Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 5

Zbog želje da pomogne drugima pokrenula tvrtku!

Zbog želje da pomogne drugima pokrenula tvrtku!
4

Donosimo vam poslovnu priču Elizabete Planinić koja je osnovala tvrtku kako bi pomogla onima koji se ne mogu brinuti o posljednjim počivalištima svojih najmilijih

VIDEO

Elizabeta je vlasnica tvrtke Greca centar d.o.o., koja na tržištu postoji od travnja 2012. godine, a u sklopu svoga poslovanja razvija dva brenda: Čuvar sjećanja i Putuj bolje. Tijekom profesionalnog života radila je u pekarni, pizzeriji, ljekarni i turističkim agencijama, a svim zanimanjima zajedničko je to što, tvrdi, nikada nije iznevjerila svoje klijente, uvijek je bila tu za njih i oni su to prepoznali. S Elizabetom smo razgovarali o samostalnom pokretanju posla, sadašnjem poslovanju i projektu Čuvar sjećanja, prvom i jedinstvenom servisu u Hrvatskoj koji pruža usluge održavanja grobova.

Možete li nam ukratko reći čime se tvrtka Greca centar d.o.o. bavi te kada ste i zašto počeli razmišljati o pokretanju vlastitog posla?

Tvrtka Greca centar d.o.o nastala je krajem travnja ove godine, a do odluke o pokretanju vlastitog posla došla sam dva mjeseca ranije. Glavne djelatnosti tvrtke su turističko poslovanje, pružanje konzultantskih poslova te uređenje i održavanje grobova diljem Hrvatske. Privatno je za mene 2011. godina bila jako teška te mi se život promijenio u samo dva tjedna. Kako obično biva, kada je čovjek na dnu, dobije neopisivu snagu i energiju da napravi nešto jedinstveno u životu. Radeći na različitim poslovima, tijekom četrnaest godina profesionalnog rada i usavršavanja stjecala sam znanje i iskustvo te osjetila da je došao trenutak za test.

Unutar svoga poslovanja razvijate dva projekta, ''Čuvar sjećanja'' i ''Putuj bolje''. O čemu je točno riječ te jesu li ta dva projekta povezana? 

Jedino zajedničko što imaju ova dva projekta su jednaki OIB i visok standard pružanja usluga klijentima. Turistički dio priče ''Putuj bolje'' nastavak je uspješne suradnje s brojnim klijentima s kojima sam radila svih ovih godina. ''Čuvar sjećanja'' osnovan je s namjerom da pomognem svima koji se sami ne mogu brinuti o posljednjim počivalištima svojih najmilijih, bilo da se radi o udaljenosti ili ih u tome sprječava starost ili bolest. 

Koji od ta dva projekta smatrate uspješnijim te zašto?

Oba smatram uspješnima zato što sam projektom ''Putuj bolje'' nastavila suradnju s postojećim klijentima, što mi je dalo potvrdu da sam svih prethodnih godina činila pravu stvar i bila korektan partner. ''Čuvar sjećanja''  definitivno je moj životni projekt i uspjeh samim time što sam pogodila nišu koja ranije nije postojala u Hrvatskoj, a koju su klijenti odlično prihvatili. Ne skrivam činjenicu da je u taj projekt protkano cijelo moje dosadašnje profesionalno iskustvo. Razvijati nešto što ne postoji na tržištu, postavljati trendove, definirati usluge i osviještavati javnost imponira svakom poslovnom čovjeku.

Kako ste došli na ideju o pokretanju servisa ''Čuvar sjećanja'', odnosno pružanja usluga održavanja grobova?

Iznenadna smrt moje majke, koja je inače živjela u Makedoniji, pravi je razlog osmišljavanja i pokretanja ovog posla. Udaljenost od njezina groba nije mi lako padala jer sam željela rado otići na grob, počistiti ga, donijeti cvijeće i zapaliti svijeću. Pitala sam se što je s ostalim ljudima koji su udaljeni od svojih bližnjih, koji su iselili te nisu u rodnim gradovima i tada je to razmišljanje, koje je u početku bilo prvenstveno samoterapija, poprimilo oblik ideje da pomognem svim ljudima koji su dislocirani od posljednjih počivališta najmilijih.

Jeste li se prije pokretanja tvrtke bavili nečime sličnim? Odakle znanje o pokretanju projekta poput "Čuvara sjećanja"?

Prije pokretanja tvrtke radila sam u drugim organizacijama, poglavito u uslužnoj djelatnosti. Moram napomenuti da je turizam obilježio najveći dio moje profesionalne karijere, ali radila sam i u ljekarni, pizzeriji te pekarni. Znanje o pokretanju tvrtke itekako je potrebno, a stjecala sam ga kroz rad, školovanje i razne edukacije. Kada je ideja poprimila oblik, od prvotne do konačne faze razlika je bila ogromna.

Mnogima tehnička i administrativna procedura kod pokretanja posla predstavlja poseban problem. Kakvo je vaše iskustvo s time te kako je tekao put od zamisli do ostvarenja projekta?

Proces je dugotrajan, mukotrpan i besmislen te moje iskustvo govori kako pojedinac mora biti stručnjak za pravna, administrativna i zakonodavstvena pitanja. Ponekad sam dobila dojam da je silna administracija namjerno napravljena kako bi se odustalo na pola puta, međutim bodrila sam samu sebe kako je ovo put koji srećom moram proći samo jednom i da ću napraviti sve što treba da dobijem OIB i pečat.

Kakva je bila vaša početna investicija da biste pokrenuli posao te ga dalje financirali? 

Napravila sam plan prihoda i rashoda koji je bio realan, ali i disperziju rizika uz točnu procjenu vlastitih mogućnosti. Nisam željela preuzeti količinu posla koju neću moći fizički obavljati jer bi tako ukupan projekt propao i doveo u pitanje postojanje firme. ''Čuvar sjećanja'' je od početka tražio promociju, senzibiliziranje i upoznavanje javnosti. Mudrim planiranjem, disperzijom rizika, enormnom naporu, entuzijazmu, primjerenim cijenama, dostupnosti klijentima te brzom i kvalitetnom uslugom uspijevam financirati postojanje tvrtke, podmiriti sve svoje obaveze te stvarati veću i dodanu vrijednost.

Tko je sve dio tima "Čuvara sjećanja", odnosno tko je zadužen za internetsku stranicu, za nabavku cvijeća i slično?

Jedina zaposlena osoba sam ja. Angažirala sam firmu koja je izradila internetske stranice i program za rad prema napucima koje smo dali kolegica Silvija Jacić i ja. Ona je bila zadužena za dizajn internetskih stranica i tekstove putem kojih je u potpunosti prenijela moju osobnost i pristup poslu. Što se tiče nabavke cvijeća, surađujem s partnerom buket.hr koji prati potrebe mojih klijenata te se zaista izdvojio u odnosu na ostale cvjećarne kojima sam slala prijedlog za suradnju, a koje nisu čak niti odgovorile. Ne smijem nikako zaboraviti i zanemariti mrežu suradnika koja iz dana u dan raste diljem Hrvatske. 

Na internetskoj stranici "Čuvara sjećanja" piše kako tražite motivirane i odgovorne suradnike koji će posjećivati grobove i održavati ih. Pristižu li vam redovito prijave?

Izuzetno sam bila iznenađena odazivom osoba za suradnju. Od travnja sam zaprimila više od 600 prijava ljudi različitih profila i zaista je teško ostati ravnodušan prema njima kada se otvore sa svojim sudbinama. Teret na leđima je zbog toga bio teži jer sam s jedne strane htjela omogućiti im rad, a s druge strane sam bila svjesna kako je to posao koji nije postojao do sada. Međutim, svatko tko se javio, dobio je odgovor i mogućnost da postane suradnik. 

U sklopu tog projekta nudite razne pakete usluga, poput čišćenja grobova, postavljanja cvijeća i svijeća te slanja izvještaja s fotografijama. Kolike su cijene pojedinih paketa te možete li od tih iznosa pokriti sve svoje svakodnevne troškove?

Kod kreiranja paketa usluga, a samim time i cijena, prevladao je prvenstveno razum. Naime, svjesna sam da ljudi svakodnevno ostaju bez posla, dok oni koji rade možda ne dobivaju svoje plaće stoga sam odlučila ponuditi uslugu koju će moći platiti svatko. Cijene paketa se kreću od 199 do 1 000 kuna. Svaki osnovni paket sadrži čišćenje grobnog mjesta, postavljanje aranžmana i paljenje svijeće, a svaki klijent za naručenu uslugu dobije izvještaj o zatečenom stanju te nekoliko fotografija. 

Kako ste na tržištu privukli klijente za usluge održavanja grobova? 

Bilo je raznih pokušaja kako doći do ciljane skupine poput kontaktiranja svih ambasada Republike Hrvatske i Katoličke misije. Mediji su pokazali veliki interes za projekt, a klijenti su se s njime upoznali putem tiskanih letaka ili preporukom. Još uvijek nisam sigurna koja metoda je najučinkovitija te još uvijek pokušavam dobiti odgovor na pitanje kako i kojim putem upoznati buduće klijente.

Kakvi su Vam planovi za budućnost? Iako je "Čuvar sjećanja" relativno mlad projekt, razmišljate li možda o pokretanju takve vrste posla i u inozemstvu?

Plan je da kvalitetno razvijem postojanje u Hrvatskoj, a pod time podrazumijevam razvijanje kvalitetne mreže suradnika i otkrivanje potreba klijenata. Kada se posao stabilizira, onda mogu razmišljati o eventualnom širenju poslovanja, međutim sada sam fokusirana na razvoj u Hrvatskoj.

Koji je najbolji poslovni savjet koji ste od nekoga dobili, a koji biste uputili svima onima koji se odvaže na pokretanje svoga posla?

Ne ulazi u rat koji ne možeš dobiti. Svima koji žele okušati svoju sreću u poslovanju poručujem kako ne postoje idealne okolnosti za pokretanje posla, kako u recesiji, tako i u ''zlatnim godinama“.  Ideja čini samo jedan posto, a sve ostalo su naporan rad, upornost i silna energija. Skupljajte što više iskustva možete na tržištu, budite realni naspram sebe i svojih mogućnosti, nemojte si predbacivati što ne znate sve sfere poslovanja, točno definirajte vaše usluge, klijente i kako do njih doći.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 5
VIDEO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode