnom porezu na motorna vozila nisu prenesene odredbe iz europske direktive o oslobođenju od poreza za trajni uvoz individualnog osobnog vlasništva iz države članice. 

- Sud Europske unije je u tri presude zauzeo stajalište da se oslobođenje od poreza ne odnosi na oporezivanje motornih vozila kad se pojedinci trajno sele iz jedne članice EU u drugu nego to područje članice mogu urediti nacionalnim propisima - kažu u Poreznoj upravi. 

Hrvatski predlagači zakona, kao i oni koji su ga izglasali, očigledno su se složili da se to područje uredi tako da ljudima koji se vraćaju iz inozemstva mogu uzeti što više. 

A da se naš čitatelj vratio u Hrvatsku prije mjesec dana, ne bi morao platiti spornu trošarinu, tj. posebni porez na motorna vozila. On vrijedi od 1. siječnja 2017. te se plaća na temelju vrijednosti motornog vozila i emisije ugljikova dioksida.
Njegovim uvođenjem država si je na godinu osigurala oko 60 milijuna kuna dodatnih prihoda. Manji automobili u pravilu su skuplji, i to od 600 do 1500 kuna.

Novim limuzinama srednje klase s jačim motorima cijene su pale, a porasle su onima s manjom snagom. No Mercedes S-klasa Cabrio S65 AMG pojeftinio je oko 140.000, a Rolls-Royce Phantom i do 500.000 kuna. U Hrvatskoj su nameti na manje aute oko 30 posto. U Sloveniji su 22, a u Njemačkoj 19 posto.

Tko vozi auto registriran u drugoj državi, mora platiti davanja čak i ako nije vlasnik

Krši zakon onaj tko upravlja autom registriranim u drugoj državi članici EU, a nije ostvario pravo na izuzeće od plaćanja trošarine. Morat će platitri taj posebni porez na motorna vozila, bit će pokrenut prekršajni postupak, a policajci i carinici mogu mu i oduzeti vozilo. Ako je vozilo registrirano izvan EU, naplatit će mu i carinu te PDV.

6 mjeseci je rok za registraciju 

Tko se seli u drugu državu članicu i doveze automobil, treba ga registrirati i platiti sve pristojbe najkasnije šest mjeseci od dolaska u drugu državu

50 eura plaća povratnik u Njemačku

Poreze slične Hrvatskoj ima većina članica EU, ali ne i Njemačka. Tamo se brinu o svojim građanima.

Trošarina u kunama iznosi - 12.800 kuna

Povratnik u Hrvatsku mora platiti oko 1700 eura samo za trošarinu na auto koji dovozi.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 110
VIDEO

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'
NAKON SJEDNICE VLADE

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'

Šef HDZ-a i tehnički premijer Andrej Plenković drži presicu nakon sjednice vlade. Istaknuo je da je HDZ-ova borba protiv korupcije snažna.
Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili
ANALIZA EKSPERTA 24SATA

Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili

Plus+ Minimalan iznos za održavanje iznosi oko 75 milijuna eura ili šest milijuna eura po avionu. Godišnje. Dakle, samo za 12 Rafalea trebat će četiri puta više novca, nego na sve ostale avione i helikoptere u HRZ-u