'Crveni tepih' za Maven: Mars dobio novu letjelicu u orbiti

MAVEN je 10 mjeseci letjela do Marsa, a u sljedećih šest tjedana testirat će svoje sustave kojima će njušiti atmosferu i otkriti sve tajne njezinih promjena u prošlosti

Rover Curiosity crvenim je tepihom dočekao letjelicu Maven, koja je noćas uspješno ušla u orbitu Marsa. Robot koji već više od dvije godine istražuje Crveni planet, na Twitteru je pozdravio dolazak nove letjelice koja će iz zraka istraživati planet.

Ovo je prva orbitalna letjelica kojoj je glavna zadaća istraživanje gornjih slojeva atmosfere Marsa. Maven (Mars Atmosphere and Volatile Evolution) će pokušati otkriti nove detalje povijesti atmosfere Marsa, kako se klima mijenjala kroz vrijeme i kako je to utjecalo na evoluciju na površini i potencijalnu nastanjivost planeta, navode iz NASA-e. Uz to, bit će od pomoći i u budućim ljudskim misijama na Mars.

U sljedećih šest tjedana letjelica će se postaviti u konačnu orbitu za istraživanja te testirati instrumente kojima je opremljena. Potom će sljedećih godinu dana analizirati plinove u atmosferi.

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA