Bio je prava zvijer: Otkrili su najvećeg europskog predatora

Dinosaur Torvosaurus gurneyi imao je rođaka i na američkom kontinentu, a iako podsjeća na T.rexa živio je 80 milijuna godina prije njega. Imao je zube od 10 cm

Znanstvenici u Portugalu otkrili su ostatke dinosaura za kojeg vjeruju da je bio najveći grabežljivac koji je ikada hodao europskim kopnom. Kosti su pronašli nedaleko od Lisabona, a ova zvijer bila je duga oko 10 metara i teška 4 do 5 tona. Nazvali su ga Torvosaurus gurneyi, navode u istraživanju objavljenom u časopisu PLOS One.

Najimpresivnija stvar na njemu vjerojatno su bili zubi, poput noževa dužih i od 10 centimetara. Zahvaljujući njima bio je na vrhu hranidbenog lanca na Pirinejskom poluotoku.

Dinosaur je bio teropod, dakle hodao je na stražnjim nogama i bio je mesožder. Izgledao je poput T.Rexa, no živio je puno ranije, u kasnoj juri, prije oko 150 milijuna godina.

- T.rex je svima poznat, ali on je životinja iz krete - objašnjava Octavio Mateus s Novog Sveučilišta u Lisabonu. Dodaje da je razlika između dvije vrste dinosaura oko 80 milijuna godina.

- Kad se pojavio T.rex,  Torvosaurus gurneyi je već bio fosil - kaže Mateus za BBC.

Znanstvenici su već otkrili velik broj fosilnih ostataka koji pripadaju ovoj vrsti, a među uzorcima su našli jaja i embrije. No, otkrićem i opisivanjem čeljusti uspjeli su životinju staviti u pravi kontekst. Dodaju da se vrsta iz Portugala razlikuje od torvosaura koji je već poznat u Sjevernoj Americi. Torvosaurus tanneri je živio otprilike u isto vrijeme. To znači da su obje životinje vjerojatno dijelile zajedničkog pretka, puno prije formiranja Atlantika.

Portugal je prije 150 milijuna godina bio odvojen od Sjeverne Amerike i to znači da se mehanizam razdvajanja vrsta mogao pojaviti te je nastala nova vrsta torvosaura u Europi.

Ivana Hruškovca pratite na Facebooku.

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'