• Članak
  • Komentari 9
  • Share 8
  • Tweet

Mogu li se žaliti na preveliku procjenu potrošnje HEP-u?

Ako ste se ikada našli u situaciji u kojoj smatrate kako su troškovi opskrbe električnom energijom preveliki - možda niste znali koja su sve vaša prava?

Srijeda, 12. 9. 2012. u 10:00    Piše: Vedran Mušura
Mogu li se žaliti na preveliku procjenu potrošnje HEP-u? Thinkstock

U roku 15 dana, od dana dobivanja obračunskih rata za pretpostavljeni utrošak električne energije, imate pravo pisanim putem osporiti iznos rate. U suprotnom biti ćete obvezni plaćati pretpostavljenu ratu ma koliko potrošili. U koliko želite plaćati po očitanoj potrošnji imate pravo ugovoriti uslugu samoočitanja, koja se plaća 10,00 kuna mjesečno.

 PAŽNJA: Operater vas ima pravo isključiti iz mreže ako na vrijeme ne platite dospjelu ratu. Nepošteno, ali operater električne distribucije vas ima pravo isključiti iz mreže (i na drugoj adresi) na bilo kojem obračunskom mjerilu. Ako je zbog smanjenja odnosno povećanja napona iznad standardnih veličina došlo do kvara na vašim uređajima ili možete dokazati da ste zbog nižeg napona imali veće utroške energije, imate pravo podnijeti zahtjev za naknadu štete.

Koja su vaša prava?

Imate pravo:

  • biti prisutni i ovjeriti sve radove na vašem mjernom mjestu,
  • odbiti plaćanje utroška el.energije zajedničkih prostora stambene zgrade, ako vam se za taj trošak ne dostavi račun,
  • tražiti ugradnju limitatora snage utvrđene el. energetskom suglasnošću, bez plaćanja usluge postavljanja limitatora, za mjerilo (jednofazno, min 4,4kw – max 7,7 kw ; trofazno, min 9,9kw – max 16,5 kw) 

 Zapamtite!

  1. Koristite mogućnost informiranja na šaltera HEP-a ili ih možete kontaktirajte telefonom ili e-poštom, ali ako se odlučite na prigovor obvezno isti uputite u pisanom obliku.
  2. Imate pravo podnošenja prigovora u roku od 30 dana od dana nastanka razloga za podnošenje prigovora.
  3. Svaki trgovac, a to je i HEP, dužan je potrošaču odgovoriti na prigovor i to u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.
  4. U slučaju da ste nezadovoljni s odgovorom HEP-a ili u slučaju da niste dobili odgovor u propisanom roku, možete uputiti novi prigovor HEP-u, ali ovaj put  naslovljeno na Povjerenstvo za reklamacije.

U tom slučaju treba poduzeti sljedeće:

  • Prigovoru priložiti svu potrebnu dokumentaciju (prvi prigovor, odgovor HEP-a, nove dokaze i sl.), te kopiju istog dostaviti udruzi za zaštitu potrošača koja ima predstavnika u Povjerenstvu za reklamacije distributera električne energije,
  • U roku od 30 dana Povjerenstvo treba razmotriti prigovor, te uputiti odgovor potrošaču.
  • U slučaju da je odgovor nepovoljan za potrošača ili ga potrošač u propisanom roku ne dobije od Povjerenstva za reklamacije, može uputi novi prigovor, ali ovaj put Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji u Zagrebu,Ulica grada Vukovara 14..
  • Odluka Agencije je konačna, te u daljnjem postupku, svoja prava potrošač može ostvariti samo putem nadležnog suda.
  • U slučaju da se potrošač odluči na prigovor Agenciji, preporučili bi mu da se prije nego što uputi prigovor obrati u jedno od savjetovališta za zaštitu potrošača (Osijek, Pula, Split, Zagreb), te se za isti postupak konzultira sa savjetnicima specijaliziranim za ovo područje.

Pročitajte više vijesti iz rubrike Stručnjaci savjetuju.

Tagovi: struja, stručnjaci savjetuju, samoočitanje, potrošnja, pametna kuna, novac, hep

Pošaljite svoje pitanje
Izdvojeni komentari 9 komentara Pogledaj sve komentare
13.09.2012., 10:54

kcstipe: Neki dan mi je stigla opomena od hep-a. Krajem svakog mjeseca očitam i platim koliko smo potrošili (zašto da plačam sredinom mjeseca ako je uplatnica za tekuči mjesec), ali ne, njima je po zakonu da se plačaju njihove akntacije koje su od 50 do 100 kn veče nego što mjesečno potrošim. Zašto bi ja unaprijed financirao nekog monopolista?. Na hep-u su mi smanjili akontacije (ali ne na prosječnu potrošnju nego na največu) i rekli ako hoću da se mogu žaliti udruzi potrošača. Opale nam skupu struju, a reklamiraju se po stadionima, na rukometašima... (nemam ništa protiv sporta, ali žalosno je da se profesionalni sport financira od takvih kompanija, a amaterski sport propada jer nema love). Mogu sklopiti ugovor o mjesečnom plačanju po očitanju, ali to znaći da svaki mjesec pod radnim vremenom moram na hep, što će mi biti oduzeto od plače, a naplatit će mi i pisanje nove uplatnice. Stvarno smo banana država.... prikaži sve

13.09.2012., 02:54

profinjena: lijepo su sročena uputstva, al što kad zbog radova HEP nazove frizerski salon, isti dan ili možda dan prije, i javi da neće biti el.energije od 8-14 sati...i tako po nekoliko puta, na to mi se žalila moja frizerka,koja je na gubitku...još da to zna puno ranije, taj bi dan onda iskoristila za neke druge obveze....a nadalje, isto tako javili nestanak struje od 10-16, ona ode, a struja došla u 11...veli da ovaj mjesec 3 dana nije radila...to su direktne štete, i ne samo njoj, i drugim granama ... prikaži sve

12.09.2012., 21:48

Snowhite: što ti vrijede i prigovori i sve kada iako si u pravu oni ti dođu iskopčat struju, pa se ti misli onda koja su tvoja prava dok im pišeš žalbu pod svijećom.

Ne slažeš se? Komentiraj!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Budite naš čitatelj reporter Obrazac
telefon: 01/24-24-242 e-mail: reporter@24sata.hr Sve priče objavljene u tiskanom izdanju nagrađujemo sa 100 do 1000 kuna. Šaljite i na MMS: 099/224-2424, SMS 662024 (1,24 kn za sve operatere).
Pretplati se na newsleter Pametne Kune Stručnjaci savjetuju

Zatvori / Otvori toolbar
24shop