Skuplji Toyotini terenci MUP-a imaju lošije performanse od jeftinijih Mitsubishija. Topgearovci su pobili sve razloge MUP-a kojim pravdaju odabir skuplje ponude
Pajero je bolji! Top Gear srušio je teze ministra Ranka Ostojića
Kad ministar policije Ranko Ostojić u odabiru terenaca ne vjeruje domaćim stručnjacima i medijima, možda povjeruje stručnjacima iz “Top Geara”.
Emisija britanskog BBC-ja je najgledaniji i najrelevantniji auto magazin na svijetu, a imali smo je prilike pratiti i na Hrvatskoj televiziji. 'Topgearovci' su pobili sve MUP-ove razloge kojim pravdaju odabir skuplje ponude. Oni su testirali i Mitsubishi Pajero i Toyotu Landcruiser.
MUP ne želi 117 Pajera od 132 terenca koje nabavljaju koje je mogao dobiti za 41,6 milijun kuna, nego su propisali da vozilo mora imati 'krutu šasiju' i zbog toga je odabran Land Cruiser za gotovo 73 milijuna kuna. Iako je Fakultet strojarstva i brodogradnje rekao da to ne utječe na performanse vozila, u svom obrazloženju MUP tvrdi drugačije. Naveli su kako su im vozila baš s takvim podvozjem potrebna jer im trebaju da mogu obavljati zadaće na 'teško pristupačnim i neuređenim terenima, svladavanju prirodnih prepreka, odnosno na mjestima gdje ne postoji prometna infrastruktura'.
MUP: Cruiser je bolji od Pajera; TopGear: Pajero je radni konj
Službenici, kažu, moraju pristupiti teško dostupnim lokacijama po svim meteorološkim uvjetima. Dodatno, moraju imati mogućnost vući prikolicu i imati mogućnost samoizvlačenja. A za to je, zaključuju, prikladniji Cruiser od Pajera.
- Auto je radni konj. Ako više vremena provodite u blatu nego na asfaltu, prevozite bale sijena ili prolazite kroz močvare s mambama i jarkove iz kojih ćete se morati izvlačiti, onda je ovo auto za vas. Za nas ostale nije - suprotno tom stavu policije piše Sam Philip iz “Top Geara” o Pajeru koji je za britansko tržište nazvan Shogun.
'Topgearovci' i Pajeru i Land Cruiseru zamjeraju upravo ono što je naša policija rekla da im treba. Oba auta opisuju da su izvrsni za sve najteže uvjete, živjeli u pustinji ili močvari, ali pošto u Britaniji ima asfalta, ne smatraju da je potrebno imati baš takav terenac. I zato su dobili nešto lošije ocjene od 'šminkerskije' konkurencije.
'Oba auta su izvrsna off-road vozila'
Za oba kažu da se na cesti ne ponašaju baš najbolje, ali zato su izvrsna off-road vozila.
- Kada siđete s ceste, onda Cruiser dobiva novu osobnost i vidite da je za to napravljen - piše Piers Ward.
Pajero je dobio prvu ocjenu za ukupni dojam 3 od 10 bodova, a na posljednjem testu 6. Land Cruiser je u oba slučaj dobio 5 od 10.
MUP-u je bitna vuča, a Pajero može povući čak 3500 kg
Zanimljivo je da ova dva terenca uspoređuju upravo i po kapacitetu vuče, onom što je policija rekla da im dodatno treba. Philip piše da su se kod Pajera najviše bojali upravo toga, ali su se oduševili kada su s njim povukli 3.500 kilograma. Direktno kažu da je skuplji Cruiser povukao 'žalosnih' 2800 kilograma.
- Oko 3,5 tona je težina tenka iz Prvog svjetskog rata - objašnjava Philip.
U neslužbenim razgovorima u MUP-u su sumnjali u pristranost Fakulteta strojarstva i brodogradnje jer su studiju naručili zastupnici Mitsubishija, a nisu vjerovali ni svim ostalim stručnjacima koji su rekli da se radi o vozilima iste klase.
Testovi TopGeara napravljeni još prije tri godine
Topgearovci Philip i Piers nemaju veze s ovom nabavom, a testove su napravili još prije tri godine. Ali ministra Ostojića ne zabrinjava ni razlika u cijeni od 237.000 tisuća kuna po vozilu, ni prijava USKOK-u za namještanje natječaja, ni nepotrebna potrošnja 31 milijun kuna dok se nema za plaće.