31 komentara

'Viadukt je de facto financirao izgradnju mosta kopno - Čiovo'

Mikulić je rekao kako su odmah na početku radova ustanovljene greške u projektu, vezano uz temeljno tlo na kojem bi most trebao stajati. Stoga je to izmijenilo kompletnu tehnologiju

Foto: Goran Jakus/PIXSELL

Tvrtka Viadukt u ponedjeljak je sazvala izvanrednu presicu vezano uz radove na mostu kopno - otok Čiovo te njihovu utjecaju na poslovanje tvrtke.

Joško Mikulić, predsjednik Uprave Viadukta, kazao je kako su cijelo jutro imali sastanak u Hrvatskim cestama, gdje su razmatrali mogućnosti rješenja problema, javlja Dnevnik.hr.

Kazao je kako kašnjenje u izgradnji mosta do Čiova ima više čimbenika te netočnima proglasio informacije o poslovnoj stabilnosti Viadukta. Iznio je kako su odmah na početku radova ustanovljene greške u projektu, vezano uz temeljno tlo na kojem bi most trebao stajati. Stoga je, kazao je on, to izmijenilo kompletnu tehnologiju.

"Viadukt je o svom trošku napravio dodatna geomehanička istraživanja da bi se ustanovilo stvarno stanje tla", istaknuo je on.

Da bi zadržali zadani rok morali su udvostručiti kapacitete, jer je potrajalo podosta vremena dok izmjene projekta nisu odobrene, naveo je Mikulić. Kazao je i kako je Viadukt sve betonske dijelove ovog posla napravio na vrijeme, a naveo je i probleme s dobavljačima čelika.

"Zbog odgađanja radova i svih problema koji su nastali, to je prvenstveni razlog problema u kojima se Viadukt sada nalazi."

Makedonska tvrtka koja je trebala napraviti čeličnu konstrukciju kasnila je s radovima. Trećinu konstrukcije koju su uspjeli napraviti dostavili su tek prije 14 dana, a dvije hrvatske tvrtke, "Đuro Đaković" i Zagreb montaža, koje trebaju izraditi druge dvije trećine konstrukcije, još nisu dovršile svoje sekcije.

"Glavni razlog zašto je kasnila isporuka dvije trećine mosta od hrvatskih izvođača je financiranje. Susreli smo se s nikad dotad viđenom praksom da investitor nije htio plaćati konstrukcije izrađene u 'Đuri Đakoviću' u Slavonskom Brodu i drugoj tvrtki koja ih je radila u Šibeniku, već su tumačili ugovor na način da će isplatiti konstrukciju tek kad bude montirana", kazao je Mikulić. Viadukt je stoga, kazao je, morao podići kredit da financira izradu te konstrukcije.

"Viadukt je de facto financirao izgradnju mosta", rekao je Mikulić.

To je, kazao je, izazvalo probleme i samom Viaduktu, što zbog oštre zime, zbog koje nisu mogli izvoditi druge projekte da se isfinanciraju, te krize u građevinskom sektoru. Naveo je i da će svoje financijske probleme Viadukt riješiti tijekom ovog tjedna.

HC: Nije isključen raskid ugovora s Viaduktom

Podsjetimo, Hrvatske ceste (HC) u petak su potvrdile kako ih je tvrtka Viadukt izvijestila da izgradnja mosta Čiovo neće biti završena do kraja godine, iako je ugovoreni rok do sredine ovogodišnjeg lipnja te su poručile kako nije isključen raskid ugovora s Viaduktom.

"U ovom trenutku možemo konstatirati kako eventualni raskid ugovora nije isključen, međutim prije konačne odluke potrebno je  provesti projekcijsku analizu mogućih scenarija, tako da se donese isključivo ispravna odluka koja će biti najpovoljnija te dovesti do realizacije projekta u vremenski prihvatljivom roku," kažu u HC-u.

HC napominje da financiranje izgradnje mosta Čiovo iz EU-ovih fondova nije upitno, budući da je za projekt predviđeno faziranje koje je u skladu s pravilima Europske unije.

Vrijednost izgradnje mosta kopno-otok Čiovo, čija je gradnja počela u veljači 2015. godine, nešto je veća od 207 milijuna kuna, od čega 176,7 milijuna kuna iz EU-ovih fondova.

Most će biti dug 547 metara, 25 metara iznad morske površine, imat će 13 stubišta u moru i dva upornjaka na kopnu - jedan na strani Čiova, a drugi na trogirskoj strani. Osim mosta, grade se i pristupne ceste. 

 

Možda vas zanima i ovo:
Message