• Članak
  • Komentari 3
  • Share 3
  • Tweet8

Vježbanje natašte ujutro ubrzava gubitak kilograma

Vježbe s utezima ili drugim velikim opterećenjem, tri puta na tjedan, ubrzavaju metabolizam i sagorijevaju kalorije čak 36 sati nakon treninga

Utorak, 01. 6. 2010. u 06:30    Piše: Ivana Cesarec
Lakši trening koji traje dulje povećava dotok kisika, koji je organizmu potreban za razlaganje masti. Što je više kisika, to će biti manje masnih naslaga, ističu stručnjaci.
- Povećanje mišićne mase na račun masnog tkiva težak je zadatak. Najbolje je intezivno trenirati ujutro na prazan želudac, objedovati svaka tri-četiri sata, jesti namirnice niskoga glikemiskog indeksa te odgovarajuće količine proteina u svakom obroku - navodi nutricionistkinja Sandra Marić Bulat. Vježbanje ujutro ubrzava rad srca i metabolizma, a treniranje natašte održava uravnoteženu razinu inzulina u krvi, što omogućuje brže otapanje masti. Tako se kalorije uspješno troše na početku dana, nakon čega nastaje nova doza energije i svježine.
- Što ste bliže vitkosti, to potkožno masno tkivo postaje tvrdoglavije i teže se skida. Razlog je obrambeni mehanizam tijela koji je programiran tako da čuva energetske rezerve kako ne bi postale premale. Zato se nakupljanje sala sprečava ubrzavanjem metabolizma - ističe Ana Matejak, instruktorica i koordinatorica aerobik centra Mgm. Poželjno je, dodaje, vježbati s utezima ili drugim opterećenjem barem triput na tjedan. Velika opterećenja sagorijevaju kalorije i doprinose aktiviranju metabolizma čak do 36 sati nakon tre­ninga, objašnjava Ana.
VJEŽBANJE BRŽE DJELUJE AKO SE RITAM IZMJENJUJE
Ne zanemarujte aerobne treninge i posvetite se intervalnim treninzima. Tijekom takvih treninga izmjenjuju se kratka razdoblja intenzivnog vježbanja, poslije kojih slijedi razdoblje manje intenzivne aktivnosti ili odmor, kaže Ana Matejak. Primjerice, 5 minuta trčanja izmijenjujte s 5 minuta hodanja. Veći napredak možete postići uz samo 15 minuta intervalnog treninga (triput na tjedan) nego uz sat vremena na traci za trčanje. Zato je intervalni pristup mudar izbor za smanjenje potkožnoga masnog tkiva.
MOTIVACIJA JE ODLUČUJUĆA
Znanstvenici su dokazali kako se potkožno masno tkivo intervalnim treningom troši triput više nego dvostruko dulje trčanje stalnim umjereno teškim tempom, navodi trenerica. Takve promjene ritma, objašnjava, imaju dugotrajan efekt i aktiviraju mehanizam sličan onom kod vježbanja s utezima forsirajući tijelo da nastavi sagorijevati kalorije satima nakon treninga.
- No svi navedeni pristupi malo će vrijediti bez odlučnosti i motivacije - ističe instruktorica.
MIJENJANJE VJEŽBI UBRZAVA METABOLIZAM
Dobro je raditi dvije vježbe naizmjence, primjerice vježbu za prsa i onu za leđa. Takvo izmjenjivanje serija dopušta jednoj mišićnoj skupini da se odmara dok druga radi i obrnuto. Korist je, navodi trenerica, očita.
- Tijelo se brzo navikne na jednu vrstu treninga te se usporava napredak, odnosno metabolizam. Zato je važno kombinirati različite tehnike i metode treniranja.
RIJEČ STRUČNJAKA:
Ana Matejak, instruktor, aerobik centar Mgm
Višak kalorija može se sagorijeti i kad ne vježbamo. Jedan od načina održavanja metabolizma u “stanju pune pripravnosti” je neprestano ga hraniti. Jedete li pet puta na dan (tri glavna obroka i dva međuobroka), bit ćete siti i tijelo će ubrzavati metabolizam, znajući da ima energije za trošenje. Tako nećete pasti u iskušenje pojesti nešto nezdravo, i izbjeći ćete oscilacije metabolizma, što najčešće vodi prejedanju. S druge strane, kod gladovanja metabolizam se usporava, čuvajući energiju do sljedećeg unosa hrane. Trenirajte cijelo tijelo. Brzina razgradnje masnoća ovisi i o broju mišića koji sudjeluju u aktivnosti. Zato je bitno usredotočiti se najprije na vježbe u kojima sudjeluju velike mišićne skupine, a izolacijske vježbe treba izbjegavati.

Tagovi: vježbanje, trening, mršavljenje, intervali, vježbe s utezima, motivacija, masti

Izdvojeni komentari 3 komentara Pogledaj sve komentare
01.06.2010., 06:30

lapsuscalami: Ja bez kave ne mogu funkcionirat, eh onda može i na fitness..

01.06.2010., 06:30

bulevarsolidarnosti: koje otkrivanje tople vode..

Ne slažeš se? Komentiraj!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Budite naš čitatelj reporter Obrazac
besplatni telefon: 0800 242424 e-mail: reporter@24sata.hr Sve priče objavljene u tiskanom izdanju nagrađujemo sa 100 do 1000 kuna. Šaljite i na MMS: 099/224-2424, SMS 662024 (1,24 kn za sve operatere).

Zatvori / Otvori toolbar
24shop