Obavijesti

Tech

Komentari 24

Ukrcaj u vlak za Mars: Ondje možemo biti za samo 37 sati

Ukrcaj u vlak za Mars: Ondje možemo biti za samo 37 sati
3

Solar Express: Tvorci ga zovu svemirskim vlakom, a prve putnike planiraju prevoziti na Mjesec. Ta bi vožnja mogla trajati dvije minute...

VIDEO

Da sutra iz Zagreba odlučite otputovati u Melbourne, vjerojatno biste morali pristati na let s dva presjedanja koji bi trajao 29 sati. To nude aviokompanije. Istodobno, tvorci svemirskih brodova uvjeravaju da ćemo uskoro na Veneru moći sletjeti samo 24 sata nakon ukrcaja.

Doduše, Venera bi bila samo jedna od destinacija na koju bi Zemljane mogao odvesti Solar Express. Riječ je o konceptu koji tvorci nazivaju svemirskim vlakom jer bi, baš poput vlaka, uvijek vozio istom putanjom. Gravitacije pojedinih planeta odbijale bi ga na suprotnu stranu i to bi mu omogućavalo beskonačno putovanje u krug po golemoj brzini. Tek bi ga na samom početku putovanja usmjerile rakete, dok bi kasnije jurio 3000 kilometara u sekundi. I ne bi se zaustavljao.

- U svemiru su najskuplji ubrzavanje i usporavanje - napominje Charles Bombardier iz neprofitne organizacije Imaginactive, koji zajedno s inženjerom Olivierom Péraldijem pokušava organizirati turu u svemiru.

S obzirom na to da se svemirski vlak ne bi zaustavljao, mnogima je zbunjujuće kako bi se putnici i ostali teret ukrcavali u njega. Tvorci imaju rješenje. Manje letjelice morale bi uskladiti brzinu sa Solar Expressom te se u točno izračunatom trenutku “zakačiti” za njega. Upravo tome i služe cilindri od kojih bi vlak budućnosti bio sastavljen. On zapravo podsjeća na letjelicu Discovery One iz gotovo 50 godina starog filma “2001: Odiseja u svemiru”, koji je bio sastavljen od niza kontejnera, dok je motor bio na dnu, a prostor za posadu na vrhu. Solar Express bio bi sastavljen od šest cilindara dugih najmanje 50 metara. Svaki od njih bio bi podijeljen na četiri teretna prostora, koji bi se tijekom leta izmjenjivali novima uz pomoć robota i vozilu budućnosti osiguravali sve potrebno.

Prostor za posadu bio bi na vrhu i vrtio bi se oko svoje osi te tako stvarao umjetnu gravitaciju. Putnici bi tijekom putovanja normalno hodali.

Na Mjesec bi mogli stići za svega dvije minute i 13 sekundi. Put do Marsa trajao bi 37 sati, a do Neptuna 18 dana. Na Sunce sigurno nitko ne bi letio, ali tvorci su izračunali da bi do tamo vozio 14 sati. Ipak, ova brzina premala je za put na tek otkrivenu Zemlju 2.0. Solar Express do tog bi planeta stigao tek za 400 godina.

Jurit će čak 3000 kilometara u sekundi, i to bez prestanka

Solar Express trebao bi neprestano putovati istom rutom. Manje letjelice s njim bi usklađivale brzinu, ‘hvatale’ ga te ukrcavale i iskrcavale putnike.

Letjelica baš poput one iz filma ‘Odiseja u svemiru’

I Discovery One, letjelica iz filma ‘2001: Odiseja u svemiru’ bila je sastavljena od niza kontejnera. Na dnu je bio motor, a na vrhu prostor za posadu i putnike.

Ukrcaj u vlak za Mars: Ondje smo za samo 37 sati

Putnici bi u ovom svemirskom brodu mogli normalno hodati i živjeti tijekom tjedana ili mjeseci putovanja. Naime, letjelica bi se vrtjela oko svoje osi i tako proizvodila umjetnu gravitaciju. Tvorci vjeruju kako bi nakon Mjeseca i Marsa mogli putovati i na druge planete.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 24
VIDEO

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli  smo i do pobjede...
VELIKA MOTIVACIJA

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli smo i do pobjede...

Nastavnica informatike Jelena Radlović i njezini učenici u I. gimnaziji Osijek po treći put su se prijavili za sudjelovanje u edukativnom projektu tvrtki STEMI i Infobip uz podršku A1. Učenici su željni novih znanja
CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama
ATTEND PROJEKT

CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama

U dvije godine provedbe 32 odgojno-obrazovne ustanove u 22 grada opremljene su modernim uređajima, računalima i programima, te su educirani stručnjaci koji rade s djecom s teškoćama