Obavijesti

Tech

Komentari 20

Još ne idu u školu, ali spajaju žice i dizajniraju super robote

Još ne idu u školu, ali spajaju žice i dizajniraju super robote
3

Super je kad napraviš nešto svoje. Užasno je fora što možemo sami izraditi sve što želimo, složni su mali genijalci među kojima se možda krije novi Tesla ili Rimac

VIDEO

Robotika nam je jako zanimljiva. Super je kad napraviš nešto svoje. Užasno je fora što možemo sami izraditi sve što želimo, složni su mali genijalci među kojima se možda krije novi Tesla ili Rimac. Oni svoju maštu pretvaraju u djelo.

Okupili su se u Osnovnoj školi Matije Gupca u Zagrebu na natjecanju Robokup koji je organizirala Hrvatska zajednica tehničke kulture. Robokup je natjecanje iz elementarne robotike namijenjena učenicima viših razreda Osnovne škole, odnosno od petog do osmog razreda. 

Učenici su se pripremali sa svojim nastavnicima tehničke kulture i osmislili svoje robote. No, na natjecanju prepušteni su sami sebi što su pokazali da im nije bio nikakav problem. Sve zadatke programiranja bez problema su riješili. Iako pojedini imaju samo 10 godina već su pravi majstori svog zanata kojim bi se voljeli baviti i ubuduće.

- Od petog razreda se natječemo i želimo se i u budućnosti baviti robotikom. Zanimljivo je i kreativno pa ćemo sigurno upisati i srednju školu tehničkog smjera. Volimo spajati žice, programirati, stvarati nešto svoje, našli smo se u tome - kažu Mateo, Roman i Leo, učenici osmog razreda osnovne škole Antuna Mihanovića.

Na natjecanje se prijavilo 30-ak ekipa iz cijele Hrvatske, a morali su napraviti robota za izbacivanje teniskih loptica.

- Robokup je prilika djeci da se iskažu i veliki poticaj za daljnje usmjerenje i razvoj prema predmetima tehničke kulture odnosno zanimanjima koja su nužno potrebna za razvoj društva - kaže Ivan Vlainić, predsjednik Hrvatske zajednice tehničke kulture.

Na natjecanje su stigli i mališani iz zagrebačkog dječjeg vrtića Zvončić koji su pokazali zavidne vještine i znanje programiranja i sastavljanja robota.

- Napravio sam vjetrenjaču i dizalicu. Bilo je teško, ali imao sam upute i nisam odustajao - kaže Ivan (6).

Iako nisu bili u natjecateljskom djelu, ovi mališani pokazali su da itekako mogu konkurirati starijim školarcima.

- U vrtiću imamo radionice robotike gdje djeca sve to rade samostalno što je jako dobra priprema za školu, razvijanje logike, matematike. Imamo i program koji je prilagođen njima pa sve te konstrukcije mogu i programirati - kaže odgajateljica Silvana Štrok.

Prvo mjesto na natjecanju osvojilo su Amina Mutapčić, Sven Palac i Una Isajbegović iz Osnovne škole Gustava Krkleca. 

- Neočekivano, ovo je fantastično - izjavili su pobjednici. Imaju i dalje namjeru usavršavati se u robotici. 

- Iznenađen sam, nisam očekivao ovako dobar rezultat. Sveukupno, zaista sjajan uspjeh - nadodao je mentor pobjedničke ekipe profesor Josip Jurić.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 20
VIDEO

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?

Plus+ Sa stručnjakom za kibernetičku sigurnost razgovarali smo o pozadini zabrane TikToka, tehnološkim posljedicama ako ih netko kupi i kako bi takav TikTok funkcionirao

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli  smo i do pobjede...
VELIKA MOTIVACIJA

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli smo i do pobjede...

Nastavnica informatike Jelena Radlović i njezini učenici u I. gimnaziji Osijek po treći put su se prijavili za sudjelovanje u edukativnom projektu tvrtki STEMI i Infobip uz podršku A1. Učenici su željni novih znanja
CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama
ATTEND PROJEKT

CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama

U dvije godine provedbe 32 odgojno-obrazovne ustanove u 22 grada opremljene su modernim uređajima, računalima i programima, te su educirani stručnjaci koji rade s djecom s teškoćama