0 komentara

Illectricity: Zagreb ima sigurno najbolju klupsku scenu u regiji

Festival audio-vizualnih umjetnosti već je devetu godinu najavio sjajan lineup, ali i popratni program koji obuhvaća razne aktivnosti na temu glazbe i vizuala

PR fotografije
Foto: PR fotografije

Zagreb trese munja Illectricity Festivala koji uskoro svoju kulminaciju doživljava na završnoj večeri 7. prosinca u Pogonu Jedinstvo predstavljajući odličan glazbeni program. Festival audio-vizualnih umjetnosti već je devetu godinu najavio sjajan lineup, ali i popratni program koji obuhvaća razne aktivnosti na temu glazbe i interaktivnih vizualnih umjetnosti. Razgovarali smo s organizatorima festivala Filipom Eterovićem, poznatijim kao Phillipe, te Nenadom Barićem znanim kao Funk Guru. Kako je Illectricity Festival opstao svih tih godina, koliko je živa scena u Zagrebu te što rade kao jedni od najstarijih DJ kolektiva CFSN saznajte u nastavku.

1. Za festival i glazbu se u Hrvatskoj obično veže ljeto. Kako ste odlučili raditi ovakav festival u zimi?

Filip: U zadnjih nekoliko godina Hrvatska je napokon prepoznata u svijetu kao zemlja fenomenalnih glazbenih festivala. Ono što priziva strane ulagače da investiraju u manifestacijski turizam je ugodna klima, prekrasno Jadransko more i dugogodišnje turističko iskustvo koju Hrvatska posjeduje. U Zagrebu, pošto radi nedostatka nabrojenog nismo toliko turistički potencijal, ipak smo prepušteni sami sebi. Krenuli smo u boj s dosadom našim jednim oružjem, a to su nove ideje, želja za promjenom i mladenačka upornost. Tvrdimo kako Zagrebu u velikoj mjeri nedostaje ovakvih festivala i sličnih sadržaja i žao nam je što smo jedini. Pozivamo mlade da nam se priključe i ožive ovaj naš usnuli grad.

2. Illectricity se ove godine odvija po deveti put. Kako se razvijala priča oko festivala kroz godine?

Filip: Festival danas funkcionira kao platforma mladih s kreativnim idejama i jasnom vizijom. Ne ovisimo više sami o sebi, već o trudu skupine ljudi sa samo jednim nesebičnim ciljem, a to revitalizacija klupske kulture i istraživanje novih medija kroz razne interaktivne sadržaje. Iduće godine festival organiziramo po deseti put i sigurni smo da će biti još zanimljiviji. Imamo mnogo novih ideja koje radi nedostatka financija nismo mogli realizirati. Iduće godine možda i uspijemo!

3. Na ovogodišnjem natječaju Nucomers organiziranom za mlade nade pobijedio je zaista mladi producent, 13-godišnji Viatori. Znači li to da je elektronička glazba danas zahvatila sve generacije?

Nenad: I prije su klinci slušali elektroničku glazbu, no internet je učinio svoje pa je pojavom ogromne količine tutoriala za produkcije glazbe, masovnom popularnošću Soundclouda kao glavne platforme za sve producente te primatom Youtubea kao glavnog izvora glazbe danas, ta glazba postala opće dostupna i sad i klinci od 10 godina mogu preslušavati najnovije underground stvari upravo izašle u Londonu. Osim te dostupnosti, klinci danas brže sazrijevaju pa je sve češća pojava da oni ispod 18 godina rade klupske hitove i nastupaju po velikim festivalima, izgleda da oni najbolje mogu uhvatiti duh vremena u kojem živimo. Mislim da možemo očekivati još više Viatorijevih vršnjaka koji će raditi ovako zrelu glazbu kao što je sad on radi.

4. Popratni umjetnički program donosi besplatne radionice i interaktivne instalacije. Koliko pažnje posvećujete tom dijelu festivala?

Nenad: Oduvijek smatramo da klupska scena nije samo partijanje, a pogotovo da festivali nisu samo veliki partiji, pa smo već od samih početaka promovirali VJ-ing (vid vizualne umjetnosti vezan uz klupsku glazbu) ali i druge oblike uglavnom vizualnih umjetnosti, a edukativni dio je nekako prirodan nastavak svih naših nastojanja da proširimo interes na nove generacije te da naši posjetitelji ne budu samo pasivni konzumenti već i čim više aktivni čimbenici te iste scene koje smo i sami dio.

5. Ovogodišnji lineup glavne večeri festivala, koja će se održati 7.12. u Pogonu Jedinstvo, sačinjavaju impresivna imena – Pablo Bolivar, Eliphino, Rockwell i Strobelyx. Kako ste birali lineup?

Filip: Moramo priznati da smo jako iznenađeni koliko su reakcije na line up bile pozitivne. Odabir je uvijek dogovor između nekolicine nas gdje dovodimo u pitanje koja nova glazba nam je trenutačno napeta i koji su najbolji prezenteri tog novog zvuka. Po tom, možda malo sebičnom sistemu, izabrali smo izvođače i ove godine, ali nam se nekako čini da nikad nije bio ovako veliki interes oko glavne festivalske večeri. Očigledno nismo jedini kojima je line up dobar. Na glavnoj večeri Illectricityja tako nastupaju španjolski majstor deep house zvuka Pablo Bolivar live, Eliphino koji predstavlja široku paletu zvukova od hip-hopa do housea, jedno od najzanimljivijih imena drum 'n' bass scene Rockwell, elektronički solo projekt iza kojeg se krije Janko Novoselić - Strobelyx live, Nucomers Night pobjednik Viatori te CFSN DJ-evi. 

6. llectricity Festival svake godine predstavlja glazbene novitete zagrebačkoj publici. Koliko je teško selektirati ono dobro, budući da smo danas bombardirani hiperprodukcijom?

Nenad: Upravo zbog te glazbene hipreprodukcije i trendova koji se smjenjuju brže nego modne sezone, uloga DJ-a i promotera kao svojevrsnog filtera tog svog glazbenog trasha je postala još i važnija nego dosad. Mi trošimo jako puno vremena na slušanje glazbe, no koliko to zna biti zamorno toliko može biti i poticajno, pogotovo kad naletiš na nekog potpuno nepoznatog producenta koji te obori s nogu. Trudimo se pratiti što se događa u svijetu, no ne slijedimo slijepo trendove, još uvijek je naš osobni ukus jedino mjerilo onog što ćemo raditi i koje goste ćemo zvati, može netko biti ogromna faca i jako in ali ako nam njegova glazba ne valja nećemo ga nikad zvati. To je jedino pravilo kojeg se držimo i dosad se pokazalo ispravnim.

7. Jedni ste od najstarijih zagrebačkih DJ kolektiva. Kako se CFSN razvijao na sceni i koje promjene vidite oko sebe kroz svo to vrijeme?

Nenad: Svjedočili smo nekoliko uspona i padova clubbinga u Zagrebu, mnogi kolektivi su prestali sa radom, pojavili se neki novi, mi smo promijenili dosta članova, neke projekte prekinuli neke započeli a neke radimo skoro od početka (kao što je slučaj sa Illectricityem). Počeli smo kao drum'n'bass ekipa, zatim doveli dubstep u Hrvatsku, da bi zadnjih 5-6 godina postali jedna jako eklektična i raznolika glazbena družina koja i dalje jako voli vizualne umjetnosti, poglavito VJ-ing. Sve više pažnje pridajemo vlastitoj glazbenoj produkciji te promoviranju naših producenata i izvan Hrvatske, pa ćemo u slijedećih nekoliko godina sve više vremena ulagati upravo u taj segment, no klupske večeri će zasigurno još dugo biti naša glavna djelatnost.

8. Kao kolektiv gostujete na dosta festivala po zemlji i regiji. Koliko je festivalski turizam bitan za promociju naše zemlje?

Filip: Jednom je Noah Ball, organization najvećeg britanskog festivala na Jadranu - Outlook Festivala - izjavio: CFSN DJs are not just leading the music scene in Croatia, but have their fingers firmly on the pulse of forward thinking dancefloor music worldwide. A great set of DJs who have been residents at Outlook Festival since its first year and will continue to be for many years to come. Jako nam je drago da imaju toliko riječi hvale za nas i našu organizaciju i što nas uvijek pozivaju da nastupamo. Takvi festivali revitaliziraju hrvatski manifestacijski turizam dovodeći sasvim nova turistička kretanja, mlade koje upravo i samo glazba motivira kako bi posjetili određenu zemlju. Svi znamo da su ti mladi jako dobri potrošači, a isto tako o njima i njihovom kulturnom ponašanju slušamo samo riječi hvale.

9. Svjedoci smo toga da su zagrebački klubovi u zadnje vrijeme puni, te se pokreće puno programa, a dosta njih je vezano uz elektroničku glazbu. Koliko je ta ponuda uzela prvenstvo na zagrebačkoj kulturnoj sceni? Je li zagrebačka scena živa?

Nenad: Ove sezone je clubbing u Zagrebu doživio pravi procvat, klubova sa regularnim klupskim programima ima više nego ikad, publike ima više nego ikad, čak su počeli percipirati i pratiti i domaće DJ-e, a da ne govorimo o nevjerojatnoj ljetnoj festivalskoj ponudi po kojoj Hrvatska trenutno u Europi, pa i šire, nema konkurenciju što se tiče kvalitete i relevantnosti glazbenika i DJ-a koji nastupaju na tim festivalima. Zagreb ima zasigurno najbolju klupsku scenu u regiji, barem što se tiče kvalitete klupskih večeri, njihove raznolikosti i brojnosti, a vjerujem da smo tome svi koji već godinama radimo na sceni tome i pridonijeli, ali ne smijemo zaboraviti i utjecaj ljetnih festivala na popularizaciju clubbinga i u Zagrebu. Jedino što je žalosno je činjenica da je realno Illectricity jedini pravi festival klupske glazbe u Zagrebu (postoji i Electronic Beats, no to je u biti veliki party a ne punokrvni festival), mi bi bili puno sretniji da i Zagreb ima barem još dva-tri ovakva festivala, to bi i za nas bilo jako poticajno.

10. Imaju li zagrebački kulturni oci sluha za projekt kao što je Illectricity i koliko je teško dobiti potporu za tako nešto?

Filip: Gradski Ured za obrazovanje, kulturu i šport nas podržava već mnogo godina i na tome smo izrazito zahvalni. Ministarstvo kulture nas je mnogo puta podržalo, pa očekujemo da će nam ove godine ponovno izaći u susret. Voljeli bi da i neki sponzori pokažu malo više interesa, ali sigurni smo da će iduće godine biti puno bolje. Kriza u zemlji projicirala se prvo na kulturu, tako da smo mi jedni od prvih čije su financije uskraćene. Uskoro će svima biti bolje, zato pozivamo mlade na nikuda ne odlaze, već neka ostanu u zemlji i bore se s nama za bolje sutra.

Možda vas zanima i ovo:
Message