Obavijesti

News

Komentari 6

'Žalbe će usporiti proces za mjesec do mjesec i pol dana'

'Žalbe će usporiti proces za mjesec do mjesec i pol dana'
1

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u srijedu da će dvije žalbe na izbor izvođača radova na gradnji Pelješkog mosta usporiti cijeli proces

VIDEO

Žalbe će malo usporiti postupak početka radova. Radi se o najbitnijem projektu u Hrvatskoj, velikom projektu koji je sufinanciran od strane Europske komisije i takve postupke Državna komisija rješava brže. Po mojoj procjeni, nakon što Hrvatske ceste odgovore na žalbu, očekujem da bi se to mogla riješiti u roku od mjesec do mjesec i pol dana, rekao je Butković u emisiji Hrvatskog radija "A sada Vlada".

Hrvatske ceste su 12. siječnja objavile da su od tri pristigle ponude za prvu fazu izgradnje mosta Pelješac s pristupnim cestama izabrale ponudu kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, koje su za to ponudile cijenu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave zaprimila je 22. siječnja žalbu austrijske tvrtke Strabag na odluku Hrvatskih cesta o izboru kineskog konzorcija za izvođača radova na Pelješkom mostu. Prema pisanju medija, žalio se i drugi ponuditelj - talijanski Astaldi i turska tvrtka IC Ictas.

Po riječima Butkovića, nakon rješavanja žalbe odluka će postati pravomoćna, a potom se ide u potpisivanje ugovora te bi vjerojatno na proljeće mogli početi radovi. Ponovio je da je rok za dovršenje gradnje Pelješkog mosta tri godine, ako se potvrdi odluka o izboru kineskog konzorcija, dok je rok za završetak ostalih faza projekta prometnica po Pelješcu 2022. godina. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Najavio je da će se natječaj za izvođenje radova za drugu fazu projekta (ukupno su četiri faze) raspisati krajem veljače ili početkom ožujka. 

Most Trogir Čiovo, kazao je Butković, trebao bi biti dovršen do početka turističke sezone. Rekao je i da se nakon oslobađanja od plaćanja tunelarine kroz tunel Sveti Ilija razmatra i inicijativa za oslobađanje od plaćanja mostarine za Krčki most.

Vezano uz refinanciranje cestarskog sektora, Butković je naveo niz poteza koji su poduzeti u suradnji sa Svjetskom bankom, uz ostalo da je i Ministarstvo financija izdalo obveznicu krajem prošle godine za prvi dio duga uz povoljne uvjete, pri čemu je na kamatama ušteđeno 15 milijuna eura.

Krajem prošle godine, naime, Vlada je izdala 1,275 milijardi eura vrijedne obveznice namijenjene refinanciranju dijela duga cestarskog sustava. Ta sredstva će se usmjeriti u refinanciranje dijela od 5,1 milijardu eura duga Hrvatskih cesta, Hrvatskih autocesta te Autoceste Rijeka-Zagreb. Ministar financija Zdravko Marić nedavno je najavio da su u intenzivnim razgovorima s domaćoj financijskom industrijom u vezi daljnjeg refinanciranja.

"Isto tako, priča s domaćim bankama ide kraju, traju pregovori, radi se o nešto više od 2 milijarde eura koji bismo se refinancirali", naveo je Butković.

Butković je pozdravio odluku Europske komisije kojom je dozvoljeno izdavanje državnog jamstva za kredit Uljaniku, kao i brzu reakciju Vlade po pitanju rješavanja te krize. Jamstvo je, smatra, vatrogasna mjera kratkog daha, a dugoročno je  jedino rješenje restrukturiranje i pronalazak strateškog partnera. Naglasio je da za to interes postoji te da je sada na Upravi da što prije počne proces restrukturiranja i pokušaj pronalaženja strateškog partnera.

"Vladi je interes da se i Uljanik i 3. maj održe", istaknuo je Butković.

Na upit može li brodogradnja, s obzirom na konkurenciju s Dalekog istoka, biti održivi biznis u Hrvatskoj, naveo je: "Uljanik ima knjigu brodova punu, ali proizvode s gubitkom, problem je ugovaranja, to je Uprava. Budućem strateškom partneru treba uvjetovati da brodogradnja ostane ono osnovno i da to treba biti srž cijele priče, ali ako postoji neki drugi sadržaji, neka druga rješenja koja bi se mogla vezati na brodogradnju, to definitivno treba razmotriti, i ako to osigurava budućnost te tvrtke, to treba održati", istaknuo je Butković. 

Komentirajući novi zakon o cestovnom prometu, rekao je da on nudi jednaka pravila za sve taksiste. "Završena je javna rasprava i sve ćemo prijedloge dobro razmotriti. Osim taksimetra uvodimo mogućnost da se koristi i aplikacija, to je prihvatljivo građanima. S takvim zakonom omogućavamo i dodatno zapošljavanje ljudi, on nikoga ne privilegira, ni Uber niti svi ostali nazivi nisu posebne vrste prijevoza nego su svi taksi prijevoz", kazao je.

Butković je ustvrdio i da je beskontaktni sustav naplate budućnost naplate cestarina te da će se taj sustav na hrvatske prometnice uvesti 2020. godine. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'
NAKON IZBORNE NOĆI

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'

Kao i do sada, ja ću se i u ovoj situaciji do kraja držati slova i duha hrvatskog Ustava - napisao je Milanović

Slaže li se Vlada PP? Penava je rješenje za ostanak HDZ-a na vlasti. Ovo su glavne prepreke
PENAVA 'NA IZVOL'TE'

Slaže li se Vlada PP? Penava je rješenje za ostanak HDZ-a na vlasti. Ovo su glavne prepreke

Plus+ Ako je Penava spreman uzeti sve što mu Plenković ponudi, u zamjenu za Pupovčev “skalp”, onda imamo vladu
Možemo! i Rijeke pravde imaju više glasova, a devet mandata manje od Plenkovićeva HDZ-a
PROKLETSTVO D'HONDTA

Možemo! i Rijeke pravde imaju više glasova, a devet mandata manje od Plenkovićeva HDZ-a

Izborna matematika kaže da HDZ s partnerima ima 729.864 glasa i 61 mandat, a Rijeke pravde i možemovci u zbroju imaju oko 731.750 glasova. Točno 1886 više od HDZ-a za svega 52 mandata (42+10)