Obavijesti

News

Komentari 79

Nesreća za nesrećom: Postaje li putovanje avionom opasno?

Nesreća za nesrećom: Postaje li putovanje avionom opasno?
1

Nesreća 'sigurnog' Germanwingsa, čiji se Airbus 320 srušio u francuskim Alpama, uzdrmala je gotovo cijeli svijet. Mnogi se stoga pitaju je li letenje postalo opasno

VIDEO

Nijedna od nekoliko zrakoplovnih nesreća u posljednjih godinu dana Europu nije toliko uzdrmala kao nesreća "sigurnog" Germanwingsa čiji se Airbus 320 srušio u francuskim Alpama. Mnogi se stoga pitaju je li letenje postalo opasno i kako se u 21. stoljeću u Europi mogla dogoditi ovakva katastrofa?

Britanski Independent donio je odgovore na neka od, u posljednjih dan-dva, često postavljanih pitanja:

Germanwings je niskobudžetni prijevoznik. Jesu li takvi prijevoznici opasniji od "klasičnih"?

Nisu! Veliki europski avioprijevoznici nikad ne prave kompromise kad je sigurnost u pitanju. Svi poštuju vrlo rigorozne sigurnosne standarde. 

Lufthansa, u čijem je vlasništvu Germanwings, najveći je europski avioprijevoznik, a posljednji incident imao je 1993. kada je na aerodromu u Varšavi njihov zrakoplov izletio s piste pri čemu je stradalo dvoje ljudi. U usporedbi s drugim europskim prijevoznicima, samo su British Airways, Ryanair i easyJet imali manje nesreća od Lufthanse. 

Zrakoplov je bio jedan od najstarijih Airbusova A320. Je li to uzrokovalo nesreću?

Ne! Avion star 24 godine nije isto što i automobil star 24 godine. Svaki putnički zrakoplov prolazi kroz rigorozne provjere i sve u njemu, od tkanina do mehaničkih dijelova, mora biti u savršenom stanju. Dobro održavan stari avion jednako je siguran kao i novi.

Posljednji Airbus A320 pao je prije samo dva mjeseca. Jesu li ti zrakoplovi "prokleti"?

Nisu! Modeli A320 u zraku su još od 1988. godine. Odradili su 80 milijuna letenja i prevezli milijardu putnika. Imali su ukupno 11 nesreća što se smatra prosjekom.

Je li Airbus opasniji od Boeinga?

Nije! Zrakoplovne nesreće iznimno su rijetke s obzirom na to koliko je aviona dnevno u zraku i koliko ljudi njima putuje. I Boeing i Airbus imaju sličan broj nesreća i incidenata i teško je utvrditi koji je od njih opasniji.

Postaje li letenje opasnije?

Ne! Putovanje zrakoplovom nikad nije bilo sigurnije. Samo ove godine zrakom će putovati 3,5 milijardi ljudi. Od toga će 1000 poginuti, većinom u nesrećama u manje razvijenim zemljama koje imaju niže sigurnosne standarde letenja.

U usporedbi s tim, 1,2 milijuna ljudi u svijetu u ovoj će godini poginuti u automobilskim nesrećama. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 79
VIDEO

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'
NAKON SJEDNICE VLADE

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'

Šef HDZ-a i tehnički premijer Andrej Plenković drži presicu nakon sjednice vlade. Istaknuo je da je HDZ-ova borba protiv korupcije snažna.
Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili
ANALIZA EKSPERTA 24SATA

Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili

Plus+ Minimalan iznos za održavanje iznosi oko 75 milijuna eura ili šest milijuna eura po avionu. Godišnje. Dakle, samo za 12 Rafalea trebat će četiri puta više novca, nego na sve ostale avione i helikoptere u HRZ-u