Liječnici će uz ovaj uređaj moći mobitelom obaviti DNK analizu

Ovaj mikroskop koji se temelji na mobitelu koštao bi 500 dolara i mogao bi pomoći u liječenju raka, tuberkuloze i bolesti učinkovitije nego što je moguće u zemljama u razvoju

Trikorderi kakve smo gledali u Zvjezdanim stazama mogli bi puno prije biti u našim rukama kao stvarni gadgeti. Na CES-u smo ove godine vidjeli mobitel koji može napraviti kemijsku analizu predmeta koje skenira, a znanstvenici su sada otkrili i dodatak za telefone koji može obaviti DNK analizu i to za dijelić cijene sustava kakav se koristi u laboratorijima.

Kreatori ovog mikroskopa koji se temelji na pametnom telefonu kažu da ga mogu proizvoditi u masovnim količinama za samo 500 dolara, a mogao bi se koristiti u liječenju raka, tuberkuloze i drugih bolesti puno učinkovitije nego što je često moguće u zemljama u razvou.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Kaliforniji, Stockholmu i Uppsali kreirali su prototip mikroskopa koji bi mogao na licu mjesta analizirati uzorke tkiva bez potrebe da ih se šalje u daleki laboratorij.

- Može koristiti informacije koje nosi naša DNK kako bi dijagnosticirao bolesti - rekao je profesor Mats Nilsson za BBC. Dodaje kako se danas to radi na dva načina. Kod raka može vidjeti određene mutacije u tumorima što se koristi u određivanju pravilnog tretmana, a kod zaraznih bolesti ovo može biti najbrži način da se otkrije je li infekcija viralna ili bakterijska.

Uređaj se koristi tako da se uzorak tkiva stavlja u spremnik pod posebnu leću koja je spojena na kameru telefona. Dvije laserske diode i bijela LED-ica potom osvijetle uzorak koji se potom analizira. Zbog odlične kamere, u razvoju mikroskopa koristila se Nokia Lumia 1020, ali uređaj se može prilagoditi i za novije telefone.

Ali, kako piše BBC, kompanija u Velikoj Britaniji kaže da rade i na naprednijoj i povoljnijoj alternativi. Radi se o tvrtki Oxford Nanopore Technologies koja je već napravila ručni uređaj koji može analizirati duge nizove DNK i drugih molekula koji nude više informacija od traganja za određenim mutacijama. Sada rade na preradi uređaja kako bi mogao biti velik poput kutije šibica i lagano se spajati na mobitele. Planiraju ga predstaviti do kraja godine.

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA