Oko 450 mil. ljudi navija za Real Madrid. Pa ti sad izaberi trenera. Izgubiš li zbog pogrešnog odabira dolar po navijaču. To mora biti faca koju vole internet i televizija
"Na Zidaneu je da Ronaldo Realu ne zabija za Barcu..."
Realova bivša zvijezda, sad direktor za institucionalne odnose, Emilio Butragueno za ESPN je kazao da se klub posljednjih godina najviše posvetio Sjedinjenim Američkim Državama. Šest ljeta Real je trenirao i igrao u Americi. Isplatilo se. Najviše posjetitelja web stranice je, ne računajući Španjolsku, iz Amerike. Slijede Kolumbija, Meksiko, Indonezija i Indija. Od 108 milijuna fanova na Facebooku, osam milijuna je iz Indonezije...
Milan zimi voli skoknuti u Dubai. Na putovanju, recimo na prijateljsku utakmicu u Kinu, ili drugdje u Aziji gdje Real ima desetine milijuna navijača, najlogičnije je kratko stati u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Tako razmišljaju Manchester City, PSG, Porto i drugi. Teren su pripremile zvijezde koje su po zadnje velike honorare otišle u arapski svijet, slijede momčadi.
I prije nego je igra postala globalna znalo se da će zbog sukoba trenera s Maradonom trener morati otići. Sad? Prelazak Prosinečkog iz Reala u Barcelonu bio je spektakl. Da Ronaldo pošizi, i da u Barceloni netko pametan naprosto dovoljno plati Messiju da ne pravi probleme, na njima dvojici, a jednoj lopti na terenu, moglo bi se zaraditi valjda bar tri dolara po navijaču. Ako si Perez, mora li Ronaldo otići, neka ode u Manchester ili Chelsea, a ne da ti s Barcelonom zabije tri gola i slatko ode na telku i kaže da je to zbog predsjednika, koji je štitio trenera.
U tom kontekstu treba gledati dodjelu domaćinstva svjetskih prvenstava. Popularizacija nogometa nije pokušaj stvaranja prvaka svijeta od Sjedinjenih Država, bar ne na kratki rok, ali je zajamčeno stvaranje potrošača. Kina i Indija, dolar po stanovniku, dvije milijarde dolara. U kontekstu velikih brojeva treba gledati i suđenje, i cijeniti svaku pobjedu Hrvatske, Dinama, Hajduka i Rijeke protiv favorita u međunarodnoj konkurenciji.