Samozavaravanje će nas prije ili kasnije doći glave, jer ne samo da nećemo biti kompetitivni nego nećemo moći niti surađivati s drugima, kaže bivši voditelj kurikularne reforme
Zemlja smo u kojoj su fontane i eksadrile važnije od školovanja
Boris Jokić, bivši voditelj kurikularne reforme , u razgovoru za Novi list kazao je kako ne bi imaš ništa protiv da ga Vlada ponovno pozove da radi na strategiji obrazovanja. Reforma obrazovanja nam je prijeko potrebna, kaže, a cijeli je ovaj prostor već dugo u intelektualnom padu, ističe.
- Društvo smo koje odgaja za kampanjsko izvršavanje obveza, jer, na primjer, više od dvije trećine učenika osmih razreda uči samo prije testa i usmenog ispitivanja. Učenici u siječnju 2017. u hrvatskim školama na WC odlaze u šatorske objekte. Značajan broj škola ima azbestne krovove. Nizak je financijski i društveni status odgojno-obrazovnih radnika. Znate, možemo sebi dati i šesticu ili sedmicu, ali stanje je drugačije. Samozavaravanje će nas prije ili kasnije doći glave, jer ne samo da nećemo biti kompetitivni nego nećemo moći niti surađivati s drugima. Činjenica da je u Estoniji, Sloveniji ili Poljskoj 2015. tri puta više onih koji su funkcionalno na najvišim razinama matematičke pismenosti, jasno ukazuje što će se dogoditi 2030. ili 2040. - kaže Jokić.
Istaknuo je i kako je uvođenje novih kurikuluma u škole osjetljiv postupak, pogotovo što se tiče informatike te je potrebno puno promišljanja pri provedbi.
Dotakno se i afere plagijat koja, kaže, urušava povjerenje u institucije.
- Otkad je neovisnosti Hrvatske ne ulaže se u ljudski potencijal i sustave odgoja, obrazovanja i znanosti. Zemlja smo koja ne prepoznaje da je u 21. stoljeću glavni i jedini naš resurs ljudski. U situaciji kad se na kamen, povijesni pečat i mač pazi puno više nego na mladu osobu jasno je da smo zemlja koja ne cijeni ljude. Prije ćemo izgraditi devet fontana, kupiti devet isluženih eskadrila, nego što ćemo prihvatiti da su odgoj, obrazovanje i znanost jedino na čemu možemo graditi neku bolju budućnost - rekao je Jokić.