Dječak (15) otkrio planet 1000 svjetlosnih godina od Zemlje

NASA navodi kako je dosad potvrđeno 1852 planeta izvan Sunčeva sustava, a jedan od njih otkrio je i školarac Tom Wagg (15). Planet još nije dobio novo ime

Tom Wagg ima tek 15 godina, a otkrio je novi planet koji se nalazi u orbiti zvijezde udaljene 1000 svjetlosnih godina. Školarac je jedan od najmlađih koji su otkrili planet, navode iz Sveučilišta Keele gdje je bio na praksi. Njegov planet je i sličan prvima koje smo tek prije 20-ak godina počeli otkrivati.

Ovaj planet spada u kategoriju egzoplaneta koji se nazivaju 'vrući Jupiteri'. Dok su jednako ogromni kao i naš, oni orbitiraju iznimno blizu svojih zvijezda. Tako i ovom planetu trebaju samo dva dana za orbitu oko svog sunca, dok našem za jednu godinu treba čak 12 zemaljskih.

Planet koji još nema ime otkriven je zahvaljujući svojoj veličini i blizini zvijezde ispred koje prolazi. Tom je tehnikom mladić i otkrio planet, koji trenutno ima tek oznaku WASP-142b, kao 142. planet otkriven uz pomoć softvera WASP.

Keele University